E-REVO topic

Doe ik wel met m'n vader z'n Lexus :p. Rem intrappen en 4000 toeren en dan loslaten en gas intrappen, geeft wel een kick en gaat veel harder. Hij rijdt nog hetzelfde zoals hij uit de fabriek kwam :rolleyes:

Alleen heeft het wel met de auto te maken, ga je dat met een Aygo of C1 proberen zal je hem wel snel mollen.

ja.. koppelomvormer test.. Bij een automaat ligt dat weer iets anders, daar zit een visco koppeling tussen de bak en motor. :roll: doe dat maar eens bij een handgeschakelde auto een tijd lang, ligt ook alles in no-time aan barrels.+

Beetje gewaagde uitspraak Bas, er zijn met mij meerdere die prima 50 packs leeg rijden. Ik heb badlands, en punch control op 30%. Verder de basis dingen als geen gas geven zodra je neerkomt en voila, je kunt langer dan 10 min rijden op 6S. Wellicht de volgende keer wat beter nadenken voordat je je bericht post en op de man gaat spelen, dat bij jou iets zo is, wilt niet zeggen dat dat bij iedereen zo is, ook elke setup is anders.

Kan ik beamen. Waar de revo niet zo goed tegen kan, is lomp rijgedrag. als je een beetje met finesse rijdt, blijft 't ding prima heel hoor. en dan kun je er ook zeer zeker erg snel mee rijden.
 
Gellukig zijn de diffs redelijk goedkoop, alleen is het een k*t klus om ze te vervangen. Je moet zoveel loshalen om erbij te komen, dat is gewoon niet leuk meer :p.

Met de huidige vermogens zijn ook 1/8 diffs niet zaligmakend...

Daar ben ik het niet mee eens. Heb na mn revo een mt4 g3 gekocht. Inmiddels heeft deze zeker een lading of 60 gereden en de diffs vertonen geen slijtage. Zelfde geld voor mn mbx6 eco ook deze heeft geen centje pijn tot op heden.

Tegenwoordig wordt er steeds meer spiral cut diffs in brushless (1/8) wagen gebruikt. Deze zijn toch weer even sterker dan de veel op de nitro gebruikte straight cut diffs.
 
Voor een auto van 800+ euro verwacht je wel dat je wel in een keer lekker kan gasgeven, zonder dat je vloeiend moet optrekken om je aandrijflijn te sparen.

Zelfde dat als je met een ferrari langzaam moet optrekken omdat je anders de aandrijflijn aan gort trekt. Dat klopt ook niet echt hé.


Sorry, niet mee eens. Bij een Nissan GTR kun je ook maar een aantal keer die launch control gebruiken, anders vliegt je de bak om de oren. en de meeste ferarri's kun je ook de aandrijving wel mollen met het motorvermogen. geen enkele chaufeur die vanuit stilstand vol gas zal geven, krijg je toch nooit weg, sta je maar wat te spinnen.
En als je dan de 4wd auto's neemt,.. daar grijpt over het algemeen de traction control in. (en als niet, zijn het de banden die wel slippen. ) mja, in de modelbouw worden banden met veel meer grip gebruikt, gezien levensduur veel minder belangrijk is.
Je kunt met een E-Revo erg snel rijden, ook erg snel optrekken. je moet het alleen een beetje met beleid doen. Op het circuit in Almelo kon ik veel mensen met een Truggy iig gewoon bijhouden met m'n E-Revo. dus mwoa, echt langzaam is die ook nog weer niet, en ik rijdt alweer 3 jaar met dezelfde diffs.


De diffs waar ik echt van overtuigd ben, zijn die van de HPI Savage. gewoon rechte vertanding (is sterker dan de scheve vertanding, alleen iets minder soepel. en maakt wat meer geluid. ) Kijk maar naar versnellingsbakken uit de motorsport tov bakken van 'normale' auto's. je komt toch vrij vaak straight cut bakken tegen voor de racerij.


iig is het me daar al eens dermate mis gegaan met een landing dat het dif het bulkhead gesloopt had (pinion met lagers en al er uit gebroken. ) maar het diff was nog in perfecte staat. dus nieuw bulkhead gemonteerd, diff werkt nog steeds perfect. :lol:
 
Tsja dit zijn 2 verschillende ervaringen. Ik heb een slechte ervaring, jij een goede ervaring. We zullen het jammer genoeg nooit eens worden :mrgreen:. Laten we dan maar hopen dat de mensen die met de revo rijden geen problemen hebben met de diffs, is het beste denk ik :D
 
En daar is het een forum voor, een beetje gezonde discussie is nooit mis! Ik persoonlijk heb er iig plezier aan, en daar gaat het uiteindelijk om :).
 
Ik ben zelf blij met meningsverschillen en discussies hoor. houd je scherp, beter als dat iedereen het maar met iedereen eens is. Met discussies moet je iig je uitspraken onderbouwen, dan valt toch vrij snel veel B/S door de mand zeg maar. :D
De LST2 die ik heb gehad had de aandrijving idd een stuk steviger als m'n E-Revo. Echter volstaat de aandrijving van de Revo prima voor mijn rijstijl, (op 6S) dus vandaar dat ik er dus tevreden mee ben. :mrgreen:

Hoewel ik geen nee zou zeggen tegen alu diff behuizingen voor een leuke prijs, puur om de originele Diffs net even wat netter af te kunnen werken met wat minder flex.
 
Ik denk dat vergelijkingen met een fullscale auto niet echt opgaan en weinig tot geen onderbouwing kunnen geven bij deze discussie.

"gewoon rechte vertanding (is sterker dan de scheve vertanding, alleen iets minder soepel. en maakt wat meer geluid. ) Kijk maar naar versnellingsbakken uit de motorsport tov bakken van 'normale' auto's. je komt toch vrij vaak straight cut bakken tegen voor de racerij."

Dit klopt niet, spiral cut IS sterker het contact vlak is groter.
Echter bij RC autos zeker bash/recreatieve autos is wel of geen straight of spiral cut absoluut geen excuus voor zwakkere diffs, op bijde manieren kunnen er diffs gemaakt worden die prima voldoen.
Straight cut is efficienter (verschil is nihil) en zou meer geluid (kunnen) maken.

E-revo diffs zijn gewoon niet best.
Het is een flinke monstertruck en ik weet wel zeker dat zon beetje iedere diffs uit een half redelijke 1/8 buggy sterker en duurzamer zijn.

@Wondertiger de trend lijkt mij juist naar straight cut te gaan bij 1/8 buggys en truggys van de betere merken.
Ik denk dat binnenkort overal behalve bij associated straight cut zal zitten. denk als er een 7eco komt ook daar.
Grts
 
Laatst bewerkt:
Stok oud

Wesley
Hij staat bij jou op n bokje denk.
Elke revo is na 10 min op 6s kapot.
Jij rijd als n oud wijf

Met m'n 5sc revo altijd op 6 cellen, met te grootte Goliats, alles op de ESC op maximaal behalve achteruit en remmen. Eerst met een 1515 2200 kv en nu met een 1520. Maanden, elke week een paar packies rijden onroad en offroad, verstand op nul/ knallen. En nog geen dif hoeven te vervangen. Maar wel vanaf nieuw geshimmed, goed vet gebruikt en difhuis stofdicht in elkaar gezet met siliconenkit. En natuurlijk niet de slipper achtelijk aangedraaid. Zou dat bij elkaar het verschil maken tussen 10 minuten en maanden? ;)
 
Geef mij liever maar de spiral cut. Vind ze toch wat fijner als ik het vergelijk met mn andere buggy.

Verder kunnen we denk ik daar nu verder over ophouden omdat de revo die niet heeft :D.
 
Wesley
Hij staat bij jou op n bokje denk.
Elke revo is na 10 min op 6s kapot.
Jij rijd als n oud wijf

Als je 'm binnen 10 min sloopt wil dat toch niet zeggen dat Wesley als een wijf rijdt? Kijk eens naar jezelf. Als jij hem binnen 10 min de prak in rijd ben jij degene die niet kan rijden als vele andere geen grote problemen hebben op 6s :rolleyes:
 
Heb 'm binnen gehad. Wel groot, ziet er echt top uit. Hele mooie auto. Alleen heb ik al twee vragen...:

Als je aan de linkerkant, de kant waar de ontvanger zit, de batterijklep open doet kan je dat stuk een beetje naar beneden drukken, oftewel gewoon op de ontvangercase drukken en dan druk je het plastic een beetje naar beneden, is dit normaal?

Andere vraag is...ik heb dus een TQi met een Docking Base. Maar zitten er dan al sensoren in mijn auto of moet ik die nog inbouwen?

Thanks :rolleyes:
 
Dat je het plastic dan in kan drukken bedoel je?
Ja, doordat het klepje open is heeft het iets minder steun, en kan je het wat indrukken, dat is de flexibiliteit van plastic.

En qua sensoren, die zou je moeten zien zitten.
Zoals de temperatuur sensor op de motor, etc etc.
Staat dat niet in de manual?
 
Ooh dan is het goed. Ik zie geen sensoren zitten maar het zal wel, kan het toch niet gebruiken aangezien ik een Galaxy S3 heb ipv een iPhone of iPod Touch. Maar wel leuk voor als ik misschien later een iPhone neem.
 
Het plastic is daar inderdaad wat zwakjes, maakt verder niet uit.

Sensoren zitten alleen bij de 5608L geloof ik, of hoe dat hier ook zit, in Amerika zijn de modellen weer anders samengesteld.

Met sensoren zie je iig kabels naar de traxxas connectoren lopen (naar een adapter), naar de spur cover, en rondom de motor. Dat zijn je sensoren als je ze hebt.
 
Als het goed is heb ik de 5806L maar 't zal wel. Ik ga gewoon lekker 4s Lipo's bestellen en daarmee beginnen. Standaard gearing is 18/65 toch? Ik heb ook een 54t spur erbij gekregen. Daarop zal hij een stuk harder gaan denk ik.

Gaat hij veel wheelies maken op 4s? Dan moet ik wel ook gelijk een wheeliebar kopen namelijk. Slipperclutch etc. is gewoon standaard, moet ik dat nog veranderen of lekker zo laten?

Ik zie wel op de motor op de grijze randen ongeveer in het midden 2 lichte krasjes? Wat dat betreft let ik daar eigenlijk te veel op maar niet dat ik straks een gebruikte motor heb? Voor de rest ziet hij er wel glimmend en splinternieuw uit...maar hoe zouden die krasjes er dan op moeten komen?? :(
 
Een beetje zelf onderzoek is ook wel fijn..
Dat met die spur kun je zo op Google vinden..

Qua slipper, ik persoonlijk houd er van om als ik een nieuwe auto heb alle schroefjes en moertjes even na te draaien, om zeker te weten dat ze vast zitten.
Dus ook die van slipper.
Voorkomen is beter dan genezen ;)
 
Krasjes boeit niet...lol
En idd de 54T erop gooien. Anders wil dat ding niet vooruit :p. En wat Ruud zegt, alle schroefjes (waar je bij kunt komen) even kijken of ze vast zitten. Gebruik a.u.b. wel goed gereedschap, niet het meuk wat traxxas erbij geeft ;)
 
Back
Top