Jeroen,
Je moet de openingen in de velg dicht lijmen of afdichten met een druppeltje kit. Ook moet je de banden tapen met ductape of dat zilveren tape van Tessa wat elke bouwmarkt heeft.
Vouw de band eerst binnenstebuiten en ontvet de oorspronkelijke binnenkant. Hierna het tape netjes aanbrengen en het atpe in de rolrichting aanbrengen. Ik zorg ervoor dat de tape 1/2 centimeter over het begin valt zodat de hele binnenkant bdekt is. Fanatiekelingen tapen twee omwentelingen en snijden hem dan precies af waar ze begonnen zijn omdat hij dan beter in balans zou zijn. Ach....
Hierna ben je van het zandprobleem af en van het balooning effect.
Als je banden prima zijn hierna dan kun je dit zo houden, zelf heb ik mijn originele banden en velgen verkocht en ben ik overgegaan op beadlocks van Maximizer. Hierbij wordt de band ingeklemd en heb je geen lijm nodig. Erg prettig als je hem nog eens los wilt halen of de band wilt vervangen.
Ik gebruik nu voor de weg en gewoon offroad de Dirt Clwas van HPI en specifiek voor het zand de Badlands van Pro-Line. Succes in ieder geval!