E-REVO topic

Schiet eens een foto van je E-Revo? Dan kan ik zien of je sensoren hebt.

Op lipo moet je inderdaad eigenlijk over naar 18/54, wereld van verschil, en ja dan heb je ook op 4S veel wheelies ;) . Wheeliebar is niet persee nodig, daar heb je offroad niet zoveel aan, meer brokken dan nut. Je zou wel een T-Bone rear bumper kunnen overwegen, die werkt ook gelijk als een wheelieremmer.

Slipper clutch moet je aandraaien nadat je een aantal minuten (in)gereden hebt volgems de handleiding, maar die kun je ook gewoon gelijk afstellen. Ik heb hem zelf op 1/4 tot 1/2 van volledig vast staan. Als je hem niet aandraait slijt hij zo weg en smelt je spur waarschijnlijk ook.

Ik had volgens mij ook een aantal minimale krasjes op de motor, volgens mij vrij normaal, revo was verder gewoon gesealed.

Die motor moet er ook in de fabriek ingezet worden met de hand.... Aangezien die dingen niet automagisch vast komen te zitten met 2 boutjes ;-)

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Mijn E-Revo was niet geseald meer maar ze hadden wel aangegeven dat ze de auto even eruit zouden halen om de accu's eruit te halen, als ik de auto met accu's had genomen (die Traxxas PowerCell) dan had ik hem wel geseald gekregen. Maar ja die twee kleine krasjes zouden er toch op zitten, kunnen zij niet echt gedaan hebben. Voor de rest glimt hij echt mooi :D. Sorry voor geen flitser maar m'n batterij van m'n telefoon was maar op 8%...dus dan flitst hij niet...

i42m.jpg

6tvd.jpg

Da's jammer maar die sensoren kosten een stuk minder dan die zender met docking base denk ik. Als ik het ga gebruiken is het over een jaar of zo. Temperatuur hoef ik niet te weten want ik heb een tempgun...snelheid klopt volgensmij weinig van (als ik ze op filmpjes zie)

Maar wat kan ik dan eigenlijk wel met de docking base? De trim enzo instellen?

Ik zou wel 1 ding meteen nog aanschaffen voor de auto. (of zelf knutselen) even een balon oid om de aan uit schakelaar van de regelaar doen. anders werkt die na een paar ritjes niet meer. (waarom Castle Creations die schakelaar nog steeds zo heeft gelaten is me een raadsel. )

Yup ik rij vaak met de outerwears hoes, dus er komt wat minder stof op de switch bij mij dan normaal, maar toch, na een rit of 20 was de schakelaar hartstikke dood. Ik heb er zelf een nieuwe en waarschijnlijk ook betere schakelaar op gezet. Zie hier:
WesleyK's Build Thread - Page 3

Ik heb gewoon een siliconen hoes over m'n schakelaar geplaatst. het enige wat ik daarvoor aan moest passen was dat het gaatje in de beugel waar de schakelaar in hangt iets groter gemaakt moest worden. die schakelaar werkt dus inmiddels ook alweer 4 jaartjes goed. :mrgreen:

IMG_6814Medium_zps65e2aaee.jpg

IMG_6815Medium_zps14063c8f.jpg

IMG_6810Medium_zps2b2b5776.jpg

IMG_6812Medium_zps5bed3220.jpg

IMG_6813Medium_zps15959c58.jpg

Zo, weer wat verder met mijn diff project. Deze keer professioneel laten 3D printen om het nog een laatste keer te kunnen passen voordat ik ze uit metaal maak. Tot nu toe past alles perfect, heb enkel nog een tweetal lagers nodig voor de pinion, en als dat gedeelte ook goed past kan ik ze laten maken :). Dan mogen de stock diffs daarna mooi kapot gaan ;).

Vandaag mijn BL revo verkocht :-(

Maar vandaag een 1:8 Summit gekocht :-)

En een Mamba Monster 2 2200Kv :-)

En twee 3S lipo accu's ;-)
Deze combo beviel goed in de Revo, dus zal ook wel leuk worden in de Summit.

Laatst bewerkt:
Mag hopen dat je die 3s parallel gaat gebruiken in de Summit :?:

Anders is binnen de kortste keren je hele aandrijflijn naar de kloten...

Been there done that met 4s ;-)

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Je foto's werken niet :(.

En 6S in een summit met de MM en 2200kv lijkt me ook wat overkill :p . De assen zijn vrij sterk in de summit maar de diffs zullen het zwaar krijgen met zulke zware banden. Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat het heel goed zal rijden, op 6S is de E-revo al een bommetje op wielen, een veel hogere summit zal meer op zijn zij liggen dan rechtop staan verwacht ik.

De centrale as draait dus wel gewoon maar de assen per wiel niet? Maken de diffs een klikkend geluid? Dat kan inderdaad duiden op een diff probleem, kan nu het filmpje helaas niet met geluid bekijken maar zal vanavond hem eens bekijken. Big joes en 6S is ook wel zo ongeveer de maximale marteling wat je de E-Revo diffs aan kunt doen :murder: . Zeker als ze al wat versleten waren kunnen de Big Joe's zomaar de druppel geweest zijn.

Back