E-REVO topic

licht gebruikt maar zelf nieuwe mamba en lipo's bij gekocht.

wel 6 S

maar ik vind het toch minder van traxxas dat ze kunststof aandrijfassen monteren en dat voor die prijs.

Als je je verdiept had in de auto had je geweten dat de assen op 1 staan qua problemen ;-). Misschien had hij al speling op de assen en nu had je gewoon pech.
Maar dat zegt niks, ik heb m nu bijna 2 jaar en heb pas 1 as gebroken, maar ik rij er ook niet als een malle mee.( en niet zoveel )
Ik moet wel zeggen dat ik voornamelijk op 4s rij, en als ik mn assen nakijk beginnen van de 4 er 2 redelijke weer speling te krijgen.
Ik stap hiena over op summit assen, simpelweg omdat ik die stalen gewoon te duur vindt en summit assen op 2 staan qua sterkte.

echt verdiept in de auto heb ik me dus inderdaad niet.
net zoals mijn slayer eigenlijk. ( maar dat is ook goed gekomen )
en dit met de assen is jammer maar om eerlijk te zijn niet echt onverwacht.
het is per slot van rekening traxxas plastic.
en rijden als een dolle, daar was ik nog niet aan toe gekomen :D

ik ga gewoon eens rondkijken naar wat andere mogelijkheden wat betreft de assen maar waarschijnlijk gaan alle plastic exemplaren er uit voor stalen.
ik wil er toch een andere tandwiel overbrenging op zetten dus kijk ik daar ook meteen voor.

Welke verhouding rij je nu mee?
En je zou evt nog die summit assen kunnen proberen, voor 20 dollar incl verz heb je die in huis.

ik dacht verhouding 18/66 maar dat zou ik even moeten nakijken.
de auto's trekt hiermee in ieder geval wheelies van tientallen meters en dat boeit me niet zo.
ik heb liever mijn wielen "aan de grond " voor zover dat mogelijk is dan met een off road.
ik ben even aan het rondlijken voor de 5451 R van traxxas zelf en dan in combinatie met de stalen midden assen.
ik kan alleen nog niemand vinden die ze beiden heeft

Omdat denk ik bijna nog niemand die centerassen heeft gebroken.
Iig Breken die niet zo heel snel als de aandrijassen.
Rij zelf met 19/54 verhouding en is voor mij hard zat offroad.

dan laat ik de center assen nog zitten.
die zijn bij mijn revo/slayer inderdaad ook nog niet kapot gegaan, maar die hebben het ook niet zo zwaar.
die moeten ongeveer 3 pk verwerken en die van de E revo ongeveer 5 pk ( heb ik gehoord)

wat betreft de tandwiel verhouding zat ik te denken om alleen het moter tandwiel te vervangen voor een 20.
iets trekkracht inleveren en meer topsnelheid

Omdat denk ik bijna nog niemand die centerassen heeft gebroken.
Iig Breken die niet zo heel snel als de aandrijassen.
Rij zelf met 19/54 verhouding en is voor mij hard zat offroad.

mjah, de center assen krijgen het meest voor de kiezen, heb deze ook snel vervangen door staal, de aandrijfassen zijn gewoon nog het traxxas rommel, maar blijven ,tot nu toe, goed .

Ach iedereen krijgt wel wat kapot;)edit : tis wel bij de e-maxx

Ze krijgen misschien het meest voor de kiezen, maar kunnen het meer aan dan de aandrijfassen.
als je leest op div fora hebben weinig mensen die vervangen voor staal.
Misschien ligt dat aan de prijs van staal, maar ik vervang liever plastic dan staal, want dat zal het uiteindelijk ook begeven ( je hoeft maar een keer verkeerd te landen bv)

En wat je zegt, iedereen krijgt wel wat kapot. Dat is met een 1:1 toch ook niet anders.

tsja blijft vreemd , bij de e-maxx waren deze de eerste die kaduuk gingen en dan meer op de kruiskoppelingen , die lubberen zo snel uit dat de pen eruit gaat en deze het chassis verkl*ten, de aandrijfassen vertonen geen slijtage , rij toch op 6S , de meeste kracht komt toch , na mij idee daarop te staan, zeker als je wheelies maakt met de banden in lucht, de aandrijfas voorzijde was ook elke keer als eerste kaduuk.
Misschien dat het bij de revo net iets anders de krachten worden verdeelt , wat de ander forums schijven is vaak leuk, maar ik ga rijden en dan zie ik wel wat het eerst kaduuk gaat ;)

Laatst bewerkt:
nou ga ik toch twijfelen.
de prijs voor de stalen center assen valt mij mee.

maar ik heb ook wat anders gevonden.

een 2 speed conversion set.
heeft iemand daar toevallig ervaring mee ?

ik ken het wel van mijn nitro's en daar bevalt het prima

... een 2 speed conversion set.
heeft iemand daar toevallig ervaring mee ?
ik ken het wel van mijn nitro's en daar bevalt het prima
De koppelkromme van een elektromotor loopt veel vlakker dan die van een methanol-motor, die veel meer piekt. Koppel blijft veel langer hoog bij hoge toerentallen waardoor versnellingsbak overbodig is.
En doordat e-motor al hoog koppel heeft bij 0 toeren, is een koppeling niet nodig.

Ik ben al een paar dagen bezig om info op te zoeken over lipo's. Ik weet er nu wel wat meer vanaf maar wat betekend de 2s 3s enzovoorts? En welke lipo's zouden er in een e-revo moeten om ongeveer een snelheid van 100 km/h te halen (brushless).

alvast bedankt :D

Back