E-REVO topic

nummer klopt, zit 500k in.
Hoeveel weet ik niet en wat bedoel je met in de gearbox? Zit toch gewoon in dit diff....

Oké, thanks.
Oeps, Ik bedoel de bak waar het diff inzit. Weet niet hoe dat heet (diffbak?). Wat zit daar in voor de smering en hoeveel.
 
Laatst bewerkt:
vandaag slipper binnen. Maar had toch nog een vraagje over het afstellen. Heb zelf altijd gedacht dat je je moer moet aandraaien totdat die niet verder kan en dan 1/4 slag terug. Maar heb nu gekeken en vond het dan wel erg strak zitten (als ik mijn spur vasthield en dan me banden probeerde te draaien ging me slipper niet werken).

Dus heb ffe op internet gekeken en kom wel reacties tegen dat je bij wat weerstand (voel je veranderen als je je moer verder aandraait) van de moer moet stoppen en dan 1/8 of 1/4 slag terug moet. Als ik dat doe dan kan ik mijn spur tegen houden en wel me wielen draaien en dan na een beetje kracht zetten op mijn wielen komt de slipper wel in actie.

Nu wil ik eigenlijk heel graag weten wat nou "precies" de manier is ;). in ieder geval bedankt!
 
Ja weet ik alleen het punt is, wanneer weet je precies dat je veer helemaal ingedrukt is? Ik dacht dus wanneer ik meer weerstand ga voelen. Ik zit namelijk niet te wachten op nog een versleten slipper :(.

Gaat ermij een beetje om als je je spur tegen houdt en dan de wielen wilt bewegen dat de spur dan in actie moet komen ja of nee?
 
moer aandraaien tot de veer compleet is ingedrukt ( dus niet verder draaien, wat wel kan )en dan een 1/4 slag ong terug,zodat er een minimale kier ontstaat bij de veer ( dun velletje papier moet ertussen kunnen )
Dat is zoals ik het toen geleerd had.

dan quote ik mezelf nogmaals, beter als dit kan ik het niet uitleggen
 
mmmhhh okee.. Laatste vraag. Dus als ik een inbusje door het einde van het gaatje van de slipper shaft (aan de schokdemper kant van mijn gearbox) en dan me spur draai met redelijk wat kracht moet het dan goed zijn??
 
als hij afgesteld staat, accu's eraan en dan testen.
Op grip ondergrond gas geven en moet de slipper maar heel even in aktie komen.
 
nu vraag ik me af hoelang je die revo al hebt, de slipper is toch het eerste wat je moet weten ong. Je hoort m heel kort als het goed is.
 
nou het punt is dat toen de e-revo standaard was zaten er alu pads op. Nu zijn ze veranderd, want de alu ging altijd goed als ik de moer vast draaide en dan 1/4 slag terug, dus ik denk nu dat die toen al versleten was...
 
Oké, thanks.
Oeps, Ik bedoel de bak waar het diff inzit. Weet niet hoe dat heet (diffbak?). Wat zit daar in voor de smering en hoeveel.


Oow, ja , dat is wel de gearbox......er zit bij mij n heel klein beetje vet in, that's it.
Ik weet dat er wel lui zijn die m opvullen met olie maar ik voorlopig niet iig..

Wat betreft het centerdiff.....in de partslist staat dat daar 100k olie in zit, maar op de verpakking staat 500K.

Keb m iig nu gemonteerd en ga eens ff naar de bash-spot..
 
Laatst bewerkt:
Aan de onderkant zit een centerskid plate die wordt met 6 schroeven vast gezet op het chassis en 2 op de bulkhead. Nu is van de skid plate het gaatje waar de grote schroef (dus in mijn bulkhead)door heen gaat voor de helft afgebroken. Ik kan hem nog gewoon vastzetten alleen hebben die 2 schroeven die door mijn skidplate en in mijn bulkhead gaan enige stress te voorduren??
 
Ooit was dit een topic waarin rijders elkaar informeerde over tips en trucs, en waar ervaringen worden uitgewisseld. Een beetje jammer dat dit zo afglijdt naar dit soort vragen. Help, mijn boutje is afgebroken, is dat erg?

Nou ja, de revo is toch ook allang over zijn hoogtepunt heen....
 
je leest niet goed er is geen boutje gebroken.

anyway hier een fotootje van wat nou precies gebroken is (dus van mijn skidplate af.)
full


p.s niet mijn foto
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die grote afdekplaat voegt niet zo veel aan de structuur van het chassis toe. Lojkt mij dus niets om jezorgen over te maken.
P.s., doe er de volgende keer meteen een fotootje bij ;-)
 
je leest niet goed er is geen boutje gebroken.

anyway hier een fotootje van wat nou precies gebroken is (dus van mijn skidplate af.)
full


p.s niet mijn foto

Aah, wilde al iets gaan zeggen, maar t is niet jouw foto, dus ook niet jouw auto.....:cool:

Dat schroefje...als t niet er uit trilt.... Boeiuh?Veguh!

Bij mij is iig ook daar iets afgebroken waardoor dat stukje aandrijving bloot ligt. Lijmen hielp niet...duh...!

Dus ik wil een "nieuwe" skidplate (heet dat?) hebben..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de voordelen van t centerdiff mogen ervaren. Niet mega, maar ik kwam de bergjes net wat beter op, en heb t idee dat die zeker sneller is in t bos.
Wel waren de accu's voor t eerst warm..


Is de Erevo over zijn top?
Wtf moet ik nu dan hebben, een wrede axial...;)


Ik geloof best dat die over zn top is; ik denk dat maar weinig mensen m gebruikten waar die, imo, zich onderscheidt van de rest....
 
Die grote afdekplaat voegt niet zo veel aan de structuur van het chassis toe. Lojkt mij dus niets om jezorgen over te maken.
P.s., doe er de volgende keer meteen een fotootje bij ;-)

Oké thanks kijk daar heb ik wat aan ;). Zo blijft het toch veel gezelliger op het forum ;). In iedergeval een sorry uit mijn kant dat ik wat kortaf reageerde. Zand erover :D?
 
Back
Top