E-REVO topic

@ westcoast en bricks, denk/dacht dit goed gedaan te hebben.
Het volgende, Engels niet mijn sterkste kant. Heb de boel aan de praat gekregen volgen de handleiding in de zender. Alles werkte naar behoren, dus geen last van het huidige probleem. Niks veranderd en nu dit. Valt me inderdaad op dat de trottle trim geen enkele invloed heeft op de situatie. Bij mijn Rustler werkt dit wel. (andere zender en ontvanger).

Heeft iemand voor mij een (nl) uitleg/handleiding om de zender met de regelaar te calibreren? (tja)
Alvast mijn dank.

Groet,

Wiggy

100km/u is te doen, maar erg moeilijk. Bovendien... 1 stuurfoutje en je kunt je revo weer gaan oplappen.

Zelf ooit 91,2km/u gehaald.

Was even leuk, maar daarna heb ik het nooit meer geprobeerd en heb ik er voornamelijk offroad mee gereden op 4S.

Maar inderdaad, goede onroad banden, 2x3S en een zware vertanding (alleen voor speedruns gebruiken en zeker niet mee offroad gaan bashen). Voor die 91,2 had ik een 22/54 vertanding. Voor 100km/u moet je toch nog iets zwaarder (hier kun je theoretische snelheid uitrekenen).

Ja hallo, dat is 6 meter onder zeeniveau....

Hahhah, die Pir3lly.......en dat met phaltlines....moet je nagaan, die hadden toch geen grip:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
@ westcoast en bricks, denk/dacht dit goed gedaan te hebben.
Het volgende, Engels niet mijn sterkste kant. Heb de boel aan de praat gekregen volgen de handleiding in de zender. Alles werkte naar behoren, dus geen last van het huidige probleem. Niks veranderd en nu dit. Valt me inderdaad op dat de trottle trim geen enkele invloed heeft op de situatie. Bij mijn Rustler werkt dit wel. (andere zender en ontvanger).

Heeft iemand voor mij een (nl) uitleg/handleiding om de zender met de regelaar te calibreren? (tja)
Alvast mijn dank.

Groet,

Wiggy

Ee Wiggy, nu al aan de erbe? Met mambaregelaar?

Welke zender heb je?
Check om te beginnen je antennekabel eens, of die niet geklemd zit onder zn tube..

Ik heb dat gehad met mn vorige erevo, die was brushed met zo'n -wat is het nog eens.....27mhz zender?

Calibreren heeft heel lang geduurd voordat ik de juiste beginstand had, heb echt heel lang/vaak liggen duwen voordat t juiste lampje ging branden maar later bleek dat mn antennekabel was gescheurd...

@Kez,

Hè kerel, tja wilde die eigen meteen al, maar ben eerst met (jouw) Rustler gaan kijken of ik 't wel echt leuk vind. En dat vind ik, toen kwam de financiële mogelijkheid en toen de ERBE. Mijn zoontje krijgt vrijdag de Rustler voor z'n verjaardag. Is ie vast blij mee. Zijn beide behoorlijk hooked.

Het is een nieuw type 2,4Ghz zender set. Lijkt erop dat deze goed zit, maar zal dan nog eens kijken. Gekke is dat alles goed was en zonder dat ik iets gewijzigd heb het probleem kwam.
Gisteren gereden en vaak na remmen reed de wagen (langzaam) stukken vanzelf achteruit. Soms na veel proberen reageerde ie weer op de zender voor achteruit, meestal niet dus.
Ga wel proberen met calibreren.

Als er nog mensen zijn met Nl uitleg, graag.

Groet,

Wiggy

En mocht kalibreren niet werken, kijk dan eens of alle instellingen in de regelaar nog goed staan. Misschien eens een keertje de firmware updaten.

Maar ik vermoed dat ie ergens de neutraal stand niet helemaal goed heeft staan, waardoor ie al een klein beetje achteruit gaat rijden.

Idd, gewoon even opnieuw callibreren. (Thr trim op 0 zetten voordat je gaat callibreren.)
auto met de wielen van de grond vast houden (op een blok en dan vasthouden zeg maar. of de wielen er even auf uiteraard.)
Zender aan, vol gas geven. auto aan zetten. regelaar zal eerst die opstart piepjes geven, even wachen en dan nog een groep snelle piepjes geven. als die dan weer langzaam gaat piepen moet je vol achteruit gaan. dan moet de regelaar weer even snel piepen. als de regelaar dan weer langzaam piept de zender in de 0 stand laten staan. dan zal die nog een keer een groep snelle piepjes loslaten en daarna gewoon opstarten.

Ik vind het zelf eigenlijk een onprettig idee dat je volgas moet geven bij het opstarten van de regelaar om deze te callibreren. maargoed, het is tot nu toe ook nog nooit mis gegaan, dus 't werkt (gelukkig) wel gewoon.

ps: als die het volgas al niet pakt (ofwel, hij gaat niet snel piepen, probeer dan eens vol op de rem. als die dat dan wel pakt, moet je je Thr kanaal even reversen, en opnieuw beginnen. :) )

@allen,
thanks voor de info. Calibreren zal ik vanavond of van de week doen.

@Klamath, top hiermee gaat t wel lukken. Thanks.

Laat later wel ff weten.

Groet,

Wiggy

banden tapen

voor de tape mensen;), als je gaat banden tapen aan de binnenzijde is het gewoon, tape 1 á 2 keer rondom in de binnenkant van de gehele band? of moet het meerdere lagen ?
:cool:

Goede ductape of vergelijkbaar gebruiken, uiteraard met 'canvas' versteviging, zonder heb je nog niet veel aan het tapen.

banden tapen

voor de tape mensen;), als je gaat banden tapen aan de binnenzijde is het gewoon, tape 1 á 2 keer rondom in de binnenkant van de gehele band? of moet het meerdere lagen ?
:cool:

Ik heb het hetzelfde gedaan als squirrel dat is 1 laag en werkt prima bollen niets op

Ik weet neit wat iedereen tegen baloonen van banden heeft. vind het eigenlijk wel gaaf (en niet hinderlijk.)
Heb zelf Hong Nor "the X" bandjes op m'n revo. heb ze zelf verlijmd, gaten in de band gemaakt en de gaten in de velgen dicht gemaakt. als ik de revo in ge hand houdt, kan ik op 6s Lipo nog gewoon volgas geven. banden worden anderhalf keer zo groot als normaal, maar blijft alles perfect zuiver draaien. (heb ze nog maar 1x verlijmd, en dat zit er dus nu al meer als een jaar op. de perfecte band voor een Revo imo. :) )

Ik weet neit wat iedereen tegen baloonen van banden heeft. vind het eigenlijk wel gaaf (en niet hinderlijk.)
Heb zelf Hong Nor "the X" bandjes op m'n revo. heb ze zelf verlijmd, gaten in de band gemaakt en de gaten in de velgen dicht gemaakt. als ik de revo in ge hand houdt, kan ik op 6s Lipo nog gewoon volgas geven. banden worden anderhalf keer zo groot als normaal, maar blijft alles perfect zuiver draaien. (heb ze nog maar 1x verlijmd, en dat zit er dus nu al meer als een jaar op. de perfecte band voor een Revo imo. :) )

Hahaha duidelijk geen racer ghehe met opbollende banden kun je toch niet met zo strak een bocht door als geplakte banden alleen al door je hoogte verschil val je al eerder om. Waarom hebben race auto anders geen dikke opbollende banden omdat je anders te veel inzakt in een bocht. Recht voorui rijden kun je met bijna alle banden hoorzelfs met talons als je ze goed verlijmd

Ik zie brushless racer (Arno) met zijn truggy hele snele ronde's neerzetten (gelijk aan de buggy's), met waanzinnig balonnende banden. Dus het is echt geen belemmering voor een racer. Zoals je ongetwijfeld weet, heb je alleen balonennde banden onder het accellereren. In de bocht heb je daar geen last meer van.

Ik zie brushless racer (Arno) met zijn truggy hele snele ronde's neerzetten (gelijk aan de buggy's), met waanzinnig balonnende banden. Dus het is echt geen belemmering voor een racer. Zoals je ongetwijfeld weet, heb je alleen balonennde banden onder het accellereren. In de bocht heb je daar geen last meer van.

Truggy's liggen al lager dan de ERBE die vallen sowieso minder snel om. Probeer maar met de standaard banden van de ERBE een scherpe bocht te maken, trek je wandelschoenen maar aan hoor ... En als je een bocht uitaccelereerd balloonen ze ook en dat is bij een ERBE toch echt een probleem dan.

Zoals je ongetwijfeld weet, heb je alleen balonennde banden onder het accellereren.

Dat is echt onzin. Middelpuntvliedende kracht is gekoppeld aan snelheid. Hoeveel je banden balloonen hangt af van de snelheid waarmee ze ronddraaien, niet de versnelling van het ronddraaien.

Anders zou een zweefmolen toch maar een saai ritje zijn. En zou een centrifugerende wasmachine altijd maar moeten blijven versnellen om het water uit de was te slingeren.
En zou touwtjespringen extreem moeilijk worden... en zou de aarde voortdurend moeten versnellen (steeds korter jaar?!) om niet naar de zon te vallen...

Hij bedoelt dat je het alleen hebt op de rechte einden, in de bochten ( waar je de grip nodig hebt ) baloonen ze niet omdat de snelheid zo laag ligt!
Dus voor de bocht, en bij het uitaccelereren.

Hij bedoelt dat je het alleen hebt op de rechte einden, in de bochten ( waar je de grip nodig hebt ) baloonen ze niet omdat de snelheid zo laag ligt!
Dus voor de bocht, en bij het uitaccelereren.

Hmm misschien bedoelde hij het inderdaad zo... in dat geval excuses voor mijn betweterigheid. Maar een belangrijke reden om te tapen lijkt mij toch ook dat je in een snelle bocht een lager zwaartepunt hebt met getapete banden.

Back