Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt Peter, ik had het zelf ook al opgemerkt toen ik de foto zag, de juffer was een tikkie naar links gedraaid en dat is inmiddels weer verholpen.Weer netjes gemaakt, Piet.
Ik neem aan dat je deze nog een beetje draait?
Bekijk bijlage 612336
Gr. Peter
Da's het voordeel van foto's maken en deze bewerken. Dat zie alles weer vanuit een andere perspectief. Ik had trouwens niet anders verwacht .......Bedankt Peter, ik had het zelf ook al opgemerkt toen ik de foto zag, de juffer was een tikkie naar links gedraaid en dat is inmiddels weer verholpen.
Ziet er netjes en verzorgd uit, Piet. Die bezaanstag maakt het net weer even anders en bijzonder.Als laatste item van het staand want van dit model is de bezaanstag gezet, ook die is geheel anders bevestigd dan op de meeste modellen van historische zeilschepen, waar de stag normaal gezien bevestigd word aan de voet van de grote mast. Omdat er op dit model een gaffelzeil word gevoerd achter de gr, mast kan de stag daar niet worden vast gemaakt, het alternatief is te zien op de volgende foto's;
De bezaanstag is bevestigd aan stuurboord net naast het grote rooster waar de sloep op staat,
Bekijk bijlage 612418
Bevestiging aan de zaling op de masttop,
Bekijk bijlage 612419
en met een takel van drieschijf blokken aan een zware ring aan dek,
Bekijk bijlage 612420
Dank je Peter, ik zie je maar weinig hier op het forum, hopelijk gaat alles goed met je en krijgen we weer eens een update. En als er iets, dan weet je me te vinden.Dit is weer prachtig uitgevoerd Piet.![]()
Ziet er netjes, strak en imposant uit, Piet.
Gr. Peter