E-REVO topic

Voorkomen is beter dan genezen? :p

Ik ga iig wel vrij snel upgraden naar de stalen CVD's van traxxas. en afhankelijk van hoe de auto rijdt dus meteen een middendiff mee laten komen. (hoewel, op een circuit moet je ook wel mooi rond komen met 4 wiel drifts met het koppel van dat brushless setje.)

grr.. nog 2 hele dagen wachten! :(

waarom zo graag een centerdiff:confused:

Je kan dan power naar een wiel sturen wat grip heeft, met een gearbox word voor/achter gewoon aangedreven, ongeachtde situaties waar de banden zich in begeven;)

Greetz,
Joram

Je kan dan power naar een wiel sturen wat grip heeft, met een gearbox word voor/achter gewoon aangedreven, ongeachtde situaties waar de banden zich in begeven;)

Dat is het actieve diff systeem wat de Evo en de impreza hebben. :p

het is meer om de voorwielen bij accelleratie aan de grond te houden bijvoorbeeld. en inderdaad voor betere grip in bochten. ik wil wel eerst kijken hoe deze auto het doet op eht circuitje :) ben wel erg benieuwt.

Dat is juist het principe van een voor/achter/midden diff!!!

Aals jouw achterbanden vast zitten, hefet het geen nut om daar eneergie naar te laten gaan. Je voorwielen ziiten wel los, dan moet daar juist de kracht naartoe!

Zonder een middendiff, gaat er nog steeds kracht naar de achterwielen, wat totaal geen nut heeft.

+ met middendiff stuur je veel scherper en directer:)

Greetz,
Joram

Dat is juist het principe van een voor/achter/midden diff!!!

Aals jouw achterbanden vast zitten, hefet het geen nut om daar eneergie naar te laten gaan. Je voorwielen ziiten wel los, dan moet daar juist de kracht naartoe!

Zonder een middendiff, gaat er nog steeds kracht naar de achterwielen, wat totaal geen nut heeft.

+ met middendiff stuur je veel scherper en directer:)

Greetz,
Joram

het nadeel is allen, de draiende beweging neems altijd de makkelijkste weg. als jij een auto hebt met 3 soepel draaiende diffs (lichte olie dus) en 1 wiel staat in de lucht, ga je nergens heen, want alle kracht gaat dan naar het wiel wat in de lucht staat.
dit heeft wel tot gevolg dat je wheelies ermee kunt voorkomen (voor een groot deel. ) namelijk als de voorkant van de auto los wil komen van de grond, hebben die wielen ineens minder weerstand, en gaat daar meer kracht heen. (en dus minder naar de achterwielen.)

om dat weer een beetje tegen te gaan doet men dikke olie in een diff. dan blijft de grip in de bochten toch vele malen beter dan met een starre as, maar je bent niet meteen alle kracht kwijt als 1 wiel de lucht in gaat.

@ Klamath denk maar zo : Na mijn volgende slaapbeurt ga ik mijn ERBE halen. M.a.w. hoe eerder je slaapbeurd hoe (voor je gevoel) eerder je de wagen kunt halen. Oja ik verwacht morgen wel wat mooie foto's van je :D

vandaag dus opgehaald. even in zandvoort op het strand gereden. (met nog de standaard vertanding voor NiMh cellen. (op 6s Lipo)
Ik weet niet waar mensen eht vandaan halen dat het oncontroleerbaar is, ik vind het echt perfect. :) heb hem imiddels als aangepast opd e optional gearing (voor 4s Lipo,.. zal voor 6s lipo wel hetzelfde zijn) nog steeds trekkracht genoeg.
heb maar heel eventjes op straat gereden (maar heel efentjes omdat ik de Bow-Ties er al op had zitten.). Had helemaal niet de neiging meer om wheelies te maken.

Ik vond dat de bochten op zand toch wel erg groot waren, dus waarschijnlijk gaat er wel een center diff in komen. de Swaybars zitten ook al bijna op de plek (alleen achter nog)
en morgen uiteraard de 20kg Savöx servo inbouwen. (regelaar is toch waterdicht, dus heb ik die 2 waterdichte stuurservo's ook enit nodig.) en uiteraard de spektrum ontvanger voor m'n 3PK zender. :)
Ik vind de originele zender op zich neit verkeerd.. maar de 3pk ligt toch wel duiderlijk een stapje hoger. :p

anyways, zoals het er nu naar uitziet is al eht geklaar over de Revo aandrijflijn (dat die te zwak is) dus redelijk bullshit. als die mensen er nu eens niet mee omgaan als een stelletje baffianen, zal deze het toch wel een aardige tijd vol houden. :)

Is ook bullshit heb de erbe al een maand, rij er behoorlijk vaak mee en vaak goed hard(bashen, springen) niks aan het handje.
Mensen die dat zeggen hebben een flux of zijn jaloers, want ze willen ook een erbe.:D
En klamath rij je met offset velgen, daardoor word ie nog stabieler en scherper.
Heb traxxas response banden op dishes 1/2 offset, zijn goeie banden balloonen nauwelijks.
Veel plezier met deze vette auto.

ik zat ff op ebay te zoeken naar Lipo's voor in mijn ERBE ga toch maar een keer 11,1 V proberen.

nu zie ik heel veel 2450 mah 30c staan klopt het dat:

2450x30= 73A en dat ik daarniets aan heb omdat de MMM meer nodig heeft??

dan toch maar iets meer geld uit geven:(:( in de NL winkel. over die zippi's hoor ik veel goeie dingen maar al lange tijd op!!

Laatst bewerkt:
ik zat ff op ebay te zoeken naar Lipo's voor in mijn ERBE ga toch maar een keer 11,1 V proberen.

nu zie ik heel veel 2450 mah 30c staan klopt het dat:

2450x30= 73A en dat ik daarniets aan heb omdat de MMM meer nodig heeft??

dan toch maar iets meer geld uit geven:(:(

Ja en je kan misschien maar een paar minuutjes rijden.
En die lipo's gaan het niet fijn vinden.
Ik zou voor de zippy's gaan Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 20C $43.26

Laatst bewerkt door een moderator:
wil wel maar wanneer komen die weer????????????????????

Er zijn nog 72 wachtenden voor u.
Dan word het toch iets duurder als je snel lipo's wil.
Op ebay staan wel lipo's +|- 5000mah maar zijn dan gauw 80 - 100 euro stuk.
Wat is je budget?

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn nog 72 wachtenden voor u.
Dan word het toch iets duurder als je snel lipo's wil.
Op ebay staan wel lipo's +|- 5000mah maar zijn dan gauw 80 - 100 euro stuk.
Wat is je budget?

ik heb ze besteld maar dat gaat dus nog ff duren. Idee hoe dat werkt?

ik ga morgen den ik maar even naar Toemen in Den Bosch heef nu een Graupner 11,1v 5500mAh Lipo accu € 109,--

Heb ik ook de 7,4(ga ik nu voor mijn E maxx gebruiken) van en bevalt heel goed of hebben jullie een beter idee???

Back