E-REVO topic

Maar weer even onder de aandacht,

4 april mogelijkheid om met de erevo mee te doen aan de no-nitro cup in Purmerend.

Inschrijven!!!

hallo, ik ben opzoek naar een goeie toppen banden voor mijn e revo be ,liefst op velg met die 17 hex,

ik ben vorige week een gaan rijden op gras , zand die wat vochtig was en met die standaard talon banden was dit niet te doen , ik heb ook al eens rond gekeken, maar ik kom enkel deze met die witte velgen tegen van traxxas zelf , maar dat vind ik geen toppen banden, en die verslijten ook snel als je eens op de baan rijd

of zou ik beter zijn met clouwers ( weet de juiste benaming niet) die van op de e maxx

iemand een idee of eventueel een linkje waar ik deze kan bestellen

Badlands of Mashers zijn hele goede allround banden. Maar als je wilt racen dan kun je beter naar LPR size kijken zoals Bow Ties en Crime Fighters.

Er is zóveel keus, als je maar naar truggy banden zoekt. Ben zelf wel te spreken over de badlands

ik weet niet juist wat ik zoek!! ik wil wel wielen waar ik overal een beetje mee kan rijden, maar dan wel met meer grip en zonder veel slijtage als ik b.v met de toppen banden een kwartier op de baan rij zijn mijn toppen weg!!

maar aan de andere kant als je met die talon op vochtig gras rijd maalt hij de hele tijd door en das ook niet vet,

dus ik zoek eigenlijk een wiel + band waar ik op alle tereinen goede grip heb of is dat teveel van het goede??

zouden die crauw banden van de e maxx voor beter grip zorgen, en wat zijn de nadelen?

Dan hoef ik ze ook niet te plakken want daar ben ik een crack in :)

Er zijn volgens mij geen banden die het op iedere ondergrond goed doet.
Badlands zijn idd wel redelijk allround.
Heb zelf hole shots voor op de baan ( nog niet mee gereden dus weet nog niet wat de grip is ) en de talons voor het bashwerk, en een setje phaltlines voor onroad.

Slijtage hoort wel bij de hobby he?

crauw banden van de emaxx?? De emaxx banden zijn ook verlijmd volgens mij. Dan zul je beadlocks moeten kopen als je lijmen niks vindt.

zouden die crauw banden van de e maxx voor beter grip zorgen, en wat zijn de nadelen?

Dan hoef ik ze ook niet te plakken want daar ben ik een crack in :)

Crauw banden? De standaard e-maxx banden (chevron) hebben zeer goede grip off-road, maar on-road "rolllen" ze te veel in bochten.

hallo, ik ben opzoek naar een goeie toppen banden voor mijn e revo be ,liefst op velg met die 17 hex,

ik ben vorige week een gaan rijden op gras , zand die wat vochtig was en met die standaard talon banden was dit niet te doen , ik heb ook al eens rond gekeken, maar ik kom enkel deze met die witte velgen tegen van traxxas zelf , maar dat vind ik geen toppen banden, en die verslijten ook snel als je eens op de baan rijd

of zou ik beter zijn met clouwers ( weet de juiste benaming niet) die van op de e maxx

iemand een idee of eventueel een linkje waar ik deze kan bestellen

Ik rij nu al een tijdje met Dirt Claws. Zijn helaas van de concurrent (HPI) maar bevallen erg goed. Heb ze op Beadlocks van Maximizer gemonteerd.

gistermiddag wezen rijden met mijn pa.
Hij heeft de mmm 2650kv op 4s met standaard vertanding van de gewone erevo
Ik heb de Ezrun 150a 2000kv en rij ook op 4s met dezelfde vertanding.
Beide gebruiken we dezelfde zippy lipo's 7.4v 4000mah 25c

Op beide auto de telefoon geplakt met tape om de snelheid via gps te meten.
De mmm revo: 58.6 km/ph
De ezrun revo: 54.9 km/ph

Bij mijn ezrun word de motor niet eens echt warm, ik zou deze dus wat zwaarder kunnen vertanden. Ik rij nu 19t pinion met de standaard erevo spur(weet de tanden even niet uit mijn hoofd).
Zou een 23t pinion de motor te heet laten worden ? of is het beter om 21t te pakken ?

Back