E-REVO topic

Yep, er is een aardig grote kans. Bij mij stond het toen ook op de track and trace dat hij bij de douane lag, voor 1.5 week.

Een weekendje tekenen later:
teaser_zps90fd7f19.jpg

Nu laten printen, en dan eens testen. Wilde eerst mijn custom diff cases gaan gebruiken maar ben uiteindelijk toch maar voor deze optie gegaan. Is net wat steviger en je hebt net wat meer vrijheid in alles. In principe kan ik elk diff wat ongeveer evengroot als een LST diff is (de meeste diffs) in een E-Revo kwijt hiermee :).
Voor de duidelijkheid, dit is dus wat ze een hybrid bulkhead noemen bij de E-revo maar ook vast wel bij andere merken/modellen. Het diff valt dus in de bulkhead, en niet eerst in een diffcase, welke weer in de bulkhead gemonteerd wordt. Hierdoor is er een stuk meer ruimte, waardoor er met gemak een LST2 diff in past. Zonder daarvoor enorm kleine lagers te moeten gebruiken :).

Ziet er netjes uit, waar ik me misschien een beetje zorgen om maak is het zand wat in de bulkhead terecht kan komen. Heb je daar al iets voor bedacht?

Ik moet zeggen dat de auto echt steeds beter bevalt. Hoe langer ik hem heb hoe leuker ik hem vind. Ondanks mijn Vorza nog steeds favoriet is doe ik steeds meer met de Revo. Nu nog de 4s accus (2x 2s) want de 6s van de Vorza is toch wel een beetje overkill voor de revo.

Met 6S kan het anders ook erg leuk zijn hoor ;). Ik vind hem dan net wat beter rijden, minder stotteren bij wegrijden en gewoon het gevoel dat je altijd nog power over hebt. Kan niet genoeg vermogen hebben wat dat betreft :).

Alleen tja, je hebt wel wat upgrades nodig voor de E-Revo wil je altijd met 6S rijden. Ik rijd nog steeds op stock diffs en assen, maar de vraag is hoelang het duurt voordat ze stuk gaan.

@Wondertiger,
Ik ga ervoor zorgen dat het diff helemaal opgesloten zit in de behuizing, niet met een o-ring of iets dergelijks, maar wel zodat stof er erg moeilijk in kan. Wellicht wat vloeibare pakking/vet ertussen. De standaard e-revo diff casings zijn opzich ook gewoon 2 halve plastic delen die tegen elkaar aanzitten, en daar komt opzich ook niet zoveel stof tussen, dus ik verwacht dat het bij mij nog minder zal zijn :) .

Die standaard bulkheads zijn vooral onder de skid plates schots en scheef. Daar zit echt een flinke spleet tussen. Dat wil je niet hebben als je een hybrid diffbulkhead bouwt natuurlijk...

Ja bizar is dat, had daar toentertijd nog een vraag over gesteld op het traxxas forum, van hoort dit of mis ik hier gewoon plastic?

Maar, die spleet is dus weg straks, met de compleet nieuwe bulkheads.

Solidworks :).

Moet zeggen dat dit wel een pittig ding was om te tekenen, er zit werkelijk geen enkele symmetrie in het geheel op de 2 helften na.

Heb vandaag de accu's binnen gekregen en heb natuurlijk gelijk mijn auto uitgeprobeerd. Na een paar minuten naar binnen gekomen en de spur vervangen naar 54t, alleen een probleempje en een vraagje. Ik heb er een filmpje bij gedaan zodat er geen verwarring/onduidelijkheid is:

1e vraag is of de gear mesh wel goed zit en het geluid wel oké is?: [URL="
190804 - YouTube[/URL]

2e vraag is waarom hij zo een piepend/slippend/tikkend geluid maakt met het kapje over de spur heen? [URL="
191124 - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Jang van Ultimate RC heeft daar wel een filmpje over, even vergelijken, en je weet het :)
Dat slippende geluid lijkt net of er wat aanloopt?
Bijvoorbeeld de spur tegen de cover?
Even los halen en kijken of je daar slijtsporen ziet..

Klinkt oke, zolang er maar een beetje speling tussen spur en pinion zit is het goed. Dat tikken tegen de cover had ik destijds ook. Moet je even eat opschuren e.d.

1e filmpje klinkt helemaal ok. Dat is hoe een brushless motor klinkt (weerstand van de magneten) door de hele transmissie van de E-Revo heen als je hem handmatig voor en achteruit duwt.

2e filmpje lijkt inderdaad de kap te zijn, dat hebben blijkbaar wel mee mensen, zie het best vaak voorbij komen. Ik had er persoonlijk geen last van. Productiefoutje verwacht ik. Opzich niet zo'n ramp, kijken waar het aanloop aan de binnenkant van de cover en eventjes opschuren.

Het zou ook kunnen zijn dat je de spur niet helemaal lekker op de slipper hebt zitten, een beetje scheef. Dat gebeurd vrij gemakkelijk, liep ik in het begin ook mee te stoeien. Dan kan hij ook aanlopen op je cover.

dat geluid heb je iig als het spur niet recht op de slipperclutch gedraaid zit. dan zwalkt het spur om maar zo te zeggen, waardoor die net tegen de kap aan kan lopen.
gewoon even kapje er af en nakijken of het allemaal mooi zuiver loopt.

Als ik het kapje eraf haal dan lijkt alles recht te zitten. Maar er is wel speling. Maar dat is door de hele transmissie heen. Ik kan de spur een heel klein beetje naar voren trekken maar dan gaat alles mee, dus de hele transmissie, ik bedoel; aan het einde van de transmissie heb je een klein zwart uitsteeksel, die beweegt ook mee. Dus ik denk dat de minimale speling daar normaal is. Maar hoe kan dit dan? Ik heb geen schuur papier bij de hand maar kan het kwaad om zonder kapje te rijden?

Het liefst wil ik hem er wel gewoon op hebben...

Net gaan rijden en hij rijd gewoon goed?

De motor wordt hoogst gemeten 48 graden en de ESC hoogst gemeten 42 graden. Buiten was het dan wel gewoon koel en vochtig. Maar geen plasjes etc. dat de elektronica nat werd, hier gaan ze dan kapot :p

Enige wat nat is zijn de banden en de draagarmen hebben een paar kleine druppels. Maar de spur is volgensmij gewoon goed hoor? Ik zie hem helemaal niet naar voren/achteren gaan als ik gas geef en ik heb de auto opgetild. Ben echt benieuwd waar dat vervelende geluid vandaan komt...

Oke dan moet ik ergens schuurpapier vandaan zien te halen. Hoe kan het eigenlijk dat hij het bij de 65t spur niet deed? Die is een stuk groter...

Back