E-REVO topic

Van Steve Neu zelf:

For most people it really does not mater if a motor is a "Y" or "D" as long as they have a motor Kv that works for the application. Y and D refer to how the phase wires are connected together. The one item about the D vs Y is that Y type motors can accept some advance when you need a little more RPM or power from a setup. D type motors don't get any power boost and actually will just make more heat when run with advanced settings.

Steve
 
Moest idd 1,5y zijn. Mocht er iemand een informatie hebben over die y waarde...graag...
1,5 wikkeling per statorpool, de drie fases zijn geschakeld in Y (ster, y, 'wye').

Neu gebruikt dat om motor een naam te geven maar die identificatie is niet belangrijk. Kv-waarde, maximale stroom en maxum toerental zijn belangrijk.
Een drie-fasen motor kan ook in Δ (delta, driehoek) geschakeld worden. Kv van een in delta/Δ geschakelde motor is ongeveer √3 (1,7-1,8 ) hoger dan Kv van dezelfde motor in ster/Y geschakeld. Lehner heeft/had motoren die de gebruiker door simpel omsolderen kon veranderen van ster naar delta, en vice versa. Delta is iets gevoeliger voor verschillen tussen de fases en en tussen de magneten, er kunnen nutteloze circulerende stromen ontstaan, en dat zijn verliezen.
Zie ook
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/nl/wiki/Driefasenspanning#Sterschakeling (onze motoren gebruiken geen 0-draad)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens de revo 'uitgelaten'. De pret was maar van korte duur. Na korte tijd rijden maakte de auto het geluid alsof het pinion of spurtandwiel stuk was. Bleek niet het geval. Thuis de tranny uit elkaar gehaald. Een grote bende van stukjes plastic en metaal. Uiteindelijk bleek een gearbox halve, het tandwiel aan de input drive shaft, het output gear en het idle gear naar z'n grootje. Enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? De laatste keer dat ik hiervoor heb gereden ging mijn centerdiff stuk. Ik vraag mij af of die toch wat beschadigd heeft in de tranny, wat ik toen niet gezien heb.
 
DSCN4424.JPG

DSCN4429.JPG
DSCN4431.JPG

ook even test run gedaan, eerst run stopte na 10 min, de pinion was eraf gevlogen, wat maar goed was ook want de slipper clutch stond te los en rookte nogal (en stonk nogal)

Clutch strakker gezet, pinion er weer op en raggen :D Man wat gaat dat hard!
 
Beetje verwarrend dat er een rode en zwarte draad aan de motor zitten. Men zou kunnen denken dat het plus en min zijn maar daar heeft het niets mee te maken. Alledrie de draden hebben de zelfde (3-fasen) functie.
 
ik zat me idd al rot te zoeken in de manual!

wat ik overigens wel moest doen is de 2 buitenste omwisselen, vooruit was achteruit en vice versa :)
 
Daarom had ik er een klein servo verlengkabeltje tussen, met het stekkertje buiten de box. Kan je zonder de box te hoeven openen de programmeer kabel aansluiten.
 
Jeroen.
Nog bedankt voor het lenen van de lipo's
Hoop dat je wagen optijd klaar is voor het weekend..
Als er gereden word,ben ik er bij..
 
Hey vraagje, passen revo springs op normale 2wd traxxas ultra shocks? dimentie wise? ben een project aan het plannen en de enige veren die ik kan vinden die hard genoeg zijn voor mijn doel einden zijn hot racing veren voor de jato maar die schokdempers zijn identiek aan die van de revo...

bedankt alvast!
 
Okay! dan moet ik nog eens gaan door zoeken...

Iemand anders enig idee hoe een mens aan veren rond de 6 a 7 lb/inch komt, het liefst zonder de shocks te veranderen...

Als je de preload op maximaal zet? hoe lang zijn die schokdempers dan? of krijgen ze dan last van "side to side" play?
 
en waar staat neu voor als ik vragen mag ?
Dat ie nieuw is ;)
Duits voor nieuw is Neu, vandaar ..

Maar even serieus, Neu is een motor ontwikkelaar die samen met castle deze motoren heeft ontwikkeld voor massa productie en omdat castle in het verleden ook motoren van andere fabrikanten heeft gehad krijgt het de Nue-Castle benaming om verwarring te voorkomen. (en wat FireFenzy zegt is ook waar)
 
Back
Top