E-REVO topic

Ik heb zelf een behoorlijke tijd gereden op Hong Nor "The X" banden en op ProLine Harakiri (medium Compound) Beide setjes heb ik de inserts uiteindelijk van kapot gereden. (moet die banden nog steeds eens los koken... maar is veel makkelijker om gewoon andere wielen te halen. :P )

In ieder geval bevielen me beide setjes wielen uitermate goed. Behoorlijk grip (maar niet teveel als je zijwaarts wilt gaan.) lekker licht, en slijtage was nihil.

De Losi difs zijn een feit.:)
Wat draait dat mooi zeg!

Nu hopen dat de bulks het houden en dat de center as koppelingen heel blijven.

Volgend weekend een eindje knallen!

Ik heb ook de LRP harakiri's, medium compound. Zalig op gras en lichte grind/gravel.
Te rijden op straat maar dan slijten ze als sneeuw voor de zon. Ook ik heb 4 platte banden door kapotte/rotte inserts... Ben precies niet de enige. En ook ik heb geen tijd/zin om ze los te koken.

De Badlands die je noemt zijn de juiste en veel beter als all round bandjes.

Greetz!

Zij die Harakiri's niet van LRP?

whoops, is een stukje weg gevallen. :lol: Proline Bow Ties, LRP Harakiris.

Was alleen over de bow-ties niet zo te spreken. geheid goede banden voor op grasmatten etc, maar absoluut niet mee op straat rijden. die andere 2 banden heb ik al behoorlijk veel allround mee gereden, en hebben nog steeds prima profiel. (moet ik wel toegeven dat ik vrijwel geen burnouts oid maak, ik rijdt liever gewoon snel. :p )

Ik heb nu nog Trenchers op m'n Revo.. maar die zijn dus iets groter als ik verwacht had. :shock: Nu maar eens kijken welke banden/wielen er op de Revo gaan komen nu,

Vandaag de 2 Revo's uitgelaten samen met mijn 11 jarige petekind.
Geloof me, ze hebben afgezien;)

De Losi diffs doen het prima, 2 rondjes op 4S en dan 2 packs op 6S zonder brokken.

De HPP hexen had op op de andere Revo gezet omdat de oem's volledig uitgesleten waren. Na 3 batt pack, floep! wiel weg.
Het tubetje dat je in de hex schroeft (dopje 8mm) was losgekomen.
Hoe dat kan snap ik eigenlijk niet goed maar ik heb alles teruggevonden.
Eens gemonteerd is er echt wel geen speling meer.

1 ESC fan is tragisch overleden...

Wesley, Ik lees op het Traxxas forum dat je eindelijk je Losi mag (moet:evilbat:) monteren.
Hoe ver sta je met de commerciele kant?;)

Greetz!

Hm, loctite gebruikt op het dopje en 24 uur laten curen?

Bij mij komen die dingen absoluut niet los, de hexes wel, maar die moet je gewoon goed vast aandraaien dan heb je er geen last meer van.

--

Nou, eigenlijk, lijkt het diff het nog wel te doen. Vandaag nog even de hond + revo uitgelaten in het park en nergens last van eigenlijk. Ik hoorde het geluid bij hard weg rijden op asfalt, dus het zit er wel aan te komen ben ik bang.

Ik heb wellicht iets veel leukers binnenkort dan losi diff casings, ik ben bezig met hybride bulkheads. Dus een bulkhead waar zo een losi diff in past, zonder verdere behuizing om het diff heen. Het staat nog geheel in de kinderschoenen, maar wellicht binnenkort meer.

Ik ben nu wel volop bezig met het afmaken van mijn huidige diff casings, zodat ik deze kan gaan monteren en kan gaan testen :). Ik wil namelijk ook LST assen gaan gebruiken, dus moet daarvoor ook het een en ander voor aanpassen in de axle carriers.. Kost allemaal tijd helaas ;)

Sinds vandaag ook een rear chassis brace + motor support :

IMG_7099Medium_zps8995696d.jpg

Werkt erg mooi zo, motor support wordt op de shock mounts gemonteerd, en aan diezelfde support wordt de chassis brace gemonteerd die op zijn beurt weer met een aluminium blokje mooi op de wing mount gemonteerd wordt. Past perfect en voelt erg stevig aan :).

IMG_7103Medium_zps27c31b0f.jpg

Wheel balancer zoals al wel duidelijk is denk ik zomaar ;) . Zitten loden gewicht bij, maar of ik die ga gebruiken weet ik nog niet. Ik denk dat lood tape beter zal blijven plakken, of wellicht lijm ik deze blokjes wel in mijn wielen met wat loctite.

Weer wat te doen van het weekend in ieder geval!

Als ik de accu's heb, is het dan beter om ze met het luchtbellen zakje in de auto te doen of zonder? Ik bedoel zoals deze het doet (spoel maar door naar 0:45, dan zie je het):

Ucnw0IGanRg[/media] E_REWO LIPO NANO-TECH 5800 40`80C MOTOR TURNIGY 2000 KV 2013 June - YouTube

Of gewoon zonder erin doen? Met ziet er wel goed uit, want dan lijkt het alsof de LiPo's geen kant op kunnen en dus netjes vast zitten.

Wat doen jullie? Bij de Track & Trace staat er nu: Despatched to overseas (Country code: NL). Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat ik ze binnen heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je hardcase heb is dat echt niet nodig, het is zelfs slecht voor de lipo omdat de accu geen koeling krijgt. Ik zou alleen een schuimpje boven de accu doen zodat ie niet op en neer kan rammelen.

Dan zou ik het plastic stoppertje weg halen (zit in je accu bak geschroefd). En de ruimte opvullen met schuim zodat deze niet van voor naar achter kan schuiven(en een schuimpje erboven natuurlijk....)

Ik zie net dat hij inderdaad al plastic dingetjes heeft om de accu een beetje op z'n plaats te houden. Misschien is dat al genoeg of niet? Want dat schuim moet ik dan met elke rit erin doen?

Die plastic stoppertjes zijn heel kort en zit niet over de gehele breedte van de lipo. Hierdoor gaat de lipo indeuken, zelf ondervonden... Gewoon eruit halen en schuimpjes achter en boven de lipo plaatsen.

De bovenste kan je volgens mij wel laten zitten, al heb ik hem er niet inzitten omdat mijn lipo's dan niet meer passen. Ik heb gewoon wat foampjes hier en daar, en dat gaat tot nu toe goed :).

Die kan je eruit klikken, kijk maar hoe hij erin zit, en je zult vanzelf zien hoe hij eruit gaat. Gaat vrij gemakkelijk ;)

Oh ja, ik zie het! Ik laat hem nog even zitten, denk niet dat het kwaad kan omdat hij geen scherpe puntjes heeft. Maar ik hoop dat SingPost mijn tracking code snel update, hij staat al sinds woensdag (28e) op "Despatched to overseas (Country code: NL)''

Back