Dank je Hilbert, ach en met die snelheid valt het wel mee hoor
Keibedankt Peter
Dank je Peter, ik had je al gemist

Voor de rest iedereen bedankt voor de likes, de pb's en de appjes.....

Inmiddels zijn we weer een heel eind verder en heb ik dit verslag van de tweede pagina moeten plukken, maar er is ondertussen van alles gebeurt waar enkele ingewijden al van op de hoogte zijn
Een tijd geleden ben ik getroffen door een hersenbloeding, gelukkig zonder uitval verschijnselen, maar dat heeft de concentratie geen goed gedaan vandaar dat dit verslag de laatste tijd niet meer bijgewerkt werd.
Na een paar dagen ziekenhuis en de nodige onderzoeken gaat het wel weer en doen we voorlopig maar héél stilletjes aan waarbij ik me steeds meer ga realiseren dat ik al met al veel geluk heb gehad.
Maar hier zijn we weer met de verdere vooruitgang van de San Francisco, die voor het eind van het voorseizoen al werd afgerond dus word het tijd om weer eens te posten.........
Zoals ik de laatste keer schreef was de mast aan de beurt, waarbij eerst de onderdelen van de grote mars bij elkaar gesprokkeld werden:
Bekijk bijlage 590358
Nadat alles geschuurd was de snaphanen op de mars en de zalingen in elkaar gelijmd:
Bekijk bijlage 590359
Bekijk bijlage 590360
Na droging van de lijm de snaphanen zwart geschilderd:
Bekijk bijlage 590361
En vervolgens de marsring op de snaphanen gelijmd:
Bekijk bijlage 590363
Tussendoor de rondhouten goed uitgezocht:
Bekijk bijlage 590365
De mast in model gemaakt:
Bekijk bijlage 590362
Het ezelshoofd is van metaal en om deze passend te krijgen werd er in de mast een gaatje geboord waar weer een stukkie rondhout van 2mm in gelijmd werd:
Bekijk bijlage 590364
In de grootzalingen die inmiddels onder de mars gelijmd was en die voor de steng werden de mast en de steng met een ronde vijl passend gemaakt:
Bekijk bijlage 590367
Tussendoor de andere mastonderdelen in model gebracht en deze zwart geschilderd:
Bekijk bijlage 590366
Tot zover maar weer, de rest volgt nog........
Tot dan maar weer,
Groetjes Koos.