E-REVO topic

simpel je doet het pinnetje van die silveren hex door het "schroef gaatje" dan doe je die hex er tegen aan, je wiel erop, en vast schroeven die handel.

Ik heb ze ook werken top, geen verticale speling. MAAR 1 nadeel je heb wel heel veel horizontale spelingbij was het zo'n 2,5mm. Dus ik heb daar 1 nylon ringetje en een dun staal ringetje (om het nylon te beschermen) tussen gedaan en nu is de speling weg. Controleer wel of je ringetje niet te dik is want anders duw je dat ringetje tegen je lager aan terwijl je je wiel vast zet en dan heb je kans dat je lager naar de maan gaat.

jup er zit schroefdraad op stock asje, alleen was nog wat vergeten gebruik jij CVD's of Plastic, want met plastic heb je geen horizontale speling, met CVD's wel...En nu is mijn slipper eindelijk rijp voor de vuilnisbak....De pads zijn nu nog een kleine 3-4mm :p

Vandaag weer eens gereden. Ging lekker met de swaybars erop. 1 keer op zand is de wagen op zijn kant gegaan. Weer dikke schade. Voorste bulkhead onbruikbaar gescheurd. Achterstre bulkhead licht ingescheurt. Voorste skidplate gescheurt rond de schroeven. Achterstre skidplate gescheurt rond de schroeven. Verder niets....alsof het niets is.
Hebben jullie ideeen hoe dit zo makkelijk ontstaat en hoe ik het kan voorkomen? Prijzig karretje op deze manier.

Normaal leren rijden misschien ;-)? 2x rijden en 2x grove schade? reed er 2 jaar mee en heb nooit een bulkhead oid gebroken, alleen 2x een aandrijfas.
rij je volgas,draaien,volgas etc? spring je ermee?
Wat is je ondergrond?

Heb zelf de E-Revo al ruim 2 jaar.. rijdt alleen op 6s lipo, en ben continue aan het springen met 't beesie. Heb tot nu toe nog maar 1 bulkhead kapot gereden. (dat was met verspringen. tikte de rem iets te hard in, waardoor de neus vrij hard (nog wel op 4 wielen) op de grond kwam. )
Op een vlakke ondergrond heb ik ngo nooit wat kapot gereden. :x Ik zou toch eerst maar eens beginnen met een swaybar setje dan.

Als je DB01R meer kan hebben, heb je een goedkope kopie oid gekocht. :roll:
m'n revo heeft al crashes schadevrij overleeft waarvan ik toch wel zeker wist dat die iets zou hebben.

Je kunt natuurlijk ook gewoon pecht hebben gehad. misschien een uitsteken steentje oid geraakt. (plus, weet niet hoe hard je hebt gereden, maar een standaard ERBE op 6s lipo met de 18/54 vertanding haalt de 100km/h net. dus het gaat ook wel erg hard. als je dan over de kop gaat heb je vaak wel een 20m lange radslag ter gevolg oid.
Als je dan ergens blijft hake waardoor die abrupt stopt,.. ja, dan moet er natuurlijk wel iets kapot gaan.

Het ligt dus toch enigsinds aan jezelf.;-) ( of gewoon veel pech )
En dat kleinere wagen meer kunnen hebben is omdat ze ook minder wegen, en dus minder massa meebrengen in een crash.

Ik zal het nog wel eens gaan proberen. Morgen eerst een goedkoop adresje vinden. De vorige keer was het 40 Euro. Nu wellicht wat meer omdat er 2 bulkheads gesneuveld zijn.

vergeet niet dat je op 6s lipo erg mooi 'smooth' op het gas moet zijn. als je teveel gaat spelen met het gas zoals veel nitro rijders, trek je idd alles kapot.
(rijden hoog vermogen brushless set is nu eenmaal net iets aanders als met een electro auto me 'leuk' vermogen er in. )
dus niet vanuit stilstand meteen volgas weg trekken, vloeiend opbouwen. hetzelfde met remmen (alleen in het geval van een noodstop niet uiteraard.)

Als je je differentiëlen nog iets wilt sparen, zou ik een middendiff er in zetten. word die over hobbelige ondergronden een stuk rustiger van (springt niet alle kanten op.)
Alleen hard remmen is dan iets moeilijker, omdat die de auto achterstevoren wil zetten als je niet oppast.
Want met het brushless setje kun je zodanig hard remmen dat je een differentieel sloopt. (zelfde met optrekken.)
bij hard optrekken zet je namelijk alle kracht op de achteras, en bij erg hard remmen alles op de vooras. met een middendiff blijf je dit verdelen over voor en achter. (daarom blijven de meeste 1/8 buggies en truggies ook goed heel met zo'n brushless set.)

vergeet niet dat je op 6s lipo erg mooi 'smooth' op het gas moet zijn. als je teveel gaat spelen met het gas zoals veel nitro rijders, trek je idd alles kapot.
(rijden hoog vermogen brushless set is nu eenmaal net iets aanders als met een electro auto me 'leuk' vermogen er in. )
dus niet vanuit stilstand meteen volgas weg trekken, vloeiend opbouwen. hetzelfde met remmen (alleen in het geval van een noodstop niet uiteraard.)

Als je je differentiëlen nog iets wilt sparen, zou ik een middendiff er in zetten. word die over hobbelige ondergronden een stuk rustiger van (springt niet alle kanten op.)
Alleen hard remmen is dan iets moeilijker, omdat die de auto achterstevoren wil zetten als je niet oppast.
Want met het brushless setje kun je zodanig hard remmen dat je een differentieel sloopt. (zelfde met optrekken.)
bij hard optrekken zet je namelijk alle kracht op de achteras, en bij erg hard remmen alles op de vooras. met een middendiff blijf je dit verdelen over voor en achter. (daarom blijven de meeste 1/8 buggies en truggies ook goed heel met zo'n brushless set.)

Mmm, zet meteen nog eens de nadelen van middendiff neer.

Ik begreep wel dat ze met springen sneller stuk gaan?

En staat er een "ombouwhandleiding" in de manual? t Zal zich wel weer uitwijzen,maar een back-up is wel zo handig..

Ik heb nog n nieuwe liggen, wilde m eerst verkopen, maar mss bouw ik m eens om; kijken hoe dat werkt, alleen word hier toch meer gebasht dan geracet.
Stel ik rij m naar de filistijnen,sloop ik dan alleen dat middendiff of mss ook nog iets anders?

als je niet een racer bent zou ik geen midden diff gebruiken. Ik zou eerder je geld in een castle link investeren om daar je gas/rem aan te passen (exponential volgens mij.

als je niet een racer bent zou ik geen midden diff gebruiken. Ik zou eerder je geld in een castle link investeren om daar je gas/rem aan te passen (exponential volgens mij.

dat kan, maar ik heb toch n triggervinger,he...

Er word wel hard gereden over verschillende ondergronden,waaronder mijnafval-(bergen,jaja!)
Wil wel eens zien of t dan beter gaat.
Als t stuk gaat, zien we dan wel weer; hoort erbij

daar komen net mijn badlands binnen...yes, ben benieuwd...
Ik ga de accu's ff uppen..

Alleen heb je wel een goed setje banden nodig met 6s en een midden diff ;). Als je vol optrekt knallen je banden denk.

Tja.. als je zo onbenullig aan het gas rukt dat je de voorbanden laat ploffen,.. sorry hoor, maar dan moet je gewoon niet op 6s gaan rijden omdat je geen enkel gevoel in de vingers hebt dan.

Heb zelf een middendiff er in gezet, en rijdt alleen op 6s.
Met de CC link moet je iig de drag brake op 0 zetten. dan kun je het gas in de lucht los laten (direct voor een landing) en houd je de aandrijving gewoon heel bij het springen.
Ook is het pringen dan een stuk makkelijker. gezien als je het gas op het juiste moment los laat, de auto dan netjes rechtdoor springt ipv een nosedive maakt.

een nadeel van het middendiff is dat het harde remmen moeilijker is. wil de auto achterstevoren zetten dan. (moet je alert zijn met het stuur om de corrigeren.)
Verder is een 'naadeel' wat mikeking al aangaf. je moet een beetje behendig zijn emt optrekken, anders strip je de voorwielen vrij snel.
maar als je je wijsvinger een beetje in bedwang kunt houden, en een beetje met beleid rijdt. gaat het nog steeds onbenullig hard, en blijft alles heel.

Plus dat je met het optrekken en remmen de diff's niet meer sloopt.

Back