E-REVO topic

Klopt, er zit er 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant.
Zou anders eerst een proberen om met de stock setup te rijden.
Voor een 10jarig jongetje is dat in het begin meer als genoeg.
En anders doen lipo's erin ook een hoop

Dit doet een stock revo op stock batterijen, dus met lipo zal dat nog wat sneller gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
De twee motoren draaien op het zelfde spurgear. Brushed gaat ook wel lekker, maar zeker op lipo's zullen de koolborstels je om de oren vliegen. Ik heb zelf in het verleden ook geworsteld met de brushed versie, en heel wat motortjes versleten. Totdat ik de brushless er instopte, en je hebt er geen onderhoud meer aan.

Wanneer je de mogelijkheid heb adviseer ik de aangeboden BL set kopen.
Ik heb nog maar kort ervaring, maar het is geweldig..een Mamba in de revo.

De BL set en twee LIPO's erbij en rijden maar, en met de lange rij tijden met de LIPO cellen heb je voor huis tuin en keuken gebruik voldoende.

Naasr de BL set een motorplaat en een kunstof kapje om de tanwielen en klaar is de conversie.

Laatst bewerkt:
Oke, ga eerst eens zo kijken.
Ga morgen de revo ophalen, het mamba setje is niet duur weet ik heb al vele prijzen daar van gezien.
Ik had alleen net een nieuwe Velineon met 60A regelaar gekocht voor de Slash, eerst dat setje maar verkopen en dan zien of er geld over is voor een Mamba setje.

Bedankt voor de info alvast, zal een foto van de Revo plaatsen als ik hem hier heb.

Peter

Dat is idd zonde van de Velineon set, wellicht dat je deze op MP kwijt raak.
Of bij een LHS inruilen op de Mamba set, zeker als deze nog nieuw in doos is ;-)

Nu heb ik vanmiddag de Revo op gehaald, maar er zit echter niks bij.
Normaal zit in de doos wel een gebruiks aanwijzing en gereedschap, maar omdat de auto van particulier komt zit dat alles er niet bij.
Nu zoek ik gereedschap hier voor, tenzij er niks speciaal voor nodig is. Maar dan zou ik graag willen weten wat je nodig hebt bij een Revo voor onderhoud.
Ook zou ik graag wat extra delen willen hebben voor nood gevallen, zoals ophangpunten, draagarmen en aandrijfassen.
Deze mogen origineel zijn en geen upgrade delen, dus wie zijn Revo heeft voorzien van upgrade delen en nog originele heeft liggen laat het me maar weten.

Peter

Wat je nodig hebt:
Imbus 1.5, 2.0 en 3.0. Ik zou meteen voor de imbussleutels met goed handvat gaan
Voor de wielen een pijpsleutel 17 (of 14? Als het een oudere brushed is)
Om de pivot balls te kunnen verwisselen, na te stellen heb je weleen traxxas tooltje nodig. Voor 2,50 stuur ik die wel op.
Om de camberlinks in te kunnen stellen heb je een steeksleuteltje 4? Mm nodig. Misschien heb ik die ook nog wel liggen, dan stuur ik die meteen mee.
Dat is het belangrijkste gereedschap
Manual kun je gewoon bij Traxxas.com downloaden

Oke, je hebt een pb.

Wat je nodig hebt:
Imbus 1.5, 2.0 en 3.0. Ik zou meteen voor de imbussleutels met goed handvat gaan
Voor de wielen een pijpsleutel 17 (of 14? Als het een oudere brushed is)
Om de pivot balls te kunnen verwisselen, na te stellen heb je weleen traxxas tooltje nodig. Voor 2,50 stuur ik die wel op.
Om de camberlinks in te kunnen stellen heb je een steeksleuteltje 4? Mm nodig. Misschien heb ik die ook nog wel liggen, dan stuur ik die meteen mee.
Dat is het belangrijkste gereedschap
Manual kun je gewoon bij Traxxas.com downloaden

Water, paaltjes, overstekende auto's etc.

Verder gewoon rijden en kijken wat het eerste breekt, daarna zoeken in dit topic wat ertegen te doen. En ik adviseer je überhaubt dit topic wat door te lezen. ;-)

hallo allemaal,

vandaag mijn erevo brushless opgehaalt wat een schitterend ding:D
en zijn er nog dingen waar ik op moet letten

gr:)

Bij mij waren het vooral rear bulkheads vanwege wat ruwe landingen en de a-armen. En een scheur in het chassis aan de achterkant omdat ik zo idioot was om te gaan jumpen terwijl ik de wheeliebar er nog op had zitten.

Controleer ook de lijm van je banden, die liet bij mij erg snel los. Verder heb ik zo na een tijdje de Traxxas Talons vervangen door truggy wielen met een lage wang op de band, en die getapet dat ze niet zo baloonen.

Ik ben op Youtube meerdere filmpjes tegen gekomen waar ze een titan 775 in een revo hebben zitten, is dit snelller (sterker) dan 2 van 500 ?

dat zijn waarschijnlijk e-revos die hun leven zijn begonnen als summits want die komen met een titan 775 stock (als ik me goed herriner...)

dankje voor de info! maar nog 1 vraag, ik heb het idee dat hij niet de topsnelheid heef die die moet hebben , of is een slash met 3cellen lipo veel sneller als een erevo met 2x 2cellen lipo+ brushless motor?‬

gr:)

Slash zal idd sneller zijn, is ook lichter.
Maar een slash met 3cellen lipo? Dan moet het een vxl zijn, dan is het zeker weten dat hij sneller is dan een brushed revo. ;-)

Wat betreft die 775 op een revo, die motoren zijn sterker/sneller als van de stock revo en sommige hebben die dan idd vervangen voor een 775.
Of ze vervangen de motoren voor die van een Dewalt schroeftol ;-)

Wat betreft die 775 op een revo, die motoren zijn sterker/sneller als van de stock revo en sommige hebben die dan idd vervangen voor een 775.
Of ze vervangen de motoren voor die van een Dewalt schroeftol ;-)

Dus 1 775 motor is sneller dan 2 550 motoren.
Maar ik zou dus ook 2 775 kunnen monteren :rolleyes:, alleen kan een EVX 2 esc wel 2 775 aan ?

Back