Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Nee laatst dacht ik wel dat ik die diff gesloopt had, maar bleek een pin te zijn die los was geraakt.
Maar dit is alleen voor de fun of op het strand. Op de baan rij ik met Cityblocks sinds vorig week. En die bevallen super!!
Morgen ga ik weer racen bij Raco. Nu is het probleem dat ik alleen 2x 3s accu's heb (van mijn vorza en XO-1). De 5s die ik in de Vorza gebruik passen helaas niet. Iemand van jullie hier ervaring meer bij Raco of andere banen?
2x3s op Raco, nou dan mag je wel je wijsvinger goed onder controle houden. Je kan je vermogen ook wat terugdraaien op je zender en dan bijv. op 80% rijden.
Vandaag dus geraced. Throttle op 40% en nog is 6s best wel hard. Erg lastig met een revo op een baan als raco. De mugen truggy's zijn daar wel stabieler in! Ik hou het op de baan toch bij mijn buggy vorza.
Punt is dat hij geen 4S accu's heeft, enkel 5S maar die past enkel in zijn Vorza en een 6S set, maar dat is dus te rap voor een circuit. Ik vind 6S heerlijk om mee door het bos of de heide te racen .
Morgen komen mijn custom bulkheads binnen, ik ben zeer benieuwd naar het resultaat!
Ik heb 4 setjes 6s voor mijn vorza en xo-1. Ik vind het dan zonde om nog 4s er bij te kopen, zolang deze nog niet versleten zijn.
Het verbaasd me wel dat je nog zoveel moet afstellen wil je je auto fatsoenlijk hebben voor op de baan.
Als je een shroud bedoelt ik heb hem. En ik rijd niet zonder. Ik heb paar keer in de regen gereden en zonder problemen. Ook als ik op het strand ga rijden zet ik hem op. Perfect ook om zand erbuiten te houden. Maakt het schoonmaken ook veel makkelijker daarna
Heb zelf nog nooit problemen gehad met de E-Revo op een circuit rijden op 6s. Heb je er ook een middendiff in zitten? dat doet iig erg veel aan de stabiliteit van de auto.
Heb een outerwears, en dat werkt prima tegen stof en sneeuw . Motor wordt wel wat warmer ermee, toch wel zeker 10 graden. Maar ideaal in de winter en op het strand. Sneeuw blijft erop liggen, smelt dan door de warmte en rolt er zo vanaf.
standaard zit er een starre as in het midden, geen diff. Het nadeel van het middendiff van traxxas is dat het relasief licht loopt. dus onbenullig optrekken om een wheelie voor elkaar te krijgen zit er dan niet echt meer in.
Maar om stabiel snel te kunnen rijden vind ik het zeker een aanrader. Ik wil 't middendiff in ieder geval niet meer missen.
Er zijn wel manieren om er een fatsoenlijk middendiff in te krijgen. Oa gedaan door mistercrash, op het RC monster forum. Die diffs schijnen wel gewoon goed te werken.
Vandaag weer even gereden met mijn E-Revo. Ik ben wel onder de indruk van de wegligging. Hij zit heel stabiel op de weg. Heel anders dan de Rustler VXL die ik had
Maar aangezien ik niet de hele tijd hard rij, maar ook gewoon stukjes rustig, merk ik dat als ik weinig gas geef, dat de motor opeens versnelt, lijkt wel naar een andere stand. Dit gebeurt meestal als ik heel langzaam rij, en dan een heel klein beetje meer gas geef. Maar is dit wel normaal? Hij versnelt een beetje maar het geluid van de motor klinkt alsof hij in 1x een stukje harder gaat draaien.
Is normaal als je gas geeft he , enige wat ik wel weet is dat één versie van de software voor de regelaar niet helemaal lekker werkte op lage(crawl) snelheden. Als je met een lage constante snelheid een bergje op reed wilde de regelaar nog weleens een dot gas geven terwijl ik niet de gashendel in drukte. Een andere versie van de software erop gezet en het probleem was verholpen. Weet niet meer welke versie nou problemen gaf...
Kan zijn dat het inderdaad instellingen van de ESC zijn of een bepaalde versie software die wat minder werkt.
Rijdt je op dat moment echt erg langzaam? Kan zijn dat het precies het punt is waar de ESC de motor beter kan gaan aansturen, omdat je genoeg toeren maakt om de rotor positie terug te lezen. Hierdoor kan de ESC een stuk beter regelen met meer vermogen/koppel tot gevolg.
Ik heb mijn eerste differentielen gesloopt :
Lagers gaven de geest en hebben daarna de tandwielen mee om zeep geholpen. Maargoed, toch netjes na 10 maanden gedraait te hebben, met vooral 6S lipo's.