E-REVO topic

Tegenover een echte race truggy komt de erbe denk ik tekort. Komt omdat het COG (Zwaartepunt) zeker 2-3 cm. hoger ligt. Ik probeer mijn ERBE nu zo racewaardig als mogelijk te krijgen (binnen mijn budgetaire mogelijkheden), en deel te nemen aan wedstrijden tegen de echte race truggy's.

Valt mee hoor. iig nitro truggies zijn op de baan hier wel bij te houden. (en dan is de ondergrond zodanig los dat de banden het limiet zijn, en niet het motorvermogen.)

btw, de ERBE mist het middendiff. als je die er in hangt, word het rijgedrag een stuk beter. (iig controleerbaarder. maar je zou dus ook saaier kunnen zeggen, want hij word er echt heel controleerbaar door.)

Ik vergelijk ook met andere BL monsters.
Ik heb gisteravond een middendiff gemonteerd. Wilde vandaag kijken wat het verschil was. Auto hield echter steeds in, dacht dat het coughing was. Maar thuis rijdt ie weer als een duivel. Telkens als de neus omhoog komt, gaat alles naar de voorwielen, waardoor die even heel veel rpm's maken. Eerste meters reed wel leuk.
Vermoed nu dat de failsafe of zo iets de boosdoener was. Er waren nog een paar zenders in de buurt, wellicht is mijn zender ontvanger combi gelockt op een minder goede "dinges". Had denk ik even de zender uit-aan moeten zeten, zodat zender en ontvanger een ander "kanaal" hadden gekozen. (2.4 Ghz)

Laatst bewerkt:
op oneven ondergronden rijdt de revo met middendiff een stuk stabieler. remmen is wel iets trickier geworden, want met diff breekt de achterkant uit onder hard remmen. echter zullen de lagers in je voordiff eht in dank afnemen, want hierdoor komt er minder kracht op te staan bij eht remmen. (en op het achterdiff onder acceleratie.)

ERBE FTW .. Flux STINKT!!
FLUX FTW .. ERBE STINKT!!

Wat verwacht je als antwoord in dit topic, zelfde als in het Flux topic : niet objectief :)

In kort komt het neer op : wil je racen ga je voor de ERBE, wil je bashen ga je voor de Flux.
Ik heb zelf een Savage Flux en de wagen is echt een monster, meer dan power genoeg (voor mij) op 4S en hij is gebouwd als een tank. Heb zelf geen ervaring met de ERBE maar de handling van die wagen zal stukken beter zijn, maar tegelijkertijd is hij niet echt zo goed in het bashen als de Flux. Dus nogmaals : Wil je racen ga je voor de ERBE, wil je bashen ga je voor de Flux. Het is een moeilijke keuze (heb hem zelf ook moeten maken).

ps. Ja natuurlijk kun je de ERBE hoger op de poten zetten maar daardoor komt hij nog (lang niet) gelijk aan de Flux qua robuustheid. Natuurlijk kun je de Flux lager op de poten zetten maar daardoor komt hij nog (lang niet) bij de ERBE qua handling.

Tip : Zou je voor de Flux gaan koop dan offset velgen met andere banden (banden geld eigenlijk ook voor de ERBE). Bij de Flux komt dit het rij gedrag heel erg ten goede en kantelt hij lang niet meer zo snel.

Ook hier maar even gepost, Het is voorlopig nog niet mogelijk om een revo meeting te organiseren bij de RACO. Zij hebben nog teveel werk te doen voordat ze daar aan toe zijn. Bij MVW zijn we altijd welkom.

Zag ze inderaad al op de site.
Toch ben ik op dit moment een stuk minder tevreden over de zippy's dan over de turnigy's.
Ik rijd langer op turnigy, ze hebben meer "punch" en zijn steviger verpakt.
De zippy's zijn na 2x gebruiken al beschadigd. De krimpkous scheurt... vreemd...

die turnigy zijn inderdaad goede lipo's maar ik vind die kabels er aan zo onhandig dik!! pasen daardoor maar net on mijn Revo/Summit.

k heb maar ff een setje besteld ens kijken wat het is

5800 x 30c = 174A toch??

Groet Ronald (diver)

Ik rijdt al het hele jaar met Zippy 5000mAh 30C accu's. deze werken al perfect.
Ik ga begin volgend jaar nog een setje er bij halen, en dit worden (zoals het er nu naar uitziet) de 5800mAh 30C accu's.

Vandaag binnen gekregen en moest 29 euro betalen dat is dus een MMM set met motor mout voor de revo voor $149 + € 29 hahahahaha

ik heb net een hele leuke bestelling gedaan bij TH :)

LXYJJ5
Traxxas Mamba Monster Brushless System 2200kV E-Revo
In stock, shipping 1 $169.99

PC7130
$30 Promotional Discount
In stock, shipping 1 $30.00-

Order Summary

Billing Type: Mastercar
In-Stock Subtotal:

Priority Mail International:

Total Current Charges:
$ 139.99
$ 9.99
$ 149.98

ik had dit al een keer eerder gepost en toen was dit produkt ineens weg maar ik kwam er vandaag achter dat hij nog steeds op mijn bestel kaart stond voor die rare lage prijs dus ik dacht gewoon proberen????

een MMM set voor $150 :rolling::rolling::rolling:ben benieuwd

@pirr3lly, als je het op 5000mah had gehouden, hou je de mogelijkheid om op 5s te gaan rijden?
Potver..... Daar heb ik nou net weer niet aan gedacht.
Ach. 4S of 6S gaat ook prima.
Het ging mij ook eigenlijk meer om de extra capaciteit.

Laatst bewerkt:
Back