E-REVO topic

Goede voorbeelden van oplossing van mijn ballooing probleem.
Ik ga inderdaad proberen de banden knap van de velgen te krijgen en de binnenkant duk tapen.
Ik ben nu op zeker dat er fijn zand (Strand) of water in zit.

Probeer dan meteen de gaatjes op de velg dicht te maken met plamuur of tape. Boor dan drie gaatjes in het midden van je band ;)

[URL="
Tips from a World Champion![/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm.. ik heb in m'n Bow Ties nog geen gaten zitten. (niet in de velg en niet in de band.) heb ze luchtdicht verlijmd, en ben zelf erg benieuwt hoe die banden het zo doen. :) (yay, nog 4 dagen. :p )

Bij races deed ik dat ook altijd. De gaten in de velg dicht en 3 of 4 gaten in de band. Vuil kan er moeilijker in komen en het vuil dat binnenkomt wordt door de gaatjes naar buiten geslingerd.
Balanceren is zeker een aanrader vooral met de snelheden van een borstelloze set. Het is een enorme verlichting voor je ophangen en vooral de wiellagers.
De banden tapen doe ik met duct tape, 1 laagje en een cm 2 laten overlappen, werkt heel goed.

hmm.. ik heb in m'n Bow Ties nog geen gaten zitten. (niet in de velg en niet in de band.) heb ze luchtdicht verlijmd, en ben zelf erg benieuwt hoe die banden het zo doen. :) (yay, nog 4 dagen. :p )

ik denk dat ze hard of zacht worden door de temp schommelingen.
je kan er natuurlijk een fiets/auto ventiel in zetten.

mmm 5 dagen ,zal het zelfde zijn als mijn summit jippie .

groeten wiebe.

oef ik hoor het vanzelf via de tel.
schijnt een van de eersten te zijn die word uitgeleverd.
officieel dan.

moeten we de 2 draadje,s over de revo en summit samenvoegen.
of apart laten, het chassis is het zelfde.??

en iemand al een dikke buitenloper geprobeert als torck aandrijving.
lijkt mij wel leuk.

tim ik weet niet waar jij hem ophaalt maar ik moet hem uit het hoge noorden ophalen.
5km boven groningen .

groeten wiebe.

haha, ik niet, ik aan de westkust. :p maar, kan ik zaterdag wel meteen in de duinen spelen. :) ik denk dat je het E-Revo topic wel samen kunt voegen met de Summit. zelfde chassis, alleen een 2 speed gearbox en andere diffs. (en andere assen)

Zand komt werkelijk overal in. Is eigenlijk geen remedie tegen. Ik ben zeer benieuwd wat het resultaat zal zijn van bead-locks die mijn vriend gaat gebruiken. Komt ook zand in, maar dat haal je er (waarschijnlijk) eenvoudig weer uit.

Ik gebruik twee lagen ducttape, en zorg dat ik precies uitkom waar ik ben begonnen. Dit om onbalans te beperken.

Met het achteraf boren van gaatjes in de band uiterst voorzichtig te werk gaan. Je moet voorkomen dat je boortje zich vastgrijpt in de (schuim rubber) inserts!

Op zich wel een aparte topic waard lijkt mij, welke banden je gebruikt, hoe die geprepareerd zijn en wat daar de ervaringen weer mee zijn.

@wiebe, beluchting is noodzakelijk om te zorgen dat de wielen rond blijven. Als de banden uitzetten door het ronddraaien, ontstaat er onderdruk. Daardoor kan de band "hobbelig" worden en gaan stuiteren

Welke bead-locks gebruikt hij dan? Ik had de Pro-line Comanche velgen maar met 36 schroefjes per velg = 144 schroefjes in totaal was me dat toch iets teveel van het goede...:p

Greetz,
Joram

Ik weet niet welk type, maar het aantal schroefjes klopt wel aardig. Maar heb jij wel eens je handen gebrand aan een kokend hete band? Ook geen pretje. En misschien is aan een kant losschroeven wel voldoende om het zand uit te kloppen. We gaan het ervaren. Schroefmachientje bij het demonteren?

probleem is dat je de schroefjes later niet meer los kan halen....

Ze gaan echt rottig erin, en zijn meestal beschadigd als ze erin zitten. De inbus heeft dan geen vat meer erop:(

Maximizer beadlocks zijn veel handiger als je eens de banden los wilt hebben..:P

Greetz,
Joram

Maximizer bead locks worden veel gebruikt bij Savages. Axial bead locks zijn van mindere kwaliteit (tenminste dat lees ik).

@wiebe, beluchting is noodzakelijk om te zorgen dat de wielen rond blijven. Als de banden uitzetten door het ronddraaien, ontstaat er onderdruk. Daardoor kan de band "hobbelig" worden en gaan stuiteren

ik wilde dat niet proberen dat was tim/klamat.

kakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakak

de summit is weer vertraagt word nog wel 2 week wachten,en ik ben nu g..l .
verdorie.

maar ja geduld is een schone zaak[maar ik wil hem nu].

groeten wiebe.

er zitten behoorlijk harde inserts in die bow Ties, ik denk dat dat wel goed gaat met uitzetten. (mja, als niet maak ik de gaatjes wel in de velg,. heb daar nog nooit problemen mee gehad. )

Mijn oude Bow-tie's balloonden wel, maar niet 2x de grootte ofso zoals andere standaard bandjes dat doen...

Greetz,
Joram

Back