Der Holländische Zweidecker scratchbouw 1:50

Ik daarintegen durf niks meer te zeggen, maar sla wél even de foto's op;)

Het lanterfanten is voorbij. Aan de slag!

Ter ontspanning ende vermaek....
IMG_2823.jpg

en tussendoor zowaar nog gewerkt:
IMG_2812.jpg

IMG_2813.jpg

IMG_2814.jpg

IMG_2824.jpg

IMG_2827.jpg

Zoals je ziet, nog weinig spectaculairs te melden maar we zijn in ieder geval weer bezig :D
Dit worden de 18-ponders op het verdek.

Jack

Welcome back Jack :D
Goed te zien dat er weer houtsnippers in het rond vliegen.
Lanterfanten is niets mis mee, maar de 6e Engelse oorlog gaat vroeg of laat uitbreken en een tweedekker van jouw kaliber kunnen we goed gebruiken.
Grt
Diederik

Yup, laat die Bloody Englishmen maar komen....

Ik maak af en toe nog wel eens een uitstapje naar schaal 1/87 in een iets latere periode
maar nu weer even terug naar de 17e eeuw :p

Hey! Waarom mis ik altijd alle mooie dingen die gemaakt worden???:)

Ik had deze nog helemaal niet gezien!

Het is hier een tijdje stil geweest. Ik ben weer benieuwd naar wat er gaat volgen. Ik geloof dat ik zo'n draaibank ook op mijn verlanglijst ga zetten. De Hollandse werven beginnen weer op volle toeren te draaien :)

Hans, in vergelijking met jouw Batavia is dit maar wat gepruts. Ik moet je bouwverslag als ik tijd heb eens grondig bestuderen.

Frankwin, alsjeblief geen U maar jij...
Welke houtsoort? uhh, na langdurig historisch onderzoek kwam ik op de volgende soorten:

Bodemplaat: verlijmd lindehout ivm mechanische stevigheid
Wangen: gemaakt uit een blok vurenhout (ivm het afVUREN van de kanons)
Wielassen: Speciaal uit Batavia laten overkomen: bamboe (van de peuterstokjes) vanwege de hoge axiale krachten
Wielen: Beukenhout

Maar het kan ook zijn dat ik die 'toevallig' had liggen :p

Bodemplaat: verlijmd lindehout ivm mechanische stevigheid
Wangen: gemaakt uit een blok vurenhout (ivm het afVUREN van de kanons)
Wielassen: Speciaal uit Batavia laten overkomen: bamboe (van de peuterstokjes) vanwege de hoge axiale krachten
Wielen: Beukenhout
Kijk dit vindt ik echt schitterend scratch,petje af.

Heb vol bewondering je miniatuurtjes in de kapiteinshut bekeken. Vooral de lamp op tafel. Ik weet wat voor gepruts dat is, want ik heb de lantaarns op mijn Victory ook van licht voorzien.
Dit soort dingetjes ben ik ook van plan te maken straks in mijn Victory. Maar moet nog zien hoe dat gaat lukken.
Ga zo door, dan hebben wij mooie voorbeelden.
Jan Zwart

Da's mooi Jack, het krijgt een vervolg:cool:
Ik kijk natuurlijk mee, maar kan niks meer "jatten" mijn WvH heeft vorig jaar een ongeluk gehad, dus vandaar de Agamemnon:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo....... ik ben weer bijgelezen, begonnen bij het "andere" verslag, dus je kunt weer verder gaan Jack:D

Back