E-REVO topic

Steve Neu is/was meervoudig lid van het Amerikaanse F5B team (elektrovlieg geweld), dus ook WK-deelnemer. Ik weet niet of hij USA kampioen is geweest.
www.neumotors.com (al sinds jaar en dag een tergend trage site) is in San Diego gevestigd, de motoren worden over de grens in Mexico gewikkeld.

Laatst bewerkt:
even een vraag over de regelaar van de e-revo (brushed)

moet je daar per se 2 accu's aan hangen om te rijden ?
het is de bedoeling om de regelaar ter zijner tijd voor iets anders te gebruiken maar dan moet ik natuurlijk wel weten dat die regelaar wel werkt.
en dan is het een stuk makkelijker als de regelaar maar op 1 accu werkt

het is de bedoeling om de regelaar ter zijner tijd voor iets anders te gebruiken maar dan moet ik natuurlijk wel weten dat die regelaar wel werkt.

gewoon ff zoeken op traxxas site, specs van je esc zoeken en wat denk je ???

zoeken en gij zal vinden

Steve Neu is/was meervoudig lid van het Amerikaanse F5B team (elektrovlieg geweld), dus ook WK-deelnemer. Ik weet niet of hij USA kampioen is geweest.
www.neumotors.com (al sinds jaar en dag een tergend trage site) is in San Diego gevestigd, de motoren worden over de grens in Mexico gewikkeld.
En Steve is meestal te vinden in het high performance subforum (kiloWatts!) van www.rcgroups.com , gebruikersnaam sneu.

Nee, maar dan moet je een "jumpertje" maken van een accu stekkertje (+ en de - daarvan koppelen met een kort kabeltje), en deze op één van de stekker steken

Weet iemand welke banden met velg ik op de revo kan doen?
17mm wil eigelijk het zelfde als wat hpi ook heeft..
bealock .
Want ben het lijmen wel zat na elke rit..

Wat raden jullie aan?

GR Bob

Op een brushless revo op 6s lipo raad ik beadlock velgen iig af.
Lijmen is veel sterker. Wat voorbeelden van banden die ik heb gehad of nog heb.
Dit zijn wel beadlocks, maar rij zelden op 6s
SAM_1888.jpg

Setje track banden op witte rulux velgen ( 1x gebruikt, niks voor mij, evt te koop!!)
SAM_1728.jpg

Proline mashers op oranje kyosho's
SAM_1644.jpg

en voor op straat
1dd87978.jpg

Er passen zoveel soorten op, dus ligt er ook aan wat je voornamelijk ermee wil doen

als je je banden na elke rit moet lijmen doe je echt iets verkeerd
CA-lijm (secondelijm) is niet of nauwelijks in staat om kieren te vullen. Hou daar bij het lijmen rekening mee. Zorg met tape of elastiek om de band, dat de te lijmen rand goed tegen de velg aangeduwd blijft. Maar als er al 3 keer gelijmd is, ie het inderdaad niet meer te doen, dan zijn de banden eigenlijk wel zo goed als afgeschreven

Weet iemand welke banden met velg ik op de revo kan doen?
17mm wil eigelijk het zelfde als wat hpi ook heeft..
bealock .
Want ben het lijmen wel zat na elke rit..

Wat raden jullie aan?

GR Bob

Rij heel vaak 6S met Aka's Cityblocks en die hoef ik nooit te lijmen. Koop wel goede lijm, scheelt alles.

Ik rij wel eens met 6s.misschien komt het door dat ik de laatste tijd ook met de kou had gereden.

De banden gaan niet los,maar scheuren af.
Dus de rand zit wel vast in de velg,maar iets daar boven gaat deze los.

Waar kan ik banden vandaan halen?
En die goude kap ziet er nu nog steeds goed uit..maar wel iets minder dan op je foto.

Die kap heb ik gekocht bij je..

@westcoast: Ik heb nu zo'n F-650 kap onderweg naar mij toe omdat ik mijn brushed e-revo aan het omkatten ben naar een brushless monster truck.
Goed om even te zien welke wielen/banden er goed bij staan. Ik heb namelijk mijn banden en wielen nog niet uitgezocht. Wel de 17mm wielmenemers besteld, dus het wordt wel iets met een 17mm hex. Welke wielen/banden bevallen jou het beste?

Die mashers zien er wel leuk uit, maar ik zou dan een zwarte velg willen hebben..

Laatst bewerkt door een moderator:
Op een brushless revo op 6s lipo raad ik beadlock velgen iig af.
Lijmen is veel sterker. Wat voorbeelden van banden die ik heb gehad of nog heb.
Dit zijn wel beadlocks, maar rij zelden op 6s
Setje track banden op witte rulux velgen ( 1x gebruikt, niks voor mij, evt te koop!!)

Proline mashers op oranje kyosho's

en voor op straat
1dd87978.jpg

Er passen zoveel soorten op, dus ligt er ook aan wat je voornamelijk ermee wil doen
wat voor straat bandjes zijn dat? ik zoek namelijk straat banden die ik op mijn gele rulux velgen kan zetten :)

van het weekend lekker wezen bashen met wat vrienden in het bos met mn nieuwe MMM setje :)

IMG_3187.JPG

vandaag ergens nog mn esc plasti dippen, zijn er mensen die me hierbij tips bij kunnen geven?
ook heb ik dit weekend een kleine snee gekregen in 1 van mn banden, iemand rade me aan dit te fixen met siliconen kit, is dit verstandig?

Laatst bewerkt:
banden lijmen met CA-lijm (secondelijm) Met siliconen kit ga je het niet redden.
Plasti dip kan je doen, zorg ervoor dat je koelblok vrij blijft.
Ik hecht persoonlijk niet zoveel waarde aan plastidip. Waterdicht wordt ie er niet van. Is meer een soort voorzorgsmaatregeltje. In de revo zit de esc al goed beschut voor het eerste opspattende water. Heb gisteren met de slash op een natte baan gereden. (wel emt een uppertray). Ik merkte dat de omgeving van de esc. wat vochtig werd. Heb de esc vervolgens ingepakt in een strook opgerold keukenpaier, die de eerste druppels opving. Elke keer bij het accu verwisselen een droogstukje papier eromheen, en alles ging goed.

geplastidippte mambas worden voor zover ik gelezen heb behoorlijk waterdicht! (filmpjes op youtube met submerged mambas bijv)

De band is niet los bij de velg overigens, iets heeft een kleine hap uit de zijkant van de band genomen en nu zit er een los stukje rubber wat uitsteekt, ik mis dus geen rubber maar het zit alleen los! maar als ik dit lijm met seconden lijm dan hard alles erom heen weer uit.

Heb de revo zelf een keer in het water gekregen zonder iets te veranderen. gelukkig zonder schade er uit gekomen. volgens mij hoeft het niet.

Back