Dan heb je de vraag dus een beetje ongelukkig geformuleerd. Reikwijdte is afhankelijk van een paar variabelen, als bebouwing en stoorzenders. Volgens mij heeft deze zender een ingebouwde failsave, zodat gas en stuur naar een van te voren ingestelde stand gaan, als de verbinding wegvalt. Even in de manual kijken dus. Ik weet wel dat deze zenders heel weinig stroom verbruiken. Je haalt met gemak een hele dag rijden op een setje penlights.
vraagje, Ik heb een schroefje in mijn wiel-houder (17mm hex) Dol gedraaid. Uitboren is geen optie omdat ik eerst zo'n 17mm nodig heb. Nu mijn vraag, ik moet de wiel-houder los schroeven om bij mijn lagers te komen dit kan nu niet. Me lagers lopen op dit moment nog soepel maar na een tijdje gaan ze wat rauw lopen, hoe zou ik ze nu het beste in kunnen smeren? Gewoon af en toe wd-40??
wd40 is goed om ze schoon te maken, niet om e te smeren. wd40 is vettig, maar geen vet, het droogt dus weer uit. idd af en toe met wd40 behandelen en zo mogelijk de blauwe rubberen ringetjes eraf halen. is niet echt nodig trouwens, ik doe dat ook nooit. ik spuit ze altijd in en draai ze dan een beetje rond in een doek, dan zie je ook wat een troep eruit komt.
Zorgen dat je je uitzet zo snel mogelijk uitbreidt met een dremel of soortgenoot. Gleufje slijpen in de kop van de imbus, en met een platte schroevendraaier schroefje er weer uitdraaien. Voor de volgende keer zorgen voor een goed passende imbus, en het imbusje goed schoonmaken voordat je gaat schroeven. Overigens kan je met het dremeltje ook een stukje van je imbus afslijpen als die versleten raakt. Andere optie is de meenemer even warm te stoken, misschien dat het orgpennetje dan alsnog met een imbusje sleuteltje los te draaien is. Desnoods gebruik je geen imbus, maar een torx die er strak ingaat.
'Klopt wat betreft de torx, als m'n imbus niet meer past om wat voor reden dan ook, pak ik een torx en die past bijna altijd. Loopt iets taps toe een torxsleutel namelijk ( mijne wel )
Het probleem is dat ik het al met een torx geprobeert heb, en die is in de inbus afgebroken . Gleufje slijpen gaat ook al niet... omdat de inbus diep in mijn wielmeenemer zit... Dus het wordt slopen. Wat raden jullie mij aan. Gewoon lekker door rijden totdat er een lager helemaal kapot is daar en dan gleufje erin slijpen. Of meteen vervangen?
Passen die gewoon op e-revo???? Want dan rij ik eerst lekker de e-revo op (dus totdat de lagers achter niet meer willen). Dan boor slijp ik de meenemer eruit plaats ik er nieuwe lagers in en dan meteen de savage flux meenemers?
Vindt die rotdingen van traxxas niks, rij al heel lang met de flux meenemers. Uit nood eigenlijk, want die traxxas meenemers kon ik niet goed vastzetten toen ik phaltline's had.
rijdt ook met Savage 17mm meenemers. heb nu alleen nog minimaal axiale speling, maar met de originele meenemers kon het wiel helemaal alle kanten op zwabberen. (vind die blauwe meenemers nog wel het slechtste onderdeel van de hele E-Revo. ) @Westcoast, als je teveel stroom uit de BEC trekt, kakt de spanning in. spektrum ontvaners zijn hier blijkbaar vrij gevoellig voor, want die gaan meteen uit als dat gebeurt. de bec in de mmm is volgens jouw verhaal iig kortsluit vast, je trekt dus wel een erg grote stroom door de kortsluiting, maar 't beschadicht de bec gelukkig niet.
welke van hpi moet ik dan kopen, ik vind de grote wiel moeren wel handig. Ik zie ze namelijk ook staan met die 5mm moeren.
hallo allemaal, ik heb zojuist uitgevogeld dat ik mijn 2e originele traxxas servo door heb gebrand...gebeurt dit veel vaker met die dingen en kan ik er beter 1 enkele sterkere servo in doen en zoja hoe sterk/snel en wat moet ik dan nog meer vervangen om hem ipv 2 servo's op 1 servo te laten sturen of zeggen jullie gewoon weer een standaard traxxas servo kopen a 50€ of optie 3 ... 2 sterkere servo's plaatsen? voorbeelden, link's en plaatjes ERG welkom Gr Onno
Een ace DS1015 is een hele sterke mooi servo . Ik geloof dat 15 kg wel genoeg moet zijn voor een e-revo.
Zal m nog wel eens plaatsen: savox 1256 20kg servo op een e-revo. Ace is ook zeker goed, en 15kg voldoet prima. Is zelfs iets sneller als de savox.
kijk dat bedoel ik, en de rest van de stuur inrichting is oo sterk genoeg om zomaar op een servo te werken ipv. 2 servo's? Gr Onno
Ja hoor, er is zelfs een single servoarm te koop, maar zoals je ziet heb ik de originele laten zitten en werkt prima!
te weinig , reken maar uit , neem de standaard traxxas servo's en tellen maar prijsverschil tussen de ds1015 en 1256 TG zeer weinig, qwa torque ruim 5kg op 6 Volt
Ja maar die standaard voldoen qua kracht wel, alleen gaan ze niet lang mee. Dan gaat de ace langer mee, en die ace zit ook bij een maat van me in zn savage flux flm xl en werkt zeer goed daarin.
de ace moet aardig "werk"verzetten , terwijl de savóx nog wat over houdt , de ace op 6Volt permanent geeft ook problemen.De traxxas servootjes zijn prima tot een zekere hoogte , meestal als 1 iets slechter wordt trekt hij de ander mee, enkele servo is dan beter , zeker voor de aanschafprijs.De traxxas servo's doen het prima in een kleinere auto bv een on-road 1/10 .
vraagje, klopt het dat de diff (bevelgear op de grote gear) af en toe soepel loopt en dan weer wat strakker??? Want nu heb ik dat bij een nieuw diff ook gevoeld dus ik denk dat het wel zo hoort. Maar ik dacht ik vraag het toch maar even.