Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Uitleg niet nodig.




Groeten Han.

Ach die van vorig jaar ook maar.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Genoten van de video. En man eens in de zoveel tijd kijk ik dit topic weer door. Ik vind het echt het allermooiste modelvliegtuig dat ik ooit gezien heb. Diep respect! Zo gaaf! Wil hem heel graag eens in het echt zien vliegen!
 
Hee Niek,

nou zit daar maar niet over in Gerald weet echt wel wat die doet.

Maar met de wind iets van links en erg turbulent omdat die over de bomen aan komt waaien is het gewoon lastig om het model 'stil' te houden.

Ik moest ook lekker vechten met mijn L-39, met de F-15 zou ik niet snel gevlogen hebben toen.
 
Je hebt tegenwoordig ook spektrum ontvangers met ingebouwde ac3x gyro stabilisatie, toepasbaar?

De 1:1 grote jongen vliegt zichzelf ook.. Piloot is passagier ;-)
 
Slinger - slinger, ietsje meer snelheid houden?
Zoals Berto al aangaf, stond een straffe wind wat eerst over ons clubgebouw en bomen ging en daarna over het vliegplein, turbulentie allom ;). Maar je hebt gelijk, iets meer snelheid. Zoals je zag kwam ik iets té ver aanvliegen, dus gas erbij en wringen om hem terug te brengen. Hangen boven de baan en toen viel de wind effe weg, plop en hij stond, had ik zelf ook al geannaliseerd....niet zo'n drama hoor, nog genoeg landingen te doen dit jaar. Had de kist echter sinds afgelopen oktober niet meer gevlogen en dit was weer het eerste uitje sinds de winterstop, niet ideaal daar ik liefs zoveel mogelijk vlieg met deze kisten om je "profficienty" te houden maar het is dit jaar effe niet anders met een kleine spruit erbij en veel meer weg voor werk. Een gyro zou zeker een optie kunnen zijn.....

Groetjesss,
 
Je hebt tegenwoordig ook spektrum ontvangers met ingebouwde ac3x gyro stabilisatie, toepasbaar?

Een gyro? Die hoort in je duimen te zitten of in zo'n rare heliventilator en niet in je kist :mrgreen:

Elke landing waarbij t spul heel blijft is een goeie landing ;-)
 
Ghe ghe, ik wou de discussie niet aanslingeren maar jullie zitten aardig in de richting ;).


Afgelopen dagen druk bezig geweest met het nood onderstel voor de dual, gaat voorspoedig. De hoofdpoten en retracts zijn inmiddels opgelapt en klaar, nieuwe strutjes gemaakt en remmen passend gemaakt. Komende dagen de neus retract in orde maken en dan in het model passend maken maar daar zie ik geen probleem in, eind deze maand staat'ie wel op zijn poten. Apparatuur inbouwen en dan.....

Binnenkort paar plaatjes plaatsen.


Groetjessss,
 
Ja Gerald: de weersomstandigheden waren niet echt optimaal laten we zeggen link: maar je vluchten zagen er goed uit en dan de F16 ik heb hem kunnen bewonderen :thumbsup:
Dan afgelopen Zaterdag het werk van Frank en anderen kunnen zien top mijn pet neem ik af, ook wat kunnen leren van Frank over details enz, en de kist zag er perfect uit, ook hier kijk ik naar uit
maar ja moet nog even geduld hebben:)

gr
Dick
 
Kijk die reacties verwachte ik al ;-)

In heli land was eerst een gyro ook not done.
Nu vliegen de jonkies Flybarless met 3D gyro's en accellerometers
en blijven de 'oude taaien' achter de geraniums :mrgreen:

Je zou verbaast zijn hoeveel er in de huidige autos al met
een micro processor wordt geregeld, naast het inparkeren...

ps:
Ja; ik ben 1 vd moderatoren
Nee; u hoeft zich niet aangesproken te voelen door mijn beeldspraak hierboven
 
Een gyro stuurt net zolang/zoveel uit totdat hij zijn zin krijgt.
Een F-16 zweeft al niet geweldig, en als er dan overstuurt wordt tijdens de landing, kan dit averechts werken met een overtrek tot gevolg.
 
Dat ligt er helemaal aan hoe je de gyro instelt. Een gyro kan heel goed helpen bij een landing door de kist rustig de houden of dezelfde instelhoek aan te houden. Dat kan inderdaad tot een overtrek situatie lijden maar steeds meer up geven doet dat ook. Dit soort modellen, die high alpha binnen komen, moet je op gas landen. Een gyro die de neus stabiel omhoog houdt is dan wel lekker, al heb je geen gevoel meer hoeveel up je daarvoor nodig hebt, en dus geen idee van de snelheid.
 
Een gyro die de neus stabiel omhoog houdt is dan wel lekker, al heb je geen gevoel meer hoeveel up je daarvoor nodig hebt, en dus geen idee van de snelheid.

Dat is precies wat ik bedoel, de gyro let niet op de snelheid. En zodra je kist in een stall komt zal de gyro dit alleen maar erger maken door nog meer up of ailleron uit te gaan sturen en is het te laat. Welliswaar krijg je de kist er een stuk rustiger mee.
 
Op de grond is hij inderdaad erg rustig :) Ik zou een gyro alleen inzetten om momenten de compenseren en niet voor heading hold. Ik denk dat heel weinig een heading hold gyro in een jet hebben... (we bedoelen met gyro in een vliegtuig dus nooit headinghold ;))
 
Kijk die reacties verwachte ik al ;-)

Beetje blaten doe ik altijd graag, zeker op het veld leuk als iemand het over gyro's heeft.
Sterker nog, heb ook een HK gyro liggen en ooit eens geprobeerd maar SSSSSSSTTT
:mrgreen:

Het gaat er tenslotte om dat iedereen zn hobby uitoefend zoals hij het het liefste doet!
 
Back
Top