E-REVO topic

Ga als beginner met 6S op een open plek staan, en zeker niet in een wijk en lekker oefenen. Probeer je in te houden en bouw het rustig op.

Rijder uit de groep rijdt met 18/54 op 6S (hij vindt rijden op 4S saai, lol) gaat prima, zelfs volgas. Wel normaal optrekken en remmen. Als je dat als een gek doet, vraag je om problemen bij de assen.
Zelf rij ik op met 25/54 alleen op 4S, topsnelheid 78,5 km p/u gemeten met een Garmin 301. Bashen gaat prima, stalen assen geen problemen. Zou hiermee niet op 6S gaan rijden, zal temp problemen gaan geven.

Het is meer de rijstijl die voor problemen zorgt. Ben erg trigger happy en dat heeft vaak een uitgave tot gevolg. Maar heb wel lekker gereden.

Ga als beginner met 6S op een open plek staan, en zeker niet in een wijk en lekker oefenen. Probeer je in te houden en bouw het rustig op.

Rijder uit de groep rijdt met 18/54 op 6S (hij vindt rijden op 4S saai, lol) gaat prima, zelfs volgas. Wel normaal optrekken en remmen. Als je dat als een gek doet, vraag je om problemen bij de assen.
Zelf rij ik op met 25/54 alleen op 4S, topsnelheid 78,5 km p/u gemeten met een Garmin 301. Bashen gaat prima, stalen assen geen problemen. Zou hiermee niet op 6S gaan rijden, zal temp problemen gaan geven.

Het is meer de rijstijl die voor problemen zorgt. Ben erg trigger happy en dat heeft vaak een uitgave tot gevolg. Maar heb wel lekker gereden.

Hoe zit het bij u eigenlijk met de diff speling in de bulkhead (achter)?? Heb er wel vaker last van gehad, maar een echte oplossing eigenlijk nog niet gevonden (afgezien van alu bulkheads).

Ik rij ook namelijk met stalen CVD's ook in het midden maar volgens mij krijgen die flink op hun donder als die diff los hangt in de bulkhead.

Hebben we al eens eerder besproken, heb er ook last van. Hoofdas is bij mij stock.
Weet nog steeds geen oplossing, diffs houden het verder goed. Maak me er voorlopig dan ook niet zo druk over.

goedendag,
Op de traxxas.com website lees ik dat er verschillende partslist's zijn voor de e-revo. Zonder de gehele bouwtekening en parts helemaal te hoeven doorlopen, kan iemand hier mij wellicht vertellen wat de verschillen met de oude en nieuwe versie zijn?
Het lijkt er namelijk op dat de nieuw verkjochte e-revo een tqi-zenderset heeft?
Ik ben echter in de winkel geweest vorige week, en dar zat geen tqi zenderset bij... (dat i-phone geval waar je telemetrie op ziet)

De winkel heeft waarschijnlijk nog een magazijn vol "oude " modellen staan, dwz met de oude zenderset. Er is bv ook een Kawasaki edition, als je die besteld bij de winkel krijg je als het goed is wel de nieuwe zenderset ( mits ze die leveren in Nl )

Vandaag even met mijn Brushed Revo op een skatebaan wezen spelen, Altans mijn zoon Marijn heeft gereden.
Omdat die van hem het niet deed, moet wel onthouden dat een Revo wel hele harde landingen maakt op asfalt 8O gevolg de bovenste motor los op de motorplaat.
Hij heeft een behoorlijke smaak op zijn dak gemaakt.
Gelukkig is het bij een paar krassen op de motor en motorplaat gebleven, maar is hier iets voor te krijgen want de bovenste motor blijft een gevoelige plek lijkt me ?

Nu is Marijn met mijn Revo wezen rijden omdat die van hem niet werkte, hij stuurt wel maar rijdt niet.
De regelaar een EVX-2 reageert wel maar de auto rijdt niet.
Als ik hem aan zet dan gaat het groene lampje branden en die gaat uit als ik gas geef, maar er gebeurd dus niks.
Wat zou dit kunnen zijn?

Peter

Gelukkig is het bij een paar krassen op de motor en motorplaat gebleven, maar is hier iets voor te krijgen want de bovenste motor blijft een gevoelige plek lijkt me ?
Peter
Wat is nou een revo zonder een paar krasjes? Ik zou me geen zorgen maken over een paar krassen op een motor. Als je er mee gaat bashen zal je nog wel meer oplopen.
En daarbij, de brushed motoren hebben in mijn ervaring niet zo'n lang leven. De koolborstels zijn snel weggebrand (zeker op lipo's).
Ik heb hier nog een brushless castle 2200kv liggen. Die mag weg voor €65 ;)
En voor minder dan 100 euro scoor je ook nog wel een goede regelaar. Dat scheelt heel veel zorgen in de toekomst

Wat is nou een revo zonder een paar krasjes? Ik zou me geen zorgen maken over een paar krassen op een motor. Als je er mee gaat bashen zal je nog wel meer oplopen.
En daarbij, de brushed motoren hebben in mijn ervaring niet zo'n lang leven. De koolborstels zijn snel weggebrand (zeker op lipo's).
Ik heb hier nog een brushless castle 2200kv liggen. Die mag weg voor €65 ;)
En voor minder dan 100 euro scoor je ook nog wel een goede regelaar. Dat scheelt heel veel zorgen in de toekomst

Ben ook niet bang voor krassen, het gaat me gewoon om de bovenste motor die steekt aan de voorkant overal buiten uit en zal altijd de klappen krijgen.
Ik zal wel niet de enige zijn die hier tegen aan loopt.
We hebben hier 2 Brushed Revo`s en die kosten al genoeg, een Mamba setje staat echt wel op het verlang lijstje maar nu even niet.
Bedankt voor je aanbieding, ;) maar ga eerst kijken om een Dewalt motor er in te bouwen.
Die kosten veel minder en kunnen gereden worden met de EVX-2 regelaar, en de borstels kunnen hier van wel vervangen worden.

Maar kan iemand iets zeggen over de problemen met de regelaar die in Marijn zijn Revo zit ?

Rijdt hij wel met één motor?. Gewoon even een stekkertje van een van de motoren los halen. Kan zijn dat er bijvoorbeeld sluiting in een motor zit.

Oké bedankt voor de tip, heb het geprobeerd beide motoren deden afzonderlijk niets.
Had nog een oude met versleten borstels uit een Slash liggen, die ook maar even geprobeerd.
En wat denk je, hij deed het zijn dus beide motoren overleden.
Waarschijnlijk was er al 1 stuk en heeft hij op 1 motor gereden de laatste keer, vond hem ook al niet zo snel als de mijne.
Dan gaat Marijn maar met die van mij rijden, en ga ik met die van hem knutselen.

Een 775 is mij niet sterk genoeg :cool: en een Brusless net effe te duur, heb op youtube al vele filmpjes gezien van revo`s met een Dewalt motor er in.
En dat gaat goed van de plek, en kost een stuk minder en je kunt de borstels vervangen dat lukt je bij een 775 niet.
Het haalt niet de snelheid van een Mamba maar gaat een stuk harder dan een paar Titans :D

Ik zou toch eens uit nieuwsgierigheid 2x3s willen gaan rijden.
Onze straat is daar alles behalve geschikt voor, tenzij ik m'n schoonvader zijn auto wil voor zien van goeie beuk.
Mijn plan was dus om een 6s te gaan rijden op het strand.
Is dit een goed plan, op hard zand moeten speedruns wel lukken, mss zal bashen niet zo slim zijn.
Maar ik kom er maar niet uit welke banden.
Heb nieuwe nodig maar heb geen zin om banden om op de weg te kopen en dan nog eens voor het strand. Met dat die dingen toch nog al prijzig zijn en ik net mijn vriendin ten huwelijk heb gevr. Moet ik mezelf wat intomen met geld rond te strooien.
Mss iemand nog een goeie tip?
Is mss al gevr. weethet niet meer maar anders is dit topic toch maar dood :)

Grtz

Je zult waarschijnlijk wel je vertanding wat aan moeten passen.
Maar het moet wel kunnen.
Je kan het gewoon eerst proberen met de banden die je nu hebt en dan kijken hoe dat gaat.
Als dat niet wat is zou ik gaan kijken naar andere banden.
Alleen is zout niet erg goed voor je auto heb ik gehoord.

Ruud

PS : gefeliciteerd met je huwelijk:)

Als je op 18/54 blijft rijden gaat t goed. Easy on the throttle and brakes ;-)
Verbaast me dat je het niet eerder geprobeerd hebt ;-)

@Ruud: thx. :)
@westcoast: ja, zolang heb ik de Revo nog niet en ben nog niet in het bezit van 3s.
Mijn stiefvader (wat een wortel) heeft ze willen bestellen met z'n visa(heb zelf geen) maar dit is al meer of een maand geleden.
Nu weet ik niet of dit gelukt is, want hij weet het ook niet. Ja ik weet het, weet ook niet wat m'n moeder bezielde.
Dus twijfel ik nu of ik ze op een of andere manier zelf bestel of een paar 3s Naar de plaatselijke modelbouwshop ga halen.

En ik weet het, zou is voor nix goed (behalve frieten) maar zolang ik niet in het water rij mag dit al geen probleem zijn.
Persoonlijk vind ik die standaard banden niet echt TOP!!!
Dus de vraag is : bestaat er een allround setje voor : zand/Straat rijden? :)

Alvast bedankt voor reacties.

Back