DOAME  Dutch Outdoor Aeromusical Event, 21 & 22 Augustus 2010

Beste allemaal,

Ervaringen leren ons dat het vliegen op muziek een erg publiek aantrekkelijke tak is van onze hobby die steeds verder aan het groeien is. Momenteel zien we vooral deze klasse uitgroeien tot een heuse competitie in het indoor-circuit. De rede dat het erg aantrekkelijk is voor publiek is eigenlijk twee ledig. Enerzijds wordt er meestal op bekende / herkenbare muziek gevlogen. Hierdoor kan een leek op het gebied van vliegen toch beoordelen of een vliegkuur klopt en aansluit op de gekozen muziekstukken. Bij een voorgeschreven programma is dit moeilijk te beoordelen door een leek daar die niet weet waar op gelet moet worden en wat dan de fouten zijn . Anderzijds is iedere Aeromusical uniek en zo laat elke piloot dus zijn eigen show zien. Door die afwisseling blijft het voor publiek interessant om te blijven kijken zonder telkens het zelfde programma te moeten zien.

Tot op heden was er helaas geen dergelijke klasse in Nederland waarbij men in competief verband kon deelnemen aan een outdoor aeromusical klasse. Hiervoor moest je naar het buitenland gaan en tevens kon je dan alleen deelnemen wanneer je in het bezit was van een “groter/dure” kist. Deze twee gaten worden met DOAME gedicht.

Het doel van dit evenement is om deze geweldige klasse ook outdoor levend te maken. DOAME is een open wedstrijd en volgt de reglementen van de buitenlandse competities. Hierdoor hopen we mede met de gunstige ligging van het vliegveld in Dongen ook deelnemers uit het buitenland te mogen ontvangen.

Omdat niet iedereen evenveel kan besteden of de ruimte heeft om een grote kist te hebben is DOAME opgesplitst in twee klasse (zie de download “wedstrijd regelementen” voor de specificaties) Zo kan nagenoeg iedereen met een acrobatische kist van bijna elk formaat deelnemen. Vooral de momenteel populaire elektro kisten van rond de 1,5M zijn erg geschikt gebleken voor een aeromusical. Uiteraard zijn verder aandrijvingen met een methanol of een benzine motor ook prima te gebruiken.

Momenteel wordt de website aangevuld en kunnen de inschrijvingen beginnen.

Dus laad de batterijen van je walkman op en ga lekker trainen met dit mooie weer. Hopelijk zien we jou dan ook terug op 21 en 22 Augustus!!

Zie onze website voor alle info: DOAME 2010 - Home (wordt momenteel nog aangevuld )

dit klinkt heel erg leuk, zodra ik mijn rijbewijs heb gehaald (kost ook geld..), ga ik een 48" EXP kopen, ik denk dat daar eventueel zoiets mee gedaan kan worden:mrgreen:

@ Winfried

Dat is je geraden;)

@ Fabian

Je zou al met een calmato kunnen meedoen. Het grootste criterium om punten mee te scoren is namelijk het vliegen op de muziek, prima te doen met elke kist die al licht acrobatische eigenschappen heeft!

Geen excuus! Ik had toch wel verwacht dat je erbij zou zijn. Dit is helemaal jouw vakgebied zoals je verteld hebt.

Mjah, had ik het eerder geweten......

Ik zal tegen die tijd een en ander nog eens bekijken. Toestellen zwaarder dan 20kg zijn toegestaan? (dan zou de 200cc 3.30m Yak mee kunnen eventueel)

heb ook een paar hs-225 servo's liggen, is het aan te raden om die in de trainer te stoppen ivm reactiesnelheid (er zitten nu S3001 in op 5V)

Zonde dat dit samenvalt met Posterholt...:(

Als k met n 200cc Yak54 mag vliegen wil k meschien wel komen...

Grt.

De grootte van je model of cylinder inhoud is geen garantie voor een hoge score..... ;-)

Het gaat wel degelijk om wat je qua AeroMusical neerzet.....

Oefen ze!

heb ook een paar hs-225 servo's liggen, is het aan te raden om die in de trainer te stoppen ivm reactiesnelheid (er zitten nu S3001 in op 5V)

Ik denk dat je weinig verschil zult merken. Mocht je op heavy metall of op hardcore willen gaan vliegen dan kun je inderdaad kijken of je wat dingen moet gaan aanpassen;)

Hmm... metal... goed idee ;)
Volgens mij maakt het helemaal niet uit wat voorn muziek soort je vliegt, snelle servo's (die ook nog veel kracht hebben) heb je altijd voordeel mee. Puntrollen worden mooier en duidelijker, en het vliegt gewoon fijn. (Ik vind mijn hs85 op 6v al behoorlijk langzaam...)

Zoals je weet ben ik al een tijdje bezig en natuurlijk ben ik erbij!

Hopelijk met de 88" EF extra en de 58" variant, moet alleen nog een 2e am maken :eek:
En natuurlijk veel oefenen.

Laatst bewerkt:
betekent dat dat je ook mee gaat doen???

Ik ben nog aan het twijfelen, weet niet of mijn trainer veelzijdig genoeg is om een leuke AM neer te zetten.

Beetje offtopic, maar wat zouden jullie aanraden als allround 3d toestel (wat ook lekker strak vliegt). de 48" extra exp of de 58" extra 300 van Extreme flight.. Vindt het allebei prachtige vliegtuigen, maar moet toch echt eens een keuze maken:)

betekent dat dat je ook mee gaat doen???

Ik ben nog aan het twijfelen, weet niet of mijn trainer veelzijdig genoeg is om een leuke AM neer te zetten.

Beetje offtopic, maar wat zouden jullie aanraden als allround 3d toestel (wat ook lekker strak vliegt). de 48" extra exp of de 58" extra 300 van Extreme flight.. Vindt het allebei prachtige vliegtuigen, maar moet toch echt eens een keuze maken:)

Nee, ik kan helaas niet meedoen... Examens in Augustus :-)
De tijd die ik over heb zal ik waarschijnlijk echt wel nodig hebben voor de acromasters.

Ik heb ze beiden gevlogen... en ik zou voor de 48" EXP gaan. Dat kistje is echt SUPER!
Op alle roeren een 65MG en op het hoogteroer 85MG ofzo. Geen 65MG dat is te licht. Ik heb een 85MG gekocht en ga hem binnenkort testen.
Daarbij vliegt het op 4S, dat is ook stukken goedkoper etc.

Laatst bewerkt:
Geweldig idee Jeroen, helaas zit ik rond deze tijd voor mijn opleiding in het buitenland. En zal daardoor waarschijnlijk dit gaan missen. Hopelijk volgend jaar. Sucses allemaal.

Back