En nog een E2K onderweg
Gisteren begonnen met de romp.
het doosje zit in elkaar, gaat lekker snel zo,n "vierkant bakkie"
hij is nog wat extremer dan die van Hugo, heb me laten inspireren door m,n avionics......
zal later een plaatje posten.
de vleugel wordt gewoon 900 x 225 mm.
heb nog slankere vleugels doorgerekend op circuit simulatie programma. dat levert geen snelheidswinst (volgens het sommetje tenminste). De toename van relatieve profiel dikte en daarmee Cd waarde is ongeveer even veel als de verminderde geinduceerde weerstand in de bocht. Met een slanker vleugeltje moet je de bochten wel hoekiger vliegen om even snel te zijn, dat lijkt mij moeilijker. Dus het blijft een schuurdeurtje, maar wel met een wulps rompje

ik heb de romp breder gemaakt dan het toegestane minimum. Dan kun je er een gelijkmatige kromming in zetten. Het toegenomen natte oppervlak wordt precies door de vleugel gecompenseerd. frontaal oppervlak is wel ietsje groter, dan moet ik hopen op een beetje betere stroming over het voorste stuk....
Overigens laten de regels heel bijzondere configuraties toe, b.v. Vliegend vleugeltje met heel klein compact rompje.. misschien moeten we de regels nog een beetje aantrekken om dit soort uitwassen uit te sluiten?
Tjarko