E-REVO topic

moet ik nog extra stukken bijbestellen met de 5451R?Ik heb deze nu in mijn bezit(kunnen overkopen van vriend die mis besteld had van een of andere webshop in USA) of kan ik er die gewoon zo opzwieren.Zijn er ook nog andere upgrade parts beschikbaar om de ERBE verder te verbeteren.Alle hulp en tips zijn welkom!

Ik dacht van vroeger ergens te lezen dat je er dan ook beter de adjustable wheelbase draagarmen (5153R) erbij propt? Heb al veel ge-googled maar vind er niet veel van terug

Heb er 1 driveshaft (5451R) proberen opsteken en merk nu dat ik de langere draagarmen nodig heb ,Deuuuuuh.
Volgens partlist heb ik voor de rear draagarmen 5333R en 5153R nodig, maar voor de fronts zie ik geen langere of zie ik iets over het hoofd?

Er bestaan geen langere draagarmen voor de revo. Wel draagarmen die de revo een groter wielbasis geven (afstand tussen voor en achterwiel).
Wat jij bedoelt zijn de "drive cups". Deze zitten aan het diff vast.
Traxxas zegt dat je bij de verlengde wielbasis (extended wheelbase) ook de extended drive cups moet monteren. Dat is ook bij de normale draagarmen raadzaam, want het wil nogal eens voorkomen (sommige rijders hebben het nooit, andere om de haverklap) dat de aandrijfas uit de wheelcup knalt.

Volgens het amerikaanse forum moet je je armen ook niet in de hoogste stand doen, anders schieten ze er inderdaad uit. geef mij maar die van de Summit, nergens last van.

Armen in de hoogste stand doen???? Verklaar je nader.
Aan de chassis kant kun je de draagarmen op 2 plaatsen monteren (hoog/laag) hiermee beeinvloed je het roll-center. De spoorbreedte wordt daar m.i. niet door beinvloed. Wel het rij gedrag.
Aan de wielkant heb je pivot balls (fusee kogels). Daarmee kan je de camber instellen (of was het nou caster?). Door de onderste en bovenste zo ver mogelijk in te draaien, verminder je de spoorbreedte, en daarmee de kans op uitploppende aandrijfassen. Maar je beperkt je wel in de afstelmogelijkheid.
Of bedoel je de pushrods, die beinvloeden de rij hoogte. Moet je die zo instellen dat die niet te hoog staat?

v.w.b. jouw voorkeur voor summit assen; geef mij maar de standaard revo aandrijfassen. lekker goedkoop aan te komen, en een hele acceptabele standtijd

Er bestaan geen langere draagarmen voor de revo. Wel draagarmen die de revo een groter wielbasis geven (afstand tussen voor en achterwiel).
Wat jij bedoelt zijn de "drive cups". Deze zitten aan het diff vast.
Traxxas zegt dat je bij de verlengde wielbasis (extended wheelbase) ook de extended drive cups moet monteren. Dat is ook bij de normale draagarmen raadzaam, want het wil nogal eens voorkomen (sommige rijders hebben het nooit, andere om de haverklap) dat de aandrijfas uit de wheelcup knalt.

als de draagarmen erg ver verbuigen kunnen de assen er uit schieten. bij verkeerde landingen etc bijvoorbeeld.
nouja, gewoon niet verkeerd landen dus. ^_^ probleem opgelost.

Hoi Bricks, ik bedoelde dat je de schokbrekers niet in de binnenste stand mag zetten, zodat de auto op zijn hoogste stand staat, want dan schieten ze er uit.
schiet niet echt op dus met zulke assen, moet je inderdaad ook nog zorgen dat bij het springen, je vering niet helemaal uit gaat, anders gaan ze er alsnog uit.

ja hoor, zal geen probleem zijn.

heb zelf 23mm meenemers van proline op m'n vaders E-Maxx gezet, en die hebben daarvoor op een savage gezeten. (de e-maxx heeft dezelfde assen als de Revo.) dus dat moet zeker weten passen. :)

wil zelf een setje 22mm meenemers (laten) maken. dan kan ik tourincar wielen van Lauterbacher gebruiken. (die banden hebben een karkaslaag er in zitten, zouden dus ideaal moeten zijn voor speedruns.) vraag me om eerlijk te zijn af waarom ik dat niet niet heb gezien op het internet.. wel mensen gezien die proberen met visdraad phatline banden in bedwang te houden etc.

Laatst bewerkt:
en als je ze doet tapen, houden ze het dan niet? want ik heb ook een paar banden getaped en die bollen helemaal niet, das ideaal voor speedruns.

Hoi Bricks, ik bedoelde dat je de schokbrekers niet in de binnenste stand mag zetten, zodat de auto op zijn hoogste stand staat, want dan schieten ze er uit.
schiet niet echt op dus met zulke assen, moet je inderdaad ook nog zorgen dat bij het springen, je vering niet helemaal uit gaat, anders gaan ze er alsnog uit.
Zit er toch een ontwerpfoutje in volgens mij. Anyway, mijn maat rijdt met cvd's rond, en sinds hij met de extended wheelcups rijdt is zijn probleem opgelost.

staat ook in de montagebeschrijving van traxxas, dat je of de verlengde cups moet gebruiken, of zorgen dat bij het springen je veerweg beperkt is. beetje waardeloos van traxxas, waarom verkopen ze ze dan niet meteen met die verlengde cups?

staat ook in de montagebeschrijving van traxxas, dat je of de verlengde cups moet gebruiken, of zorgen dat bij het springen je veerweg beperkt is. beetje waardeloos van traxxas, waarom verkopen ze ze dan niet meteen met die verlengde cups?

moet ik je in gelijk geven, zoals nog dingen van traxxas die niet kloppen, ze geven nu 2 nimh batterijen bij een nieuwe e-revo, als je de vraag stel castlecreations zeggen dat dit geen goeie accu zijn voor de mamba...
dat je veel beter met lipo rijd, als je dit antwoord doorstuurd naar traxxas geven ze geen atwoord tot 3x toe heb ik deze vraag en antwoord naar traxxas verzonden maar geen mail terug

Driveshafts er toch kunnen opsteken , je moet er gewoon op letten dat de driveshaft helemaal ingeduwd is (dat ie wat korter is) vooraleer je de axle carrier weer op de suspension arm schroeft. Gisteren zat ie helemaal verwrongen : een beetje te haastig geweest denk ik.Moet ik er nu nog de extendend drive cups ook nog opsteken zelfs met de normale draagarmen? Ik heb de schokbrekers ook al terug op de middenstand teruggezet zoals G44rtje voorstelt.Moet ook nog zeggen dat er 4 van die borgmoeren bij de stalen driveshafts zitten, waarvoor die dienen weet ik niet.

Back