Ik loop tegen een theoretisch probleempje aan wat ik niet opgelost krijg.
de motor - as - strut verbindingen zijn allemaal vast, daar bedoel ik mee dat er geen ruimte is om naar voren en naar achteren te schuiven.
bij mijn andere cat is de strut aan de flexas gekoppeld dmv een "vierkant koppeling" hierbij kan de as vrij in de strut naar voren en achteren schuiven.
Nu heb ik dus het probleem dat er 0 speling in het aandrijf systeem zit. Bovendien heb ik al begrepen dat ik een beetje ruimte op de as moet laten ( 1 tot 3 mm) voor het inkrimpen van de as ten gevolge van de de koppel van de motor. als die ruimte nu niet geheel wordt op gevangen door dat inkrimp effect dan gaat er een enorme druk kracht op de motor staan door het drukken van de as, en als ik te weinig ruimte laat dan loopt de heleboel vast doordat de as te ver inkrimp. dus wat ik eigenlijk wil is een koppeling inbouwen die deze speling toelaat. Jammer genoeg kan ik niets vinden op de markt.
Heeft er iemand een suggestie hier kom ik echt niet uit
de motor - as - strut verbindingen zijn allemaal vast, daar bedoel ik mee dat er geen ruimte is om naar voren en naar achteren te schuiven.
bij mijn andere cat is de strut aan de flexas gekoppeld dmv een "vierkant koppeling" hierbij kan de as vrij in de strut naar voren en achteren schuiven.
Nu heb ik dus het probleem dat er 0 speling in het aandrijf systeem zit. Bovendien heb ik al begrepen dat ik een beetje ruimte op de as moet laten ( 1 tot 3 mm) voor het inkrimpen van de as ten gevolge van de de koppel van de motor. als die ruimte nu niet geheel wordt op gevangen door dat inkrimp effect dan gaat er een enorme druk kracht op de motor staan door het drukken van de as, en als ik te weinig ruimte laat dan loopt de heleboel vast doordat de as te ver inkrimp. dus wat ik eigenlijk wil is een koppeling inbouwen die deze speling toelaat. Jammer genoeg kan ik niets vinden op de markt.
Heeft er iemand een suggestie hier kom ik echt niet uit
