E-REVO topic

ok dan kan mijn brushless er meteen in.
Ik gebruik gewoon de huidige motor mount, heb net een filmpje gezien van iemand die dat ook had.

bedankt

Dat kan, maar het ziet er natuurlijk wel mooier uit met de brushless motorplaat en beschermkap. Deze kosten samen maar iets van € 15,- en je hebt dan ook niet het gat van de 2e motor dat je anders dicht moet maken tegen het vuil.

kan die 2.4 transmitter - receiver van de E-revo zonder problemen overgezet worden op de Rustler?

want zou die lange antenne van de standaard receiver kwijt willen.

mamba in e-revo

hey hallo ben nieuw hier en heb nu de e-revo een week of 5 en wil er toch een mamba moter in maar kost hier 300 euro zag dat ie op ebay 250 dollar is 180 euro vind in een aardig verschil zitten er nadelen aan ?en wat zijn dan de beste lipos op erin te doen en wat is de snelheid bij lipos?hoor het wel alvast bedankt maarten

@Egbert: zie zien er inderdaad lekker ruig uit, maar ze hebben eigenlijk teveel grip in de meeste omstandigheden. Ik rij nu zelf met een setje VTEC Harakiri. Hiervoor met Imex dirt hawg's gereden. Zijn beide banden met fijne nopjes. Det de handling van de auto goed. Je kan dan iets met het gas sturen, omdat hij wat meer wil driften. En teveel grip bevordert de wheelie's en het omvallen.
@mager1; direct uit de USA halen is geen probleem, je loopt alleen de kans op een douane heffing, waarmee je op de hollands prijs komt. Service wordt nog steeds via CC geleverd, alleen je zult het zelf weer naar de US moeten sturen:(. Ik zou wel meteen overstappen op een spectrum zender, want anders heb je heel veel risico op storing. Voor een simpele zender kan je eens kijken bij modelsport http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28015. Kost € 65 + verzenden.

Laatst bewerkt:
@ Bricks, dank voor de update. Voor het terrein zat ik te denken aan de Pro-Line Badlands MT. TowerHobbies.com | Pro-Line Badlands MT Tire Het grote voordeel vind ik dat ze exact dezelfde buitendiameter hebben als de originele banden dus 148.33mm en dat je dus niet aan je gearing hoeft te zitten. Nadeel is dat het en zacht compound is en dat als je ze op de weg gebruikt, deze waarschijnlijk binnen één minuut kaal zijn.... Een andere optie zou zijn de HPI Dirt Bonz omdat deze op mijn Savages altijd erg goed bevallen zijn in terrein en op de weg TowerHobbies.com | HPI Dirt Bonz Tire XS Compound Savage/T-Maxx en met 150MM een prima maat.

Verder zat ik aan de volgende velg te denken TowerHobbies.com | Maximizer 1/2" Offset 17mm Beadlocks Black omdat je dan van het lijm geklieder af bent. Ik lees allen van alles over 1/2" Offset en Zero offset. Wie weet wat dat betekent?

Verder heb ik het centerdif eruit gehaald en inmiddels verkocht omdat ik toch wat meer "on the edge" wilde rijden. Nou, dat heb ik vandaag gemerkt zeg. Wat een afgrijselijke powerrrrr zeg! :-) als je halfgas rijdt en geeft dan weer gas bij nog steeds wheelies... ben ik even blij dat ik niet voor 6S gekozen heb :yes: :yes:

Bochtenwerk is op asfalt wel een stuk minder maar ja, gewoon niet sturen ;-)

Verder gemerkt dat het spur gear tegen het beschermkapje loopt waardoor hier een mooie rand in is gesleten. Dacht ik eindelijk een auto gevonden te hebben waarbij alles perfect is, krijg je dat! :rolling:

@Egbert mag ik vragen hoe jij de sway bar set erop gemonteert hebt ?
Heb je er ook meschien foto's van ?

Heb er zelf ook enne gekocht voor de summit maar het past voor geen meter terwijl de chassis hetzelfde zijn toch ?

Of moet ik her en der wat aanpassingen doen ?

MVG Berry

hoe kun je een normale revo zo snel mogelijk krijgen.
ik dacht zelf aan deze onderdelen.

setje brushless motoren.
andere regelaar
lipo accus (welke type?)
andere gearing.

verder zal ik het zo niet meer weten.
als iemand suggestie heeft hoor ik het graag.

@Egbert mag ik vragen hoe jij de sway bar set erop gemonteert hebt ?
Heb je er ook meschien foto's van ?

Heb er zelf ook enne gekocht voor de summit maar het past voor geen meter terwijl de chassis hetzelfde zijn toch ?

Of moet ik her en der wat aanpassingen doen ?

MVG Berry

Ha Berry, tja "it's magic" ;-)

Ik moest ook even goed kijken hoe een en ander moest. De beschrijving is vrij belabberd. De voorkant moet vrij makkelijk te doen zijn. Hiervoor moet je op het scharnier de langere schroefjes gebruiken en even goed passen en meten.

Bij de achterkant moet je gaatjes boren in de grijze scharnieren (noem ik mar zo) de 3 hoekige platen met 3 gaten erin. iervoor is een mal bijgeleverd. Deze kun je vastschroeven op het scharnier en dan kun je perfect het gaatje maken.
De montage van de beugel zit aan de achterkan waar ook de wheely bar zit.

Kijk even of je hier iets aan hebt. Zo niet dan maak ik even wat foto's voor je. Succes!

hoe kun je een normale revo zo snel mogelijk krijgen.
ik dacht zelf aan deze onderdelen.

setje brushless motoren.
andere regelaar
lipo accus (welke type?)
andere gearing.

verder zal ik het zo niet meer weten.
als iemand suggestie heeft hoor ik het graag.

Hallo Pukkie,

Je benoemt inderdaad de juiste componenten. Het maximale aan voltage wordt geleverd door 2x 3S lipo's bij voorkeur minimaal 5000Mah 30C.

Als motor combo moet je toch minimaal denken aan een Mamba Monster ESC en bijbehorende NEU Motor. Goedkoper kan maar dat is wachten op problemen.

Verder moet je bij "zo snel mogelijk" denken aan goede banden die ingetaped zijn en zoals je noemde de gearing. Een snelle geaing zoals bijvoorbeeld 24 pinion / 54 spur (of nog zwaarder) is leuk voor snel, maar niet voor terrein rijden / bashen of hard optrekken omdat de ESC dan te zwaar belast wordt.

Verder betekent "Snel" ook snel stuk. Ik mag zeggen dat ik toch snelle auto's gehad heb (Savage's) en heb Baja 5B SS met 29CC. maar ik ben qua snelheid zeer tevreden over de 4S op de E-Revo zoals ik hem nu heb. Wellicht is 5S (2S + 3S) of 6S - maar in ieder geval met door Traxxas voorgeschreven Lipo vertanding - een hele mooie allround configuratie die al zeer snel gaat. (100KM per uur is al héél snel voor een off road auto)

Laatst bewerkt:
Hallo ,

Ik heb het geprobeert maar ik snap het niet met de gaatjes maken enzo .
En er zit achter vanalles in de weg waar door ik het niet goed krijg daarom dacht ik dat ik een beetje kon spieken bij jou met de foto's .

En die van voren is al rijp voor de verkoop .
Reden : Ik heb een summit en heb een Diff Lock die zit daar op vast gemonteert en deze zit niet op het bijgeleverde stuk gemonteert .
( het is uiteindlijk toch voor een Revo en niet voor een Summit )

Ik zal foto's maken en dan laat ik je dat zien maak jij dan ook even foto's van de achter kant dan kan ik bij jou spieken :D .

MVG Berry
Ha Berry, tja "it's magic" ;-)

Ik moest ook even goed kijken hoe een en ander moest. De beschrijving is vrij belabberd. De voorkant moet vrij makkelijk te doen zijn. Hiervoor moet je op het scharnier de langere schroefjes gebruiken en even goed passen en meten.

Bij de achterkant moet je gaatjes boren in de grijze scharnieren (noem ik mar zo) de 3 hoekige platen met 3 gaten erin. iervoor is een mal bijgeleverd. Deze kun je vastschroeven op het scharnier en dan kun je perfect het gaatje maken.
De montage van de beugel zit aan de achterkan waar ook de wheely bar zit.

Kijk even of je hier iets aan hebt. Zo niet dan maak ik even wat foto's voor je. Succes!

Heb wat foto's van je gevonden en heb het probleem ook al .

Ik heb langeren Rockers erop zitten ( die 3 hoek dingen wat je zei ) en een anderen achterbumper waardoor het niet past .

Dus alles is weer rijp voor de verkoop :( wel jammer maarja alles vandaag voor niks gekocht

die achterbumper is volgens mij hetzelfde als die van de nitro Revo (de bevestiging ervan.) dus die zou geen probleem moeten zijn.

verder zit er bij het swaybar kitje een driehoekig plastic dingetje, welke je op de rocker kunt schroeven. deze is bedoelt als sjabloon voor de gaten. (zelfs het boortje zit er bij! )
De swaybar zit direct boven de achterste skidplate vase (de schoeven waarmee de achterste toe links vast zitten meoten er uit, en de langere meegeleverde schroeven moeten hier in.) het plastic beugeltje hiervoor zit er ook bij.
je kunt uiteraard ook gewoon progressive 2 rockers op je summit zetten natuurlijk. (geloof dat er standaard de long travel rocher op zitten, klopt dat? )

@egbert; offset is de maat die de velg extra naar buiten steekt t.o.v. de meenemer. Je kan er dus de spoorbreedte mee aanpassen. Over die exacte gelijke omtrek moet je je geen zorgen maken, er zit ruim voldoende marge in de vertandingen. Je moet uiteindelijk zelf kiezen met welke gearing je het lekkerste rijdt, en je niet laten leiden door het boekje. Wel door de thermo meter. Te licht vertand draait het boeltje teveel toeren en wordt de regelaar warm. Te zwaar vertand wodt de motor warm. Maximum temperatuur een graadje of 70-80, anders loopt de smering uit de lagers

@ Bricks: Dank voor je toelichting. Ik rij nu 18/54 volgens het boekje ;-) en op asfalt wordt de regelaar maximaal 49 graden en de motor 52 graden terwijl het buiten ongeveer 30 graden was. Volgens mij is asfalt ook het zwaarste voor de auto omdat hij volledige grip heeft; de temperaturen zullen in terrein alleen maar lager zijn denk ik. Wat mij trouwens opvalt is dat er wel veel e-revo rijders zijn met Phaltline banden van HPI maar ik heb niemand gezien met DirtBonz banden. Dat vind ik wel apart.

gras is bij verre het zwaarst om op te rijden, on-road het makkelijkst. (voor de regelaar/motor)
teminste, tot nu toe is de motor bij mij het warmst geworden door op het gras te rijden. mul zand is trouwens ook vrij zwaar.

En ik maar denken dat hard optrekken en remmen met veel grip een zware belasting geeft... :oops:

Edit: hoe merk je als je LVC in werking treedt; is dit gelijk duidelijk merkbaar ook als je niet steeds volgas rijdt?

Laatst bewerkt:
yeah.

mijn auto staat nu bij rc racing in enschede.
ik ga hem donderdag ophalen.
ik kan haast niet wachten om er mee te gaan rijden.

Back