E-REVO topic

Dan moet ik ooit eens een Caste Link gaan aanschaffen zodat ik even mijn regelaar kan updaten. Maar ik heb hem pas gekocht, wordt hij met een standaard software geleverd, of gelijk de nieuwste van dat moment?

Volgens mij worden alle E-Revos met oude firmware geleverd, aangezien de MMM niet eens meer gemaakt wordt maar er een erg grote voorraad van is.

Wat wordt er nu gemaakt dan? De MMM2?

Hoe zit het dan over een aantal jaar met de garantie...
Ik heb levenslange garantie op mijn elektronica maar als hij over 3 jaar stuk gaat sta ik daar dan dat ze geen regelaar meer kunnen krijgen :rolleyes:

Maar laten we hopen dat het niet gebeurt. Hij werkt perfect nu.

Ben trouwens ook wel onder de indruk van de temperaturen, van de motor zeker. Ik reed gister, mijn hoogste temperatuur dat ik heb gemeten na de rit van ongeveer een half uur, was 50 graden. Die van de ESC was 45 graden, ik weet niet of dit helemaal goed is. Maar ik ben wel tevreden over de temperatuur van de motor, die is best laag vind ik met een 18/54 vertanding en 4S. Maar is de temperatuur van de ESC ook goed? Batterijen waren geloof ik 26 graden ofzo.

Mijn deelneming met het overlijden van je dif.:murder:

Je had trouwens al 8 maanden teveel krediet gekregen hiervoor...

Veel succes met de test van je hybrides. Ik ben nog steeds kandidaat voor het commerciele resultaat hiervan. Samen met een hoop volk hier en het halve Traxxas forum.:D

Cheers!

Ben momenteel bezig met de puntjes op de i te zetten met de front bulkhead :). De kleine dingen die net niet helemaal passen zijn er nu uit als het goed is. Dan maar weer een nieuw prototype bestellen en daar weer verder mee experimenteren. Als dat goed is de hele rear bulkhead nog... :shock:

Ik heb altijd een stuk hogere temperaturen dan dat, meestal is mijn motor wel 70 graden. Hoe dat komt weet ik niet precies, had dat ook met 18/54 op 4S, en heb het ook met 18/54 of 21/54 op 6S. En toch rij ik niet altijd vol gas, weet niet precies hoe het komt eigenlijk.

Als je MMM stuk gaat krijg je dan uiteraard gewoon een MM2 :) Dat is de vervanger van de MMM en hij kost ook exact hetzelfde vergeleken met een MMM bijvoorbeeld een jaar geleden. Maar er is nog een hele voorraad MMM's voordat je een MM2 zult krijgen.

Hmm oke thanks. Ik wil over een tijdje nog 1 set 4S kopen en 1 set 6S. Ik heb nu alleen nog maar een goeie 4S van 5800mAh. Die andere komt wel goed, dat wordt gewoon de 7600mAh versie van de nano-tech waarvan ik nu de 5800mAh versie heb. Maar voor een 6S kijk ik naar een ZIPPY. Maar die is 30C en 5000mAh maar is 30C wel genoeg voor de Mamba Monster? Deze is het:

ZIPPY Traxxas 5000mAh 3S1P 30C Lipo Pack (Suits TRA2872)

Toch ben ik altijd wel voorzichtig wat dat betreft met hobbyking lipo's. Ik heb zelf een setje 6S van Gens Ace, 25C maar daar vertrouw ik het wel van gezien de reputatie van gens ace. Onderweg is er nu ook een setje van SMC, 5600mAh 11.1V 60C packs. SMC heeft ook een goede naam en deze packs zouden merkbaar beter moeten presteren dan bijvoorbeeld 25C packs, maar eerst zien dan geloven natuurlijk ;). Maar van merken zoals turnigy en zippy zou ik iets hoger pakken dan van een A-merk.

Heb overigens ook 2S 5800mAh 40C nano-techs, en 3S 5000mAh 40C nano-tech gehad, bevielen beide prima :). 5800mAh is wel wat op gaan bollen, maar niks ernstigs.

Zolang je maar geen lipo's neemt die duidelijk te weinig kunnen leveren, dat zou de ESC om zeep kunnen helpen.

Die lipo's hebben in je link zijn ruim voldoende geloof me :).... Heb destijds die versie in 2x2S gebruikt en nog nooit problemen gehad. Heb ze zelfs nog mee verkocht toen ik mijn e-revo weg deed.

Oh is goed. Ik neem dan ook een 2 7600mAh packs van de Nano-Tech, ik heb nu de 5800mAh versie en die bevalt perfect. Erg lange rijtijd voor 5800mAh. Haal er gemakkelijk meer dan 35 minuten uit. Maar als ik dan een middagje ga rijden met m'n neven dan heb ik iig genoeg capaciteit om te rijden, we rijden eigenlijk nooit langer dan anderhalf uur.

Ja alleen hoop ik wel dat de accu's dan wel een tijdje goed blijven. Dan heb ik namelijk voor meer dan 200 euro aan accu's geloof ik. Met de E-Revo moet ik natuurlijk elke keer 2 batterijen hebben als ik 1 setje wil maken.

Accu's van hobbyking zijn prima, als je ze gewoon goed behandeld haal je makkelijk een jaar uit je lipo's. Het voordeel is, is als je lipo toch kapot gaat het niet een vermogen kosten om ze te vervangen :).

Laatst bewerkt:
Idd beter koop je voor dat geld iets bij hobbyking :D.

Ben ik het niet mee eens.
Bij de 2S variant betaal je 7 dollar per Ah voor hobbyking, bij SMC betaal je 6.11 per Ah voor cellen met een hogere en betrouwbaardere rating.
Bij de 3S variant betaal je 10 dollar per Ah voor hobbyking, bij SMC betaal je 9.8 dollar per Ah voor cellen met een hogere en betrouwbaardere rating. Goedkoper bij SMC dus. Daarbij komt dat je bij hobbyking over het algemeen 0.0 garantie hebt en bij veel kleinere lipo merken de eigenaren juist achter hun product staan en productiefoutjes ook echt wel onder garantie zullen vervangen. SMC is zomaar een voorbeeldje, SPC, gens ace en zo heb je er nog vele meer. Bij SMC zie je dat de eigenaar enorm veel tijd steekt in het testen van de cellen bijvoorbeeld (google maar eens).

Ik zeg niet dat hobbyking slecht is, integendeel heb er 2 setjes van die ik met tevredenheid gebruik :). Maar wat de meeste mensen niet zien is dat er veel meer keuze is, voor dezelfde prijzen (of zelfs goedkoper) waarbij je zelf betere specs en betere service krijgt.

Edit: ander klein voordeeltje van de 9000mAh packs is dat je een enorm lange runtime hebt :). En echte Traxxas connectors vs namaak.

Back