E2K bouwdraadje

IMAG1067_zpse9205400.jpg

IMAG1068_zpse38bdcd3.jpg

Bij het snijden van de tweede helft liep er een spindel los van de machine, een ontwerpfout. Moet nog even naar de Karwei om dit op te lossen, dus helaas niet verder snijden vandaag.

Hugo

Bij mijn Quicky zat hij onder 120 graden, deze is ietsje minder, op het oog gedaan. Eigenlijk wilde ik weer die 120, maar zo uit de hand geschuurd kan het een beetje variëren, kennelijk.

Hugo

Vanmiddag maar niet gevlogen...

Er ligt een dakkapel in mijn tuin, gelukkig niet mijn dakkapel... Kantoor heeft flinke schade maar niks structureels. Morgen aftimmeren en aan de arbeid. En die dakkapel even klein zagen en afvoeren.

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoorde Wijk bij Duurstede op het nieuws, en vroeg me inderdaad af... Zal vast heftig zijn als er zo'n slurf bij je in de buurt rond racet.

Wij waren niet thuis, maar het is kennelijk wel heftig geweest want de hond is tot vanmorgen niet meer onder de tafel vandaan gekomen! Zo meteen de dakkapel klein zagen en de tuin aanvegen, want de dakkapel is op de glazen tuintafel gevallen en die kon daar kennelijk niet tegen. De hele tuin ligt bezaaid met kleine stukjes glas. Leuk, met twee kleine kinderen.

Nou ja, verder on topic. Gisteren avond weinig gedaan, alleen de V staart van wat glasmat en CA voorzien op de verbinding.

Hugo

IMAG1076_zps5bcf763e.jpg

Bijna alles lijm ik met gewone witte houtlijm, maar deze zit met UHU Endfest. Die moet echt vast zitten, en dit vult ook nog een beetje. Wel jammer dat het lang moet drogen, maar dat is dan maar zo. Het lastigste komt nu, de aansturing van de hoogteroeren moet nu door een heel krap gaatje. Of bovenlangs, maar dat wil ik liever niet.

Hugo

UHU endfest is op hout wel een beetje overkill. De lijm moet sterker zijn dan het hout en dat is de goedkoopste epoxy al, zeker bij balsa en andere lichtgewicht houtsoorten ;-)

'k Heb geen andere epoxy liggen... Mijn gewone was op en ik had geen zin om te wachten om nieuwe te kopen. Het zit wel vast, in ieder geval!

Hugo

En nog een E2K onderweg

Gisteren begonnen met de romp.
het doosje zit in elkaar, gaat lekker snel zo,n "vierkant bakkie"
hij is nog wat extremer dan die van Hugo, heb me laten inspireren door m,n avionics......
zal later een plaatje posten.

de vleugel wordt gewoon 900 x 225 mm.
heb nog slankere vleugels doorgerekend op circuit simulatie programma. dat levert geen snelheidswinst (volgens het sommetje tenminste). De toename van relatieve profiel dikte en daarmee Cd waarde is ongeveer even veel als de verminderde geinduceerde weerstand in de bocht. Met een slanker vleugeltje moet je de bochten wel hoekiger vliegen om even snel te zijn, dat lijkt mij moeilijker. Dus het blijft een schuurdeurtje, maar wel met een wulps rompje ;)
ik heb de romp breder gemaakt dan het toegestane minimum. Dan kun je er een gelijkmatige kromming in zetten. Het toegenomen natte oppervlak wordt precies door de vleugel gecompenseerd. frontaal oppervlak is wel ietsje groter, dan moet ik hopen op een beetje betere stroming over het voorste stuk....

Overigens laten de regels heel bijzondere configuraties toe, b.v. Vliegend vleugeltje met heel klein compact rompje.. misschien moeten we de regels nog een beetje aantrekken om dit soort uitwassen uit te sluiten?

Tjarko

Martijn: HS225 op hoogteroer en HS56HB op ailerons (ik heb afzonderlijke aansturing voor de ailerons, conform standaard kitje).

Nope ik ga voor solide keuze. Niet dat ik HK niet goed kan zijn, maar heb er ook wel eens eentje gehad die letterlijk afgebrand is.

ik heb gekozen voor Turnigy TGY-2216MG servo's
Mooie kleine servo's die ik gepland had om in de Jepe Mig15 te stoppen, maar die moet dan maar weer even wachten.

0,13 sec/60' 3,9 kg/cm en 15,8g

Passen perfect !!

groet,
Frank

Back