E-REVO topic

de 2650kv motor is korter van de 2200kv motor en heeft dus minder koppel. volgens mij is de 2650kv motor meer geschikt voor lichtere auto's als een 1/8 buggy.

Ag jawel, Nick zegt het toch.

Of zou er dan toch een reden zijn waarom CC het afraad?

ps. zou iets minder zijn aangezien de LiPo iets in voltage zal dalen wanneer onder load.

onder load zal het minder zijn, maar op topsnelheid neemt de 'load' af en stijgt het voltage weer. ik heb eagle tree data waarbij op topsnelheid het voltage 3,8v per cell is.

3.8v * 6s * 2650kv = 60.420 rpm.

Hoe ver zakt het voltage in tijdens acceleratie (load) ?

Wil ook wel zo'n EagleTree, maar die dingen zijn best duur helaas.

Je gaat nu uit van nominale voltage ... een vers opgeladen lipo wil met plezier die 4.2 per cel leveren (zal na een paar seconden zeker instorten naar jou 3.8)

het is zoiezo niet de bedoeling om heel de tijd op6S te rijden.
combinatie van 2 en 3s zal wel al super zijn!in combi met een goede vertanding
en een castleblower!dat zoch wel lukken;)

Laatst bewerkt:
Hoe ver zakt het voltage in tijdens acceleratie (load) ?

hoe ver het voltage inzakt hangt sterk af van je setup. als je een overbemeten en kwalitatief goede lipo hebt, valt het wel mee. hier een uitsnede van eagle tree data tijdens acceleratie naar 80km/u en weer afremmen:
ministe1300kv6s35c2600mah20-42mgm8s.jpg

in dit geval zakt het voltage niet ver in, maar het is dan ook een 6s2600mah35c hyperion accu in een mini ste.

Ahh thanks, interessant om te zien! Een drop van ~0.2 zie je dus want je LiPo zat op 4.0v per cell bij aanvang er na afloop.

Van het weekend weer even wat zitten schroeven en doen, wilde jullie het resultaat niet onthouden. De laatst overleden ESC is vervangen net als de opgeblazen LiPo. Verder heb ik er Summit verlichting opgezet en een nieuwe kap :)

full

Zou je een foto van de front kunnen plaatsen waarop duidelijker de summit verlichtingsunit te zien is? Ik wil mijn E-Revo ook gaan voorzien van LEDS maar ben er nog niet uit hoe en waarmee.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Bricks,
Ik waardeer je inzet erg, en zou ook erg graag racen, maar zoals al eerder vermeld; de datum is ongelukkig. Naast de revo heb ik ook nog een gezin :) en die willen 1e paasdag niet naar een wedstrijd met 'modelautootjes' komen kijken. Helaas...., volgende keer doe ik weer mee!

Oke Jeroen, dat is dan afgesproken. Volgende wedstijd gaan we "internationaal". Deze race wordt in Mol, Belgie verreden. Mol staat bekend om de spectaculaire jumps. Het duurt nog wel eventjes, 13 juni.

Voor de andere die nog twijfelen, dit is wat wij bieden:
  • Racen op het beste 1:8 offroad circuit van de Randstad.
  • Professionele wedstrijd leiding
  • leentransponder, dus een feilloze ronde registratie
  • mooie wedstrijden van de andere klasse's
  • Tips en adviezen van geroutineerde rijders
  • Lekkere tosti's
  • veel overdekte sleutelplaatsen
  • Winkel met onderdelen aanwezig
  • en als laatste, onze sponsor heeft aangekondigd om speciaal voor de revo's goede banden tegen een gereduceerd tarief beschikbaar te stellen. Welke banden dat zijn, en hoeveel de reductie is kan ik nu nog niet kenbaar maken. Dus hou dit topic in de gaten!

Ik moet vanavond beslissen of ik hem koop.
dus eigenlijk is dit een goede motor?ook voor op 4s offroad te rijden?
graag antwoord;)

van de site van cc: Neu-Castle 1512 1Y 2650kv motor is great for 4s buggies.

De 2650kv motor is vergelijkbaar met de Neu 1512 in je sig, alleen is de kv hoger. Dan weet je ongeveer wat je te wachten staat qua power. 6s met deze motor wordt iha, ook door castle zelf, afgeraden.

Back