E-REVO topic

Nee, een diff moet altijd hetzelfde aanvoelen. Als dit niet zo is dan check je mesh. Vraag niet wat mesh is en hoe je dit checkt want dat is de afgelopen weken al 500x uitgelegd.

ik heb alle schroefjes erin gedaan zoals het hoorde, maar wat ik al merkte was als ik mijn schroefjes ietsje losser draaide (eigenlijk te los) dat het wel goed ging. Ik denk zelf dat het moet inslijten maar ik weet het niet 100% zeker. Ik ga gewoon maar eens rijden en ik ga wel kijken wat er gebeurd ;).

Edit:

Om even een indicatie te geven. Als ik mijn motor los heb. en ik laat hem uitrollen loopt het allemaal heel soepel :)

Laatst bewerkt:
wie herkent dit probleem ?

auto stopt plotseling en reageert totaal niet meer.
er naar toe gelopen en de auto reageert maar rijdt ongeveer 1 meter en stopt weer.
en dit zowel voor als achteruit.
thuis de lipo's proberen te laden maar dat ging maar bij 1.
maar de auto loopt nu wel weer maar met veel minder power.

ik denk zelf dat 1 lipo overleden is (en dat na 1 lading) maar hoe weet ik dat zeker ?

Failsave kickt in denk ik. Dan is de accu onder de minimale spanning.
Weet niet welke lipolader je hebt, maar vaak geeft die wel aan hoe de spanning is.

Da's niet de failsave maar de lvc. Om te wten hoe het met de Accu is, controleren met een voltmetertje.
Vermoed ook dat je de lader niet goed hebt ingesteld

ik heb de accu's de eerste x geladen met een graupner ultramat 8 zo dat ik zeker wist dat er niets verkeerd zou gaan.
ik heb ook een gt power a8 maar daar kan ik nog niet echt mee overweg.

de betreffende accu heb ik nu uit de auto gehaald en die staat bol.
spanning waarschijnlijk 0 want als ik er een electro moter aan hang dan gebeurt er totaal niets.
laden of ontladen gaat ook niet meer.
de ultramat begint vrijwel meteen te piepen en de gt geeft bijna meteen low voltage aan.

ik kan dus wel aannemen dat deze accu naar de klote is maar waarom ?
en wat moet ik nu met deze accu ?

Failsave is toch een gevolg van de LVC?
Hij detecteerd te lage spanning en schiet daardoor in de failsave mod.

Failsave is een aparaatje dat de servo's in een van te voren ingestelde stand zet, in het geval er geen signaal van de zender wordt ontvangen. Wordt veel toegepast in vliegtuigen en brandstof auto's

LVC is een aparaatje dat ingrijpt als de accu spanning onder een kritische grens komt. De casttle esc gaan bijvoorbeeld heel zacht rijden, zodat ze toch nog naar de pits kunnen.

marc, check eens of het licht aan je servo's
dat heb ik ook net weer gehad, staat boven jou post dan brand een van je servo,s door en dan stoort hij je ESC
gewoon ff je servo's individueel testen
mischien heb je er wat aan

mijn ene servo was ook warmer als de andere vlak nadat dat gebeurde
klinkt mischien bekend?

Gr Onno

passen deze op de e-revo (ik heb de Cvd's op de e-revo zitten deze)

en ooit is op mijn sr3300T de antenna opnieuw erop gesoldeerd kan het komen dat ik niet maximale zendbereik heb??)

Op mijn wielen zitten 17mm Hex ook met de 17mm Wiel moeren maar welke moeren moet ik hierop gebruiken als ik die koop??

Laatst bewerkt:
Wat voor moeren heb je dan nodig voor je cvd's? welke maat zijn die?
Want ga ervanuit dat traxxas niet div maten maakt, of het nou de stock assen zijn of de cvd's

Dan kun je dus gewoon de savage flux meenemers nemen.
De stock assen gaan daar ook doorheen en zullen dus dezelfde diameter hebben als de cvd's.

Back