E-REVO topic

Zojuist getest (Binnen) en alles lijkt goed te werken, Kan natuurlijk niet springen of vol gas geven maar op de 2S bats gaat alles goed buiten het feit dat als ik rustig wil vertrekken de E-revo niet "stalt" maar een gek brom geluid maakt en dan pas vertrekt.(zoeken we nog uit, ander diff toch ma besteld)
Nu ben ik van plan om mijn batery deurtjes een kleine aanpassing te geven voor de 3S bats te laten passen.
Kameraad heeft dat al gedaan voor de Turnigy 4500mha 2S, (heb ik ook)maar vond met beetje wringen paste ze perfect.
Nu de 3S bats zijn dikker ik moest gewoon het bovenste batery houder plaatje eruit klikken,en dan nu waar de stroomkabels uitkomen op de bat (is vrij dik) in het deurtje een opening maken.

Juist voor de 1ste keer op asfalt gereden, spoiler een beetje bewerkt...
3S op asfalt is echt "Crazy" , Ik kan niet wachten tot dat ik op men plekje in het zand kan gaan scheuren....Echt 3S aanrader!
Super content van!! Wat een POWER

Ik ben dus bezig geweest om mijn rechter draagarm te vervangen maar dit lukt mij niet.
Hij zit ergens kog vast maar vind niet direct waar.
En ik wil ook niet direct alles losschroeven want ik ken mij zelf al een beetje ^^
Kan ik dit hier ergens vinden want mijn zoek inspanningen hebben niets opgeleverd.

Grtz

Laatste dagen niet al te best weer, je moet toch wat doen in die tijd. Dus is er besloten om m'n werk tafel te vergroten met dit als resultaat, ben er zeer tevereden mee:):

Lengte: 212 CM
Diepte: 70 CM

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap dat je er tevreden me bent. Ziet er ook vet uit zo!!
En als je bedenkt dat ik aan de keukentafel zit, zal je snappen dat ik jaloers ben. Lol

Bedankt MightyWiggy, ik ben er zeker blij mee :)!

Ik ga een ace ds1015 in m'n e-revo zetten :). Nu ga ik de ds1015 uit m'n buggy halen en een servo (ace ds 1313 van dikkehond) in m'n buggy plaatsen. Nu vraag ik me af of er nog aanpassingen nodig zijn (ja ik weet dat het iets aanpassen wordt ivm met de verschillende maten tov de servo's van traxxas) een andere servo saver veer? Andere servo armpjes??

alvast bedankt!

Weet niet of je hem al hebt , bec 3A/5A erbij(ace 1015),btw nice working space :wink:

V1.13.2

Ik had t ook al in het Savage topic gezet,

Ik zal de ERBE binnenkort in het te koop topic plaatsen. Moet nog emotioneel afscheid nemen van deze geweldige bak. Lol.

Dus mocht er iemand interesse hebben? Voorproefje in m'n foto album, stuur een pb voor info over wat en hoe of hou het verkoop topic in de gaten!

full

Bec heeft ie volgensmij niet nodig heb al talloze videos gezien die een ace servo gebruiken icm de MMM zonder een bec. Het ging mij meer om of er nog iets veranderd moet worden aan de stuur inrichting?

nieuwe parts

Hoi allemaal,
Vandaag in de voormiddag ben ik gaan rijden, eerst was ik alleen maar al snel werd het redelijk druk door nog een paar jongens met een offroad truck....
Ik geloof da het een Thunder tiger was, hebben even praatje gemaakt en naar elkaar sprongen gekeken.
Toen begon het mijn E-revo accelereerde heel raar (enkel vanachter) de wielen van voor konden afzonderlijk worden bewogen, dus eerste gedacht was de Diff.
Bij het thuis komen wilde men vrouwtje het huis uit en ik moest mee, dus heb ik pas deze avond de tijd genomen om hem eens grondig te inspecteren.
1ste wat ik tegen kwam, weeral de pin eruit (op 2 plaatsen)
2012-04-30185636.jpg

Bij het uitnemen van de middelste aandrijving vielen er stukjes zwarte plastic uit....
2012-04-30185705.jpg

De aandrijving heeft serieus zitten happen in de body :(
omdat deze zonder pin was bevestigd!
De sprongen zijn al veel beter aan het worden, maar toch heb ik mijn achterste body post weeral gebroken...
2012-04-30185813.jpg

Eigenlijk ikzelf niet maar een jongen die ik daar tegen ben gekomen, Hij stond helemaal achter de berg, dus kon niet zien wat zich onderaan de berg afspeelde, volle snelheid met zen Thunder tiger knalde hij achter op men E-revo..:mad:
We zijn dan ook dadelijk naar de winkel gereden voor nieuwe parts, en mijn andere bestelling was ook juist aangekomen :p
Spur,pinion,nieuwe Diff 3x, de pinnetjes die ik verloren was.
Alles wat ik nodig heb om terug aan de slag te kunnen.
2012-04-30192411.jpg

Foto van de half open diff...
2012-04-30192434.jpg

De diff body....ok een klein stukje afgebroken:(
2012-04-30193104.jpg

Nieuw tandwiel Diff...
2012-04-30201102.jpg

En alles terug mooi klaar om geplaatst te worden.
Zo juist weer even op straat gaan testen, en mijn linker achterwiel staat heel fel naar binnen toe.
De rechterkant staat ook naar binnen maar niet zo fel.
Nu heb ik bij de C-hubs gemerkt dat ik zeer veel speling heb zitten tussen mijn draagarm en de c-hub...(Is deze al zo vel uitgesleten.?) Dat zou toch niet mogen.
Ook heb de mogelijkheid gehad om vandaag met de 3S bats (6Stotaal) eens goed te beunen in het zand, maar het Mamba Motortje word super warm, en mijn ESC ook:(.
Is dit normaal?
Ook denk ik dat het wel nodig is om tussen bateryen wissel even te wachten en alles een beetje laten afkoelen.(10min)
Hebben jullie miss nog wat raad i.v.m de draagarmen, de C-hubs, De bodypost, Ik kan mss best deze vervangen door staal of Alu??
Ook de ESC word super warm, heeft deze een betere ventilator nodig?
En de middelste aandrijving, Ik wilde deze ook al vervangen door staal, want doordat ik het pinnetje verloren heb gedaan heeft deze flink wat zitten happen in zowel de aandrijving maar ook de body zelf.
Ik vind het geweldig, zo gaan rijden en aan sleutelen enzo..
Maar de brokken mogen nu echt toch wel even gaan ophouden, Ik kan bijna zeggen dat de fun eraf is.:(
Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn en jullie mss een oplossing hebben, en dat ik hier ook nog mensen mee verder help.
Greetzz
*-*Redliner*-*

Tja, je hebt echt meer schade in een maand gereden dan ik in 2,5 jaar.
Ik zei het eerder, ligt echt aan je rijstijl.
Revo is niet gemaakt voor zulke sprongen ( geen elke auto, doe je IRL ook niet namelijk ;-) ) Zulke sprongen is wachten op schade. Slijtage is daar ook een nadeel van. klappen op hubs gaat plastic van vervormen op den duur.

Dat de esc heet wordt in mul zand is logisch, je gaat op de rand van zn kunnen in mul zand rijden ( op 6s bedoel ik dus )
Dat is ook alsof je in je VW golf continu in z'n toerenbegrenzer zit te rijden met een caravan achter de wagen ;-)

Grotere fan los je hitteprobleem niet mee op, want rede dat hij zo heet wordt ( stroompieken ) nemen daarmee niet af en ga je alleen maar geforceerd koelen, ipv het echte probleem oplossen.
wat was je tandwielverhouding ook alweer?

ik rijd met de stock verhouding die aan gegeven staat op de doos onderaan...Geloof 18/54 , kan ook 64 zijn alle sinds wat aanbevolen staat op de doos...
Dat ik moet gaan stoppen met vliegen met mijn E-revo dat is wel een domper..
Vond dat juist zo leuk.

Nouja, je moet het neerkomen denk ik wat meer oefenen denk ik. Grote sprongen is geen probleem, alleen het verticaal neerkomen op een plat vlak geeft een immenste klap door de auto heen. (daar mol je ook een savage mee)
Je moet zo springen dat je ook weer op een neergaand vlak land (een springschans de andere kant op zeg maar.) dan gaat het vele malen beter.

18/65 is te licht voor 6s trouwens. 18/54 is prime (rijdt ik al ruim 2,5 jaar mee.)

Voor mul zand is er maar 1 echte oplossing, bredere banden om het gewicht over een groter oppervlak te verdelen. Je zakt gewoon te ver weg, waardor je een immense rolweerstand hebt.
Een setje 40-series wielen oid werkt wonderen in zo'n geval. :)

(m'n pa's E-Maxx met een Novak HV 4.5T setje kon met de Big-Joe wielen bijv nog gewoon op het strand rijden. (heb je het over een 8000kv motor op 4s Lipo. :mrgreen: )

Je moet idd niks natuurlijk, zoals hierboven vermeld alles kan stuk.
Een revo gaat bij zulke sprongen wel eerder stuk als bv een echte truggy of een savage waar minder plastic wordt gebruikt.
Dus wil je de kosten wat beperken zou ik wel minder hoog gaan springen, en misschien wat grasvelden opzoeken ipv mul zand.
Zand sloopt ook een hoop trouwens, het gaat overal inzitten.
Misschien slaat je fan van je esc niet eens aan omdat t geblokkeerd is met zand.
Check je ook wel eens temperaturen? Das ook wel een pre vind ik. En dan bedoel ik niet met je vinger maar tempgun oid

Big Joe's zou ik in mul zand niet aandurven op 6s, je krijgt IMO nog meer weerstand juist.
Zwaardere banden die ook nog eens meer zand kunnen grijpen dus ook meer weerstand.

Ik suggereerde ook niet dat hij big joe's moest nemen. maar iets in de richting van 40-series Bow-Ties zouden toch aardig mooi moeten werken.

Het probleem met mul zand is dat je er in weg zakt, en hierdoor veel rolweerstand hebt. (je hebt wat meer grip omdat de band er bijna half in zit, maar ook immens veel weerstand. )
Als je met bredere banden bovenop het zend blijft, heb je minder grip (voorwaarts) maar ook minder weerstand. met als resultaat dat je met veel midner moeite net zo hard gaat.
't gewicht van de banden kun je in zo'n geval aardig verwaarlozen dan. (Plus dat de Revo met 18/54 als vertanding toch geen problemen heeft met iets zwaardere banden. )

Maar idd, alles is kapot te krijgen. Plus dat je er ook wat geluk mee moet hebben.

ps: als je de stalen centerassen neemt, kun je die pinnen goed strak aandraaien, en komen ze niet meer los. In de plasticen versie kan dat helaas niet (draai je te makkelijk dol.)
Je kunt wel proberen wat loctite aan de schroefdraad te doen, misschine dat die dan ook wel goed blijft zitten in de plastic versie.

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om 7600 mah 2s lipo's te kopen voor mijn brushed E-revo (icm 2 alarmpjes)

Ik ben de korte rittijden van de 3000 mAh nimh accu's meer dan zat, en wil het in een keer ook 'goed' doen.

lijkt jullie dat een goed idee?

Back