E-REVO topic

het zijn alleen de binnenste cups die je er bij moet kopen voor die draagarmen, de assen zijn hetzelfde. :)
maar ja, ik rijdt idd op 6s (Zippy's! :p )

Het klopt dat de long wheelbase draagarmen de auto stabieler maken bij rechtdoor rijden. maar je kunt met de standaard armen ook veel doen (een beetje meer Toe-in instellen bijvoorbeeld.)

je kunt het inderdaad gewoon zo proberen, en kijken hoe het bevalt (heb ik ook gedaan. :) ) het is en blijft een erg leuke wagen.

Is er iemand die een lijstje heeft van banden die goed passen op de ERBE ?

Ik heb al zitten kijken naar beadloc velgen, dat lijkt me echt ultiem. Haat dat lijmen en de velgen opnieuw (als je ze weet heel te houden) gebruiken met een nieuwe set banden is wel erg fijn. Ook verwijderen van zand etc is wel lekker makkelijk.

Naturlijk kun je met googlen al veel vinden, maar ik denk dat er zat mensen zijn die al veel ervaring hebben met banden en velgen ?

Ultiem zou een lijstje zijn met eigenschappen van de banden etc.

Misschien dat we samen zo'n lijstje kunnen samenstellen ?

Dat valt nog niet mee een set wielen samen te stellen, pro-line heeft geen 17mm deadloc wielen.. de badlands en mashers kan ik wel vinden. En om nu meteen weer naar 23mm te gaan.. dan moet je ook twee andere onderdelen vervangen..

Volgens mij niet, heb zelf niet zo lang geleden een set Maximizers gekocht, wel met die offset erin. Heb daarbij een set HPI dirtclaws gekocht, zit midden in een verhuizing dus nog niet zover gekomen om ze in elkaar te zetten, heb wel ff geprobeerd en dat leek op zich prima te passen.

nodig is het niet, maar wel prettig. :) slaat de wagen neit meer zo snel om als je een beetje te hard een bocht in gaat. Ik heb nu truggy wielen emt maximale offset op m'n Revo zitten. en heb een setje Rullux velgen met 1/2 offset, wat ook erg prettig reed.

Ik heb vandaag spontaan towerhobbies kortingscodes ontvangen :-) helaas zijn alle ERBE's niet op voorraad maar ze worden beging augustus verwacht. :-)

Ben nog even aan het dubben over de kleur maar ik denk dat het de blauwe wordt.

Ze hebben daar ook mooie SMC 8000Mah 20C lipo's maar..... worden niet per luchtpost verzonden.

Toch maar even naar Chinese equivalenten gekeken omdat zij niet zo moeilijk doen en ik vroeg mij af of er iets mis is met de Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack $19.99

Deze heeft een burst rate van 30C voor 10 seconden dus moet genoeg zijn toch? Voor € 100 heb ik dan iest van 6 packs met verzending!

Graag advies!!!

Ik geloof dat nard Cox dezelfde Turningy accu's gebruikt in zijn Savage Flux. gezien deze dezelfde motor combo gebruikt, zou dat dus wel goed moeten zitten. :)
(kunt hem ja een pb-tje sturen en hem vragen. het enige verschil tussen de Savage en de Revo is dat de Savage de MMMv2 gebruikt, en de ERBE de MMMv3. maar qua specs zijn ze hetzelfde voor zover ik weet teminste. )

PS: als je een ERBE koopt, bestel er meteen een Castle Link bij. daarmee kun je de Firmware in de regelaar meteen updaten, en mooi makkelijk alle settings ind e regelaar aanpassen. :)

Dank voor de update, ik twijfel een beetje want eigenlijk zijn ze té goedkoop voor $ 20,00 (€14,00) per stuk. De reacties zien er echter wel goed uit dus tja; wat moet ik nou.

De link kabel staat op het verlanglijstje hoor, vooral om de remkrecht te verminderen zodat de ESC niet wordt opgeblazen door de cheap ass lipo's ;-)

Edit: Nard even een PB gestuurd....

Laatst bewerkt:
staat niet ergens in dit topic dat de mmm minimaal accu's moet hebben die 120a continu kunnen leveren?

het prijsverschil tussen 20c en 30c is gering, dus waarom niet de 5000mah 30c nemen?

edit:
MMM_Lipo_Warning.jpg

Laatst bewerkt:
Ok, duidelijk verhaal.

Weet iemand iets over de houdbaarheid van de kortingscodes van Towerhobbies? er staat in het mailtje dat het tijdelijk is maar niet tot wanneer....

Welicht dat de ERBE's straks weer leverbaar zijn maar de korting niet meer van toepassing?

@ drkdgglr, heb je een linkje naar de 30C variant, die ken ik namelijk niet (zal ook meteen even zelf zoeken).

EDIT : gevonden : Turnigy 5000mAh 2S 30C Lipo Pack

EDIT : zie een hele reeks nieuwe Turnigy LiPo's. Nja, ik ga er vanuit dat ook de nieuwere serie gewoon top is ;)

@ Egbert007, De codes zijn nog wel even houdbaar, daar zou ik me niet al te druk over maken. Ik krijg die codes al weken / maanden ;)

120A continue wordt inderdaad aangeraden door CC/HPI. Deze Turnigy's kunnen 100A continue afgeven. Zoals ik in mijn pbtje naar jou al had aangegeven wou ik het een kans geven, anders zou ik ze wel voor mijn Rustler gaan gebruiken zouden ze het niet trekken. Maar tot nu toe niets dan lof over deze Lipo's:

• stevig
  • hele dikke kabels (10AWG)
  • super goed in balans toen ze aankwamen (0.02 verschil)
  • ontladen gelijkdelijk (in mijn Flux)
  • worden niet warm (zowel niet in de Rustler als in de Flux)

Tja, voor dat geld kon ik ze niet laten liggen :D

Laatst bewerkt:
Even dit ohhh zo saaië draadje éven opvrolijken! :rolling:

Each The following items will ship to you from our Reno, Nevada distribution center
Estimated Arrival Date:14-Aug-2009 – 18-Aug-2009
Traxxas E-Revo Truck RTR w/Castle Mamba 2.4GHz Blue 1 $669.99
Castle Creations Castle Link Programming Kit 1 $21.99
Traxxas Sway Bar Kit Revo/Revo 3.3 1 $26.99
Traxxas Wheelie Bar Assembled Revo 1 $17.99
Traxxas Connector Female Traxxas (2) 2 $4.59
Traxxas Spur Gear 0.8P 54T Jato 1 $2.89
Traxxas Body Clips (12) 1 $2.00
Traxxas Connector Male Traxxas (2) 1 $3.59
Traxxas Body Clips 90 Degree Angled Revo (10) 1 $2.89
Traxxas Pinion Gear 32P 16T E-Maxx 1 $3.09
Traxxas Drive Shaft Assembly 1 $11.19
Traxxas Differential Kit E-Revo 1 $34.99
Tower Hobbies (Catalog Use) $200 Promotional Discount 1 -$200.00

Thanks! nu alleen wachten tot de 2S 5000Mah 30C weer op voorraad komen, ik wordt haast gedwongen om 3S lipo's te gaan gebruiken... ;-)

Welke vertanding (spur / pinion) gebruiken de 6S rijders hier?

Back