E-REVO topic

klein ringetje schuimrubber erbij...
ze horen slap te zijn, maar hij staat zowat op zijn velgen...

en hoe zet je een klein ringetje schuimrubber vast, want de normale inserts zijn uit 1 stuk, en zodra je 2 delen op elkaar doet gaat schuimrubber schuren en binnen 2 ritjes kapot. ( Tape eroverheen werkt niet uit ervaring ;-) )
Kun je beter een setje revo bandjes aanschaffen oid

Ik heb het toch in een pan met kokend water gedaan, maar op 1 of andere manier wil het gewoon niet lukken. Het chassis hangt nu al bijna 1 uur in het dylon, maar nog steeds geen kleur verandering. Alles gevolgd wat er op de verpakking staat, zout etc etc... Enig idee waarom het mislukt is??

Het had nog helemaal geen kleur gewoon nog grijs. Maar weet al waarom het niet werkte. Ik had Wasmachine dylon gekocht, en het moet eigenlijk kookwastextielverf zij.

Denk eerder dat het aan de hoeveelheid water/dye ligt.
Is het een revo chassis? Dan is het qua plastic wel ok.
Als je teweinig dye erin doet gebeurt er ook niet veel ( kleurt maar een beetje )
Weet niet precies de verhouding, maar gebruik altijd 2 potjes voor een flinke pan.

Die kleine blikjes heb je nodig he?
deze dingen:
4179252_1_Dylon_136_25_Emerald.jpg

Denk eerder dat het aan de hoeveelheid water/dye ligt.
Is het een revo chassis? Dan is het qua plastic wel ok.
Als je teweinig dye erin doet gebeurt er ook niet veel ( kleurt maar een beetje )
Weet niet precies de verhouding, maar gebruik altijd 2 potjes voor een flinke pan.

Die kleine blikjes heb je nodig he?
deze dingen:
4179252_1_Dylon_136_25_Emerald.jpg

ja klopt, ik had die niet...Ik had voor wasmachine, een zakje was dat.

Als ik zo op het traxxas forum lees heb je een 18t pinion nodig, maar wel met een 5mm gatmaat. Nu weet ik niet welke jij genomen hebt 12 of 14v.

Ik heb op de Summit van mijn zoon gewoon het standaard 14T tandwiel gemonteerd. Gaat prima, en voor hem hard zat. Hier maakt hij constant wheelies mee, ondanks de grote canyon banden. Wanneer je sneller wil, kan je 18T proberen.
14,4V model overigens.
Wel even zorgen voor een goede uitlijning van de tandwielen.

Je hebt alleen een 5mm pinion nodig, liquidrc, of elke modelbouwwinkel in NL ( zijn de pinions van bv de savage flux/revo brushless )

Volgens mij heeft de savage alleen een andere pitch maat.

Hallo,

Ik gebruik sinds een paar maanden de hpi 17mm hex hubs (deze) samen met de wheel lock nut (deze). Ik heb dit setje in gebruik genomen omdat er veel speling kwam op de blauwe hex hub (horizontaal als verticaal):

Nu heb ik vlak achter elkaar 2x de stub-axle gebroken (CVD-assen).
Nu zelf denk ik dat door het gebruik van de hpi hex meer stress komt op de stub-axle t.o.v traxxas splined hex hubs(dit komt omdat de traxxas over de gehele lengte gaat van de as, en dit is bij hpi niet het geval).

Laatst bewerkt door een moderator:
De speling op de "splined hex" kun je ook vrij eenvoudig weg krijgen. Ik heb daar ooit eens een "how to" van gepost in dit topic.

klopt heb ik gezien. Alleen aangezien ik nu toch de hpi heb...wil ik graag weten of het gewoon dikke pech is dat ze 2x achter elkaar breken, of dat het komt doordat er meer stress op de onderdelen komt?

Nou, ik denk dat het wel voor een deel terug te vinden is in de constructie. De zwakste plek in de as is het gaatje waar de borgpen doorheen gaat. Daar zal jou as ook ongetwijfeld gebroken zijn.
Bij de flux constructie zit die, als ik me niet vergis "kaal" (meenemer zit over het borgpennetje geklikt, zoals bij zoveel autos. Met de splined hexen wordt dat stukje nog overbrugt door de meenemer.

Het is niet afgebroken bij het pinnetje. Maar aan het einde van het schroefdraad.
Dus waar het schroefdraad over gaat in gewoon een cilinder.

hierzo:

full

Moet er wel bij zeggen dat 1x was afgebroken doordat ik back-flip maakte op asfalt en volgas op 1 wiel kwam.

2de keer was bij een jump en kwam ik op 1 wiel terecht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back