E-REVO topic

Qua springs en olie is het afhankelijk wat je er mee wil doen.
Gewoon een kwestie van proberen om te zien wat je fijn vind.
Wat mods betreft zijn er nogal wat die de sway bar kit installeren, daarmee is hij wat stabieler in de bochten. Ook de middendiff wordt weleens geinstalleerd, daarmee heb je minder wheelies, maar beter rijgedrag als je over een baan wil.
Verder doet het ook veel voor de stabiliteit als je velgen met 1/2 inch offset neemt, de banden taped en het gaatje in de velg dichtmaakt (als die er al inzit) en in plaats daarvan een tweetal gaatjes in de banden maakt.
Dat van die gaatjes is om te voorkomen dat de banden zich vol vreten met zand en water.

Ik zou idd verder sparen. Zal denk toch wel aan de 760-800 euro moeten hebben om ruim je dingen gewoon te kunnen kopen.

Heb ik nog een vraag: In mijn Mamba monster max ESC zit dus een fan die maakt toch al een tijdje herrie...Nu heb ik er wat olie in gedaan niet echt super dunne olie. Dus nu draait die FAN ongeveer op 60% van zijn kracht. Ik ben van plan om zoiezo een nieuwe te kopen. Maar omdat mijn fan nooit aan gaat zou het erg zijn als ik het zo laat en dat die dan op 60% van zijn kracht werkt?

ik weet niet of ik het zo zeggen mag, maar er staan er hier regelmatig enkele in het te koop deel van dit forum, daar ben je met iets minder geld voorzien van een (welliswaar gebruikte) top wagen.

De mensen hier weten doorgaans wel hoe ze met hun auto moeten omgaan en als je geluk hebt heeft de vorige eigenaar al een aantal leuke hop-ups voor je gedaan (scheelt je weer wat geld en uitzoekwerk)

Als ik moest kiezen wist ik het iig wel.

Nu heb ik er wat olie in gedaan niet echt super dunne olie. Dus nu draait die FAN ongeveer op 60% van zijn kracht. Ik ben van plan om zoiezo een nieuwe te kopen. Maar omdat mijn fan nooit aan gaat zou het erg zijn als ik het zo laat en dat die dan op 60% van zijn kracht werkt?

Olie, of vet? Kan je iets specifieker aangeven wat je erin hebt gedaan (merk, weight etc?).

Als hij maar op 60% draait dan betekent dat dat hij 40% verliest aan frictie en dat veroorzaakt weer warmte. Het zal wel kunnen, maar gezond lijkt het me allemaal niet. Zeker gezien het feit dat die fan juist bedoeld is om te koelen..

ik heb er al een nieuwe fan op geplaatst. moest alleen de connector ffe solderen. En iets van de case weg slijpen anders ging die niet dicht....

Ik zou idd verder sparen. Zal denk toch wel aan de 760-800 euro moeten hebben om ruim je dingen gewoon te kunnen kopen.

Heb ik nog een vraag: In mijn Mamba monster max ESC zit dus een fan die maakt toch al een tijdje herrie...Nu heb ik er wat olie in gedaan niet echt super dunne olie. Dus nu draait die FAN ongeveer op 60% van zijn kracht. Ik ben van plan om zoiezo een nieuwe te kopen. Maar omdat mijn fan nooit aan gaat zou het erg zijn als ik het zo laat en dat die dan op 60% van zijn kracht werkt?

Als die nooit aan gaat, waarom maakt die dan heriie?
En waarom zou je dan überhaupt een nieuwe kopen...

hij gaat toch in het begin aan.... En ik heb er al een nieuwe fan opzitten... Alleen nog een vraagje over de Dx3S want die kreeg ik vandaag binnen. Klopt het als ik mijn zender nog niet aan heb maar mijn auto aanzet dat de mamba ESC al registreert dat de zender en ontvanger contact hebben (dus zonder dat mijn zender aan staat.)

Altijd eerst je zender aan, nooit omgekeerd.
In principe is de regelaar beveiligd en moet ie een alarm geven.
De ledjes op de regelaar blijven knipperen en je hoort een piepje om de seconde.

Maar doe het in principe nooit zo. Je weet het niet, voor hetzelfde geld krijg je toch iets storing en gaat ie er in volle gang vandoor...

Bij uitzetten dus omgekeerd. Eerst auto uit, dan pas zender. Je zender staat dus altijd het langst aan.

Ok, maar het kan wel kloppen dat me regelaar gewoon intialiseerd zonder dat ik mijn zender aan heb?? Dat mijn ontvanger gewoon door geeft aan de regelaar dat ze verbonden zijn (terwijl dit niet zo is). Want met een andere ontvanger gaat de regelaar piepen inplaats van intialiseren.

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een e-revo brushless. Ik heb het geld bijna binnen (zo'n 700 euro na vakantiewerk) en dan was ik van plan om deze te kopen E-Revo Brushless - Lader en Accu - De goedkoopste traxxas modellen uit voorraad leverbaar - Toemen Modelbouw ik heb al een lipo lader maar ben er nog niet echt van op de hoogte ;P. Als ik die set koop bij de link, zitten daar dan redelijke lipos bij? Of moet ik dan nog verder sparen/werken voor betere lipos?
Alvast bedankt

Tip: bestel hem in duitsland of in de uk, scheelt je al snel een euro of 100-150 (in mijn geval was het zelfs 200)

bedankt voor de tips, ik zal ook nog is in het buitenland kijken. Sorry dat ik zo laat reageer ik was werken :p, en hoe zit het verder met die lipo? is die goed of moet ik nieuwe er bij nemen?

Als je fan trouwens slecht draait en herrie maakt, zit er vaak zand aan de zijkanten geplakt waar hij tegenaan schuurt.
Weghalen en je probleem was ook weg geweest waarschijnlijk.

weet ik, alleen ik weet nog steeds niet of het problemen zou gaan geven als mijn zender niet aanstaat terwijl mijn mamba monster dat wel registreert denk dat het wel gewoon hoort hoor.

weet niet maar dat ging per ongeluk. Dus toen merkte ik dat de mamba monster esc niet in save-mode ging, dat je dus om de seconde 1 piepje hoort. En dat was met mijn andere zender wel het geval. Het gaat om een sr3300t.

bedankt voor de tips, ik zal ook nog is in het buitenland kijken. Sorry dat ik zo laat reageer ik was werken :p, en hoe zit het verder met die lipo? is die goed of moet ik nieuwe er bij nemen?

Denk dat er heel weinig mensen zijn die ervaring hebben met de Lipo's in die set.
Zelf ken ik het merk ook niet. Persoonlijk zou ik proberen een goede prijs te krijgen zonder de Lipo's en deze naar eigen keuze te kopen.
Voor 189 euro verkoopt ie de accu's met lader.. dat kan voor de helft bij hobbycity bv en dan heb je Turnigy welke door schat 80% van de rijders gebruikt wordt.

Revo in buitenland kan zeker een stuk goedkoper, de mijne heb ik laten komen van tower en een keer van stormerhobbies. Vergeet wel de invoerrechten niet ! Maar verschil is bij een enkele Revo niet zo heel groot, wordt anders als je ook meteen een hoop spares, banden en andere spullen laat meekomen.

Back