E-REVO topic

Ojee, de heren zijn het niet met me eens :-)

Toch iets om over na te denken, wanneer heb je het meeste stuur nodig ? Precies voor de bocht en wat doe je dan meestal ? Remmen ... En dan is je auto echt ingeveerd.
Ook bij de off road rem je af en toe om meer grip te krijgen op de voorwielen om een bocht beter in te zetten.
Maar tis iets wat ik meegenomen heb uit het wedstrijd on road rijden, daar testen we de servo altijd door het chassis op de bodem te drukken en kijken of ie dan nog zonder problemen kan sturen, dan weet je zeker dat servo (en accupack bij nitro) goed zijn.

Tuurlijk, minder sterke servo werkt ook, maar een servo die zou doorbranden als je deze test doet is wat mij betreft veeel te licht voor de auto.
Dat het allemaal een stuk zwaarder gaat bij een MT dan bij een on road is natuurlijk ook waar. Denk dat de waarheid in het midden ligt.

Als een 25 kg servo op deze manier de wielen niet in beweging krijgt, ligt het aan de servosaver. Bij mijn slash heb ik om die reden de servo saver maar vastgelijmd.

Op die manier meten is wel héél erg subjectief

check dit topic eens, veel opties en keuzes.
Tire & rim options with pictures

Thanks, hier heb ik zeker wat aan. (Was deze al eens tegen gekomen maar wist niet meer waar ie stond, tja).

@allen, Ik kom bij sommige 3.8 banden tegen dat deze op de stock velgen passen. Alleen lees ik nooit dat iemand dit ook ooit heeft gedaan. Passen 3.8 Mashers of Badlands wel of niet op de stock velgen?

Welke verkoper(s) raden jullie aan (ook de verzendkosten, niet onbelangrijk) voor de aanschaf van mijn nieuwe banden en evt velgen?

Thanks in advance.

Laatst bewerkt:
Langzame BL E-Revo versnellen en verkoelen

Ik ben begonnen met het ombouwen van mijn brushed E-revo naar brushless gebruik makend van de volgende combinatie van onderdelen:
- XE-Run 150A ESC
- Tekin 1700kV motor
- 18T pinion
- 68T spur
- 2x2S Lipo accu's
Eerste run resultaten:
- Het loopt maar met 30-35km/u (mischien moet ik meer ruimte nemen om het de gelegenheid te geven om snelheid op te bouwen)
- Trekt geen wheelies
- Motor is relatief warmer dan de ESC en de Lipos

Hebben jullie tips om het sneller te laten lopen en wellicht de motor minder warm te laten worden (naast aktieve koeling)?

1700KV op 4S is best aan lage kant. Misschien eens naar 5S te gaan??

ik had ook nog een vraagje, zijn dit een beetje redelijke temp (woensdag gemeten warme dag dus ;))

motor:
74 graden
Esc: 61 graden
lipo's: 39 graden

??

Laatst bewerkt:
Zal m nog wel eens plaatsen: savox 1256 20kg servo op een e-revo.

Ace is ook zeker goed, en 15kg voldoet prima.
Is zelfs iets sneller als de savox.

hallo,

even een nieuw filmpje met de wielen van de grond

ik denk nogsteeds dat deze servo niet lekker gaat, er zit simpelweg een
behoorlijke vertraging in en hij houd nooit op met piepen want hij is niet in staat om zichzelf naar de neutrale stand te brengen (ook niet met de wielen van de grond

Gr Onno

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 1 Savox servo in mijn losi8 gehad na 2 wedstrijden game over. Ik heb een stuk of 10 Ace servo's nog nooit problemen mee gehad!!

Zegt niet alles hoor maar er zijn meer mensen die er zo over denken;)

Groet Ronald

Op zich moet je met een 1700kV motor een heel stuk zwaarder vertanden om meer snelheid te maken, een 220KV met 18/54 op 4S gaat ~60km/uur max (staat ook in manual). Een 1700kv op 18/68 zal dus idd niet veel hoger komen dan de door jou ervaren snelheid. Met een 1700kv zou je kunnen denken aan rijden op 6S trouwens. Mike maakte de opmerking om naar 5s te gaan, maar da's wat moeilijker in een Revo.

Toch maak ik me wel wat zorgen over je setup, met die motor (ik neem toch aan dat het de T8 is ?) zou je zeker op die vertanding heel makkelijk wheelies moeten trekken, sterker nog, ik zou bijna backflips verwachten. Verbaas me dat je de motor zelfs erg warm krijgt.

Xe-run esc ken ik niet, 150A max lijkt me ook wat aan de lichte kant, (RX8 is bv 210A continue) deze is wel sensored ?
In theorie kan de T8 ookwel zonder sensor, maar gezien je 'probleem' denk ik dat je het toch in de ESC moet zoeken.

Neem aan dat je de aandrijflijn al gecontrolleerd hebt, tis niet dat ie ergens wringt of stroef loopt ?

Andere theorie, defecte motor ? Lager kapot ?

Laatst bewerkt:
Mike maakte de opmerking om naar 5s te gaan, maar da's wat moeilijker in een Revo.

5s is net zo makkelijk als 6s: 2s +3s in serie

Op 4s met een 1700kv hoef je inderdaad geen wonderen te verwachten.
Heb je een 4030 of 4038 1700kv tekin?

edit: ik zie net dat de 1700kv tekin delta-wind motoren zijn. Die houden dacht ik van een lage timing (timing van 5 of lager).

Laatst bewerkt:
5s is net zo makkelijk als 6s: 2s +3s in serie

Op 4s met een 1700kv hoef je inderdaad geen wonderen te verwachten.
Heb je een 4030 of 4038 1700kv tekin?

edit: ik zie net dat de 1700kv tekin delta-wind motoren zijn. Die houden dacht ik van een lage timing (timing van 5 of lager).

Even voor mijn begrip... wat heeft timing te maken met het aantal Lipo cellen?
Ik zal even nakijken of het een 4030 of 4038 is...

Het is een soort voorontsteking...
Hogere timing(dichter bij 0)= meer stroom, meer toeren. Het beïnvloed ook de efficiëntie van de motor.

1700KV op 4S is best aan lage kant. Misschien eens naar 5S te gaan??

ik had ook nog een vraagje, zijn dit een beetje redelijke temp (woensdag gemeten warme dag dus ;))

motor:
74 graden
Esc: 61 graden
lipo's: 39 graden

??

Vind ik niet dus...
heb geen tempgun , maar ik weet wel hoe 60 graden aanvoelt.

Mijn motor word nooit zo warm, ongeacht wat ik doe en mn esc zeker niet.(denk eerder aan een graad of 30, max 35..)
Mijn lipo's worden ook nooit echt warm....ook bij m rustler nooit..

Daarentegen heb ik echter nog nooit begrepen wat men hier precies met (ver)-timing bedoelt...heb r ook nog niet mee te maken gehad...

Laatst bewerkt:
Back