E-REVO topic

@ Mightydinges, heb je de regelaar al eens aan de computer gehangen? Ik heb zojuist mijn Mamba Max Pro aan de computer gehangen, en zie dat je tegenwoordig de reverse kunt kiezen uit crawler revers. Dan gaat ie denk ik direct van vooruit naar achteruit etc.

Bytheway, da's wel de snelste manier om e.e.a in de soep te draaien, van vol achteruit, naar vol vooruit.

Bicks bedankt voor je antwoord, zal eens gaan kijken. Een Castle link is voorhanden.
Tis ook nie de bedoeling om volgas de tegengestelde richting op te knallen, maar dat lijkt me duidelijk.

groet,

MIGHTYWIGGY

ik zou op de baan speed runs willen gaan doen en zou hem nog sneller willen laten gaan welke gearing raden jullie aan met 2 3s lipo's maxtraxx

Op de baan speedsruns? Dan heb je aan stock vertanding voldoende.
Neem aan dat je ergens op een groot stuk asfalt wil rijden, liefst , zonder paaltjes in de buurt.

Stalen Assen Traxxas, MIP of iets anders?

Naast de Traxxas TRA5451R is er ook van MIP08135 of MIP11101 stalen assen (CVDs) verkrijgbaar. Zijn er nog andere merken en welke zijn beter?

Kan het zo snel niet vinden... Kan iemand me vertellen welke spur er standaard op een E-Revo?

Dacht eerst 54 maar als ik de kaart bekijk lijkt het wel 65? Ik heb de mijne versleten en in de bak gemikt... Vandaar.
Als iemand het weet, graag.

Laatst bewerkt:
Standaard is 18/68. Meeste gaan over naar 18/54 voor rijden op 2x2 of 2x3 S lipo's is dit een veilige setting m.b.t temperaturen van de motor en ESC.
Zelf rij ik op 25/54 op 2x2S gaat prima.

2x2s en heel soms 2x 3s. Maar oude spur weer gevonden was 54.

Nieuwe spur en pinion besteld, beide van staal dit keer. 18/54 weer, beviel prima!

Laatst bewerkt:
Kan het zo snel niet vinden... Kan iemand me vertellen welke spur er standaard op een E-Revo?

Dacht eerst 54 maar als ik de kaart bekijk lijkt het wel 65? Ik heb de mijne versleten en in de bak gemikt... Vandaar.
Als iemand het weet, graag.

Erevo 18/65
Emaxx is 17/68

Er zijn geen leeftijdslimieten voor de wedstrijden in NL, en wereldkampioenen hebben we ook al niet. Je had afgelopen jaar met de No-nitro.nl mee kunnen doen met je revo. Verder zijn er geen wedstrijden, of het moeten club wedstrijden zijn. Uit welke omgeving kom je?

Tessenderlo limburg belgie

problemen e-revo brushless

Hoi allemaal,

ik heb een e-revo brushless. Nu is mijn lieftallige zoontje ermee in het water gereden. De auto heeft een aantal sec voor de helft onder water gestaan. Vervolgens deed hij niets meer. Ik heb de regelaar uit elkaar gehaald en heb hem laten drogen. Vervoglens deed de auto het weer prima. Nu wilde ik er laatst weer mee gaan rijden. Maar toen ik de auto aanzette piepte de regelaar een aantal keren, zoals het hoort, daarna is de regelaar even stil en zou dan nog een paar keer moeten gaan piepen, maar dat doet hij niet. (ik denk dat degene met dezelfde auto weten wat ik bedoel) Het probleem is verder dat de auto wel stuurt, maar niet rijdt.

Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen. Is de regelaar kapot of mogelijk de motor, of kan het een andere oorzaak hebben.
De accu's zijn gewoon vol.

Staat je gastrim nog opdezelfde stand, zo niet, terugzetten. Anders de regelaar opniwue calibreren op de zender, zodat de regelaar weer weet watde eindpnten zijn, en het nulpunt.

Ik heb het gelezen en zal er de volgende keer, ik hoop dat die er niet meer komt, rekening mee houden.
Wat ik alleen zo vreemd vind is dat ik er tussen het te water gaan en nu hij het niet meer doet, nog gewoon mee gereden heb. Ook vind ik het vreemd dat hij wel gewoon stuurt?

Voor een volgende keer, geschreven door de NL servicedienst voor Futaba/Robbe, JR/Graupner, Hitec/Multiplex en Simprop:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
-> RC Techniek en elektronica
-> Apparatuur heeft zwemles gehad

Ik heb weer eens jullie raad en advies nodig i.v.m. mijn Castle ESC.

Van het weekend wezen rijden en moest een veld reparatie uitvoeren (aandrijfas vervangen) de wagen heeft hierbij, zonder kap, op z'n kop gelegen.
Bij het opnieuw aanzetten van de regelaar kreeg ik het volgende;
Er was geen reactie, de ESC maakte niet de bekende piepjes, wel de diverse lampjes knipperend, de stuurservo's bewogen onregelmatig vanzelf en trokken één kant op.
De fan van de ESC bleef draaien.
In het veld nog wat dingen nagelopen maar geen oplossing gevonden.

Thuis alles los gekoppeld en de ESC "los" getest.
De fan draaide nu ong 10 sec en stopte.
Nu duidelijk een branderige lucht (zat nu binnen).
Op de printplaat zit een rond schijfje, geen idee wat het is of hoe het heet, maar die wordt warm en als ik lang zou doorgaan zeker heet.
De rode, oranje en groene ledjes knipperen.

Filmpje van de huidige/laatste status;
Castle ESC fail - YouTube

Ik heb geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn of wat er aan de hand is.
Hopelijk kunnen jullie mij meer vertellen, schiet maar af zou ik zeggen.

Alvast mijn dank.

Back