E-REVO topic

E-Revo: nieuw hier en ff testen om te posten.

Hallo,

Ik ben Aaron en heb 2weken geleden 3uur gereden om bij toemen mijn e-Revo brushless te gaan halen.
Dit heb ik me nog geen seconde beklaagt.
Ik ben sinds gisteren klaar met alle 400+ pagina's van het Revo topic te lezen.
Ik heb al aardig wat opgestoken hier en moest ik nog vragen hebben horen jullie het wel.

Mvg

Aaron

Welkom hier Aaron !

En.. Wow.. alle pagina's doorgespit.. Je bent een voorbeeld voor velen :-)

Maar als je alle pagina's hebt doorgespit denk ik dat je heel veel vragen die je gaat zien langskomen meteen kunt beantwoorden :-)

die hebben ze betans in brugge ook op stock hoor. was er een reden waarom je zo ver bent geweest?

Hallo,

Ik ben Aaron en heb 2weken geleden 3uur gereden om bij toemen mijn e-Revo brushless te gaan halen.
Dit heb ik me nog geen seconde beklaagt.
Ik ben sinds gisteren klaar met alle 400+ pagina's van het Revo topic te lezen.
Ik heb al aardig wat opgestoken hier en moest ik nog vragen hebben horen jullie het wel.

Mvg

Aaron

@snoebel: idd, ik heb al veel geleerd en heb de pagina's die ik belangrijk vond opgeslagen.
Dit zijn er wel redelijk veel geworden en ik geraak er niet echt meer aan uit :)

@Dafke: ja ik weet het, maar in nl was het met 2x 2s lipos van matrax erbij(inruil voor de originele batterij natuurlijk). Het kwam uiteindelijk wel voordeliger uit.
En het was een goed moment om er ff een weekendje er tussen uit te zijn met de vriendin.

Daarnet ff 10min willen rijden in de straat, sluit ik de batterijen aan maar de auto geeft geen kik.
Na 5x rijden ermee!!!!
Door wat lees ervaring, heb ik die brol schakelaar er van tussenuit gehaald en de draadjes samen gebonden.
En gelukkig doet hij het weer maar toch had ik wel graag een schakelaar er tussen gehad maar dan zal ik het probleem snel terug hebben zeker?

Dir is getypt op ne iPhone tijdens de werk uren :) dus sorry voor de fouten als er instaan.

Grtz

je zou een betere schakelaar kunnen kopen om dit op te lossen. Zelf zou ik de draadjes gewoon solderen (wel schakelaar houden voor eventueel problemen met garantie) en een krimpkousje over heen doen. Als je er geen schakelaar tussen doet vergeet je niet je batterijen los te koppelen wat je met een schakelaar nog wel eens kan vergeten.

Je moet altijd de accu loskoppelen. De schakelaar onderbreekt alleen het BEC circuit. Als je de accu aan de regelaar laat hangen, wordt ie evenzo goed nog ontladen. Weet ik uit eigen ervaring. En het doorverbinden/overbruggen van de schakelaar heeft net zoveel invloed op de garantie als het vervangen door een andere schakelaar.
Ik heb indertijd de boel gewoon doorverbonden.

Een aangesloten regelaar blijft altijd een beetje stroom trekken, ook al staat de rest uit of doet de rest niets. Daarom accu helemaal ontkoppelen na een dagje rijden, anders krijg je een keer een bolle/kapotte accu.

Ok, gewoon verbinden met elkaar en dan solderen.
Deze hobby heeft mij toch al een aardig eurotje gekost, nu nog soldeerbout aanschaffen. :)
Ga deze sowieso wel nodig hebben want heb 2setjes lipos via hobbyking besteld. ( alle, een vriend van mijn stiefvader) nu weet ik er nog nix van en ze zijn al 3weken geleden besteld.
Volgende week schaf ik mij ook best nog een visa aan :S

@snoebel: idd, ik heb al veel geleerd en heb de pagina's die ik belangrijk vond opgeslagen.
Dit zijn er wel redelijk veel geworden en ik geraak er niet echt meer aan uit :)

@Dafke: ja ik weet het, maar in nl was het met 2x 2s lipos van matrax erbij(inruil voor de originele batterij natuurlijk). Het kwam uiteindelijk wel voordeliger uit.
En het was een goed moment om er ff een weekendje er tussen uit te zijn met de vriendin.

Daarnet ff 10min willen rijden in de straat, sluit ik de batterijen aan maar de auto geeft geen kik.
Na 5x rijden ermee!!!!
Door wat lees ervaring, heb ik die brol schakelaar er van tussenuit gehaald en de draadjes samen gebonden.
En gelukkig doet hij het weer maar toch had ik wel graag een schakelaar er tussen gehad maar dan zal ik het probleem snel terug hebben zeker?

Dir is getypt op ne iPhone tijdens de werk uren :) dus sorry voor de fouten als er instaan.

Grtz

owkey. lijkt mij wel een goeie deal dan

Trouwens, die originele talons zijn dus niet echt super.
Ik rij 80% in de duinen dus zou ik graag weten wat de beste keuze zou zijn?
Ik koop dan wel andere bandjes om op de weg te rijden.

Anders nog iets die ik echt zou moeten veranderen omdat ik vooral aan Sand bashing doe???

Ik weet niet of een e-revo met gesloten achterkant (op de mamba motor) komt. Als je namelijk een deel van je rotor en lager ziet zou ik zeker een achterkant kopen. Vooral omdat je op zand rijdt en dat gaat je lager van je motor niet fijn vinden.

Nog een vraagje, ik heb dus toen ik mijn auto heb gaan kopen ook een castle link besteld maar die hadden ze niet.
Ik heb dus wel een besteld en al betaald en die hebben ze vandaag 9dagen geleden uit NL verstuurd.
Is dit een normale tIjdsduur, of had hij er al lang moeten zijn ?

Grtz

nieuw op forum tips E-revo aanschaffen (heb al een summit)

hey :)

ik zal me eerst even voorstellen ik ben wilco,
woon in leerdam heb sinds een jaar een traxxas summit en ben eigenlijk van plan om een e-revo bij te kopen en wil daarvoor wel eerst goed informeren over de volgende punten:

stock snelheden met verschillende accu's ( 2s 3s )
wat aan te passen voor extra stevigheid ?
ben nog volledig nieuw met aanpassen van de vertandingen is dit evt ook nodig ?
( in de summit geen aanpassingen hoeven doen voor vertandingingen ivm hoge lage giering)
is de E-Revo 1/8 brushles een goede snelle auto om naast een summit te hebben voor het grovere bashwerk :P

eventueel nog tips voor aanschaf en of dingen waarop te letten

mvg mister-fortune

ja daar verschiet ik niet van. heb onlangs 14dagen gewacht op iets dat uit nederland kwam. ze zijn daar precies niet rap bij tnt.

Nog een vraagje, ik heb dus toen ik mijn auto heb gaan kopen ook een castle link besteld maar die hadden ze niet.
Ik heb dus wel een besteld en al betaald en die hebben ze vandaag 9dagen geleden uit NL verstuurd.
Is dit een normale tIjdsduur, of had hij er al lang moeten zijn ?

Grtz

Hun uitleg was ( van de shop die het opgestuurd heeft), dat het gesneeuwd heeft en dat er daarom vertraging is O_o.

Die castle field link, kan dat in een gewone omslag of zou het een pakket zijn?

Ja zeker stukken beter dan Nimh. De lipo behoud z'n kracht veel langer en is verhoogt de snelheid ook merkbaar.

Vergeet niet een lipo lader te kopen en een lipo cut-off, zodat je accu's niet te ver ontladen worden.

Low voltage cut off

Mijn zoon heeft zojuist een e revo brushless gekocht. Uit de gebruiksaanwijzing kunnen wij niet opmaken hoe de esc geprogrammeerd moet worden voor 2s lipo's. Er staat wel in dat de setting 4 moet worden gebruikt, maar er staat niet bij hoe je dit doet.
Wie kan ons vertellen hoeft dit moet?

Ik heb Niets verandert aan de settings.
Toen ik hem kocht heb ik gewoon spur vervangen, lipos erin en rijden maar.
Tenzij ik het dus ook had moeten doen :s
Normaal kan je gewoon beginnen rijden.

Back