E-REVO topic

Zijn er hier meer mensen die een midden diff op de ERBE hebben gezet?
Ik lees verschillende verhalen erover. De één zegt dat het practisch onmogelijk is om hem goed te tunen (ofwel front ballooning, ofwel teveel wheelies), de ander zweert erbij.
Ik wil graag af en toe met een wedstrijdje meedoen, maar zonder middendiff is het erg lastig om de revo onder controle te houden in de bochten. Hij tilt zo graag de voorkant op...
Daar ik momenteel wat krap bij kas zit door een klapper twee weken geleden vraag ik mij af of het wel een handige investering is.

Ik heb het middendiff erin gehad voordat deze aan gruzelementen ging. Daarna ging mijn tranny ook aan flenters en ik verdenk het middendif van de oorzaak :(
Heb er niet heel lang plezier van gehad. Had er de allerdikste olie in die te krijgen is, maar vond het geen succes. Als je wedstrijden wilt rijden is de handling beter, maar je acceleratie wordt er merkbaar minder door. Het is het behoud voor je aandrijfassen maar het bashen wordt een stuk minder leuk. Dus wat bricks schrijft klopt; het zit hem helemaal in dat vingertje wat je gas bediend :)

ach, alles moet je leren mbt het spuiten/verfen van kappen:)

qwa kap op het chassis vindt ik het niet staan, omdat de wielen niet in het midden zitten van de wielkassen, of de wielkassen niet in het midden van de banden:rolleyes:,vindt de slipstream, of baja bug beter staan, maar das mijn smaak.;)

Ik had de grote variant van deze kap (wordt in 2 maten gemaakt ) maar die staat ook een stuk beter,meer realistisch.
Nadeel van die was alleen dat de bumpers weer binnen de kap vielen.

Dan zal ik de uitdaging maar aangaan om handmatig dat beest te temmen, en tegelijk de portemonnee een beetje te sparen :)
Heb voorlopig mijn handen toch vol met een draagarm, front bulkhead en schokdemper vervangen/reviseren.
Vraag me niet hoe, maar één van de rubbers uit de demper was gescheurd en daardoor liep alle olie eruit.

Oh ja, en ik ga voor het eerst in tien jaar weer eens een kap spuiten :)
Het zal een baja beetle worden, zwart geel, maar ik ben nog niet helemaal uit over het patroon. (die kleurstelling vanwege gele rulux velgen)

Zonder middendiff is ie ook prima te rijden hoor.
Ik heb er zelf de caravan race mee gereden en het eindresultaat qua rondjes deed zeker niet onder voor de auto's die met middendiff reden.
De caravan kan het alleen niet meer na vertellen.

Gewoon je gas goed leren beheersen, dan gaat het prima.

Daarbij komt ook nog dat mijn motor op een zandbaan dik 90 graden werd met middendiff.
Zonder zakte dat 20 tot 30 graden met dezelfde setup.

Ik had de grote variant van deze kap (wordt in 2 maten gemaakt ) maar die staat ook een stuk beter,meer realistisch.
Nadeel van die was alleen dat de bumpers weer binnen de kap vielen.

Het gekke is dat dit de e-revo versie is, en ik was in de veronderstelling dat dit de grote versie was?? Blijkbaar dus niet..
Maakt niet veel uit verder, ik bash deze wel aan gort en kijk dan wel weer voor een grotere :D

Denk dat je dan toch verkeerd gelezen hebt, volgens de aplication guide van proline moet de de 3193 hebben ( die had ik ook gekocht ) maar jij hebt de 3196 gekocht en die is wat kleiner ( revo 2.5 en e/maxx )
Wielkasten passen beter.
SAM_0493.jpg

Denk dat je dan toch verkeerd gelezen hebt, volgens de aplication guide van proline moet de de 3193 hebben ( die had ik ook gekocht ) maar jij hebt de 3196 gekocht en die is wat kleiner ( revo 2.5 en e/maxx )
Wielkasten passen beter.
SAM_0493.jpg

Ik heb het nagekeken. Ik heb dus inderdaad wel de goede besteld (3193) bij liquid rc. Maar ik heb bij ontvangst het artikel nummer niet gecontroleerd en ben meteen gaan knippen en spuiten. Ik kijk net op het label en heb inderdaad de 3196 geleverd gekregen... Mijn eigen stomme schuld dus. Ik had het beter moeten controleren :)
(zij hadden natuurlijk ook de juiste kap kunnen leveren.. maargoed..)

Laatst bewerkt door een moderator:
Rij nu al enkele weken op orion lipo's (3s 4700mAh)die precies in de bak passen. maar krijg ze er bijna niet uit... iemand hier een ideetje voor?? nu moet ik ze los wricken met een schroefendraaier en dat lijk me niet de juiste oplossing.

met een stukje ductap een soort van lipje aan de accu's plakken?. Oppassen met scherpe voorwerpen in een lipo te prikken!!!

ik neem aan dat deze :

image.php

"Combo Deal RPM REVO Arm Set Complete Car BLACK :: Blow Out Sale!!! :: The Border Online RC Shop"
gewoon op de e-revo passen? Want het is wel een sweet dealtje namelijk en ik wil ze wel bestellen :D

*edit: linkje weggehaald aangezien het niet meer werkt* ;)

hm sorry dudderie,

Lijkt erop dat ik de laatste heb gepakt :(
voor 36 euro kan ik wel het risico lopen dat ze niet passen maar voor de zekerheid toch maar ff achteraan mailen :)

@verderf: Ik had ze maar meteen besteld om diezelfde reden. Ook maar meteen even voor en achterbumpers van rpm genomen voor die 2eu/stuk :)

Ik wil wat lipo´s bestellen voor een vriend welke hobbyking lipo´s zijn op het moment de beste voor in de Revo 2S!

ik heb juist 4x 2S 5000mah 40c en 5000mah 35c besteld van turnigy voor mijn e-revo.

de 35c zijn hardcase en de 40c zijn soft.

nou het toch over lipo's gaat heb ik een vraag.

waar staan die letters eigenlijk voor ?
2s
3s
40 c

staat die s dan toevallig voor het aantal cellen in een lipo ??
en over hoeveel volt praten we dan per accu ?

en dan die c natuurlijk nog

Back