E-REVO topic

vraagje, ik ben vandaag voor de 1ste keer op lipo gaan rijden,
na een 20 min heb eens mijn lipo getest,
lipo 1, cell1 op 3.4 volt cell 2 op 3.6 voltt,
lipo 2, cell1 op 3.8 volt en cell 2 volt ook op 3.8 volt
dan stel ik mijn de vraag is dat normaal dat 1 ne cell meer trekt dan de andere en dat dat dit zoveel kan verschillen tussen lipo1 en lipo2?

iemand daar ervaring mee of isdat normaal?

Klinkt niet goed, maar zou eerst een paar keer leeg rijden, en opnieuw opladen. Als het dan nog niet gelijk afloopt, dan heb je een goede en minder goede lipo

erbe maakt kennis met de stoeprand;
die kerel had full speed op het trottoir geknald,

Als ik dit zo zie, denk ik toch dat we een beetje te moeilijk doen over de 'hardcase eis' bij de lipo's

Blijkbaar kunnen ze toch meer hebben dan de meesten denken !

dat is alleen impact schade. hardcase lipo's zijn wel veel beter beschermd tegen scherpe objecten die de Lipo zouden kunnen perforeren. (een aandrijaf as bijvoorbeeld.)

Da's in ieder geval wel extreem heftig gegaan.

weet er iemand waar ik 5314 in het aluminium kan vinden, en die ook redelijk goed in verzenden is?

Ik ben gestopt met de body clips. Heb bij de hubo een meter zelfklevend klittenband gekocht. Werkt perfect!!.
Geen bodyclips meer die je geheid kwijt raakt bij een koprol etc.
Weet het geen antwoord op je vraag, maar geoon een tip
(en je kunt weer gewoon verder met je oude body posts)

Koelere wat zijn die dingen duur!! Voor minder dan 10 euro heb je een complete (kunststof) set. Het enige wat slijt zijn de body pins.. Van het op z'n kop rollen.
Als je het om de andere onderdelen gaat heb ik nog wel wat liggen, wat je voor een klein prijsje kan overnemen (via p.b. s.v.p.)
(heb een keertje zo'n setje besteld, alleen om de body pins)

ok bedankt, het gaat idd over die body houders, bij de minste koprol op asvalt zijn deze zogoed als weg, gesleten, dus dacht ik deze in aluminium te steken, dit slijt heel wat minder, maar nu zie ik dat ze die body houder ook in kunststof erbij doen en de rest in aluminium??

welke klittenband bedoel je en maak je deze dan vast op de zijkant?

Laatst bewerkt door een moderator:
Uit de overleveringen gehoord dat de alu net zo hard slijt als de kunststof.

Tsja welk klittenband, "gewoon"15 mm breed, rol van een metertje. Ik heb er voor gekozen om aan de beide kanten twee stukjes van ca. 3 cm. op de batterij duurtjes te plakken. Heb een stukje nog wel met een extra druppie secondenlijm vast gezet.

Bijkomend voordeel is ook dat de kap volgens mij langer heel blijft. De krachten worden iets beter verdeeld, in plaats van zo geconcentreerd via de body pins te lopen.

aandrijflijn

Hoi,

Ik rijd mijn e-revo op 4s, 40c 6500mAh van hyperion. Gemiddeld per uur rijden moet ik 1 van de assen vervangen, zelfs zonder jumpen, wel wheelies, maar dan nog....
Hoe doen jullie dat?
Upgraden naar summit-assen, upgraden naar stalen assen?
En de rest van de aandrijflijn moet je die ook best upgraden?

De diff"s zouden sterk genoeg zijn meen ik begrepen te hebben, of vervang je die ook best?

Alvast bedankt voor de tips

Ik kan voor een leuk prijsje een stock e revo overnemen. Die dus met de twee 12T motoren. Klopt het dat je voor de auto een conversie setje kunt krijgen, zodat je er 1 brushless motor kunt inbouwen? Waar zijn deze stejes eventueel te koop?

je hebt geen ombouwsetje nodig. je kunt de 2 standaard motoren er uit halen, en 1 brushless motor monteren. (dan heb je nog 1 opening vrij waar de 2e motor gezeten heeft. hiervoor zitten bij de Novak HV setjes wel een dopje, maar plakband werkt ook om steentjes buiten houden.)

Hoi,

Ik rijd mijn e-revo op 4s, 40c 6500mAh van hyperion. Gemiddeld per uur rijden moet ik 1 van de assen vervangen, zelfs zonder jumpen, wel wheelies, maar dan nog....
Hoe doen jullie dat?
Upgraden naar summit-assen, upgraden naar stalen assen?
En de rest van de aandrijflijn moet je die ook best upgraden?

De diff"s zouden sterk genoeg zijn meen ik begrepen te hebben, of vervang je die ook best?

Alvast bedankt voor de tips

Hallo ,

Summit assen zou ik niet doen maar gewoon stalen assen erop monteren .

En je kunt zoeen conversie setje bij pkracing.nl kopen .

Gr Berry

Back