Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Bij ons in de krant (regio Altena) stond vermeld dat de avondlaagvliegperiode weer was aangebroken (vanaf Gilze) en dat er sinds kort weer (blijvend) gebruik gemaakt wordt van Deelen, maar dan meer als bijtanksstation, om oefeningen op de Veluwe meer mogelijkheden te geven.
 
Was zelf een tijdje uit de lucht, maar bij deze alsnog van harte met je 7e plek. En volgens mij liet je een boel goede mannen achter je in het klassement. Misschien kan je in 2013 samen met Peter zn dual meedoen in formation flight haha

Eric
 
GroteFoto-CKX7WNES.jpg


Groetjes,
Gerald

Ik blijf me verbazen! Gerald, topwerk! Ben je zaterdag ook bij de Luchtmachtdagen op EHLW?
Misschien zie of spreek ik je dan weer eens...

~Jolmer
 
Heee Jolmer ook weer wakker ;-)
Je bent lekker druk met andere bezigheden zo weinig zien we je hier.

Zie op je vraag een paar postings terug voor je antwoord, Gerald is op Jetpower en zal dus niet op de KLU dagen zijn.

Grt,
Berto.
 
Gister op JP Gerald weer eens even gesproken en ook de F16 eens in het echie bewonderd.

Hier nog wat vliegfoto`s van hem:
IMG_5016.JPG

IMG_5019.JPG

IMG_5024.JPG

IMG_5025.JPG

IMG_5028.JPG

IMG_5030.JPG

IMG_5039.JPG

IMG_5041.JPG

IMG_5043.JPG

IMG_5054.JPG

IMG_5076.JPG

IMG_5093.JPG

IMG_5094.JPG

IMG_5097.JPG

IMG_5098.JPG

IMG_5099.JPG
 
Gister op JP Gerald weer eens even gesproken en ook de F16 eens in het echie bewonderd.

Hier nog wat vliegfoto`s van hem:
IMG_5016.JPG


IMG_5019.JPG


IMG_5024.JPG


IMG_5025.JPG


IMG_5028.JPG


IMG_5030.JPG


IMG_5039.JPG


IMG_5041.JPG


IMG_5043.JPG


IMG_5054.JPG


IMG_5076.JPG


IMG_5093.JPG


IMG_5094.JPG


IMG_5097.JPG


IMG_5098.JPG


IMG_5099.JPG

Even een spatie tussen de foto's gezet dan zijn ze beter te bekijken.
Het blijft prachtig om te zien, wat een mooie kist.
 
Eh, als het opstijgen was dan had hij wel vooraan aan de rits foto`s gestaan :roll:
 
Prachtige foto's Berto!!!!! :D

Weer terug van Jetpower en alles weer op z'n plekkie. Het was weer een schitterend feest daar, ontzettend genoten en een paar vluchtjes neer gezet. Vier dagen rond slenteren kost je trouwens wel veel energie, was zondagavond aardig opgebrand, maar ja, daar weten wij modelbouwers alles van....

Voor diegene die niet in het turbine forum komen, vlak vóór jetpower nog flink druk gehad, problemen met de turbine wat uiteindelijk allemaal terug te herleiden was naarhet merk lagers. Na amerika nieuwe lagers er in gezet en nog effe gaan oefenen voor JP, echter na 5 minuten klapte de lagers er uit en moest een noodlanding maken. Dat laatste liep gelukkig goed af maar het was nu werk aan de winkel, zie het hele verhaal hier: [18237] kj66-conversies-12

GroteFoto-RVGFZLDF.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu eerst nog effe wat rust genieten, waren de afgelopen maander héél errug druk geweest maar ik begin stiekem wel alvast te denken waar we verder mee gaan. In hoofdlijnen zijn dit nog de acties die ik aan het model wil uitvoeren voor de jetmasters in twee jaar:

- Remparachute
- Werkende cockpit verlichting, inclusief werkende computer schermpjes
- Wielbakken en onderstel nog iets verder detaileren
- Cockpit verder detaileren
- Hier en daar de huid afwerking nog wat bijwerken, paneel lijnen, schroefjes en klinknagels
-Werkende smokewinders
- Werkende Flares voor de demo
- Véél trainen met vliegen

Dat laatste ga ik niet alleen met het model doen, dat zou hem te snel verslijten hoewel ik er wel veel mee wil gaan vliegen. Ik wil wat meer gaan trainen met een kunstvlucht trainer en heb onlangs bij Theo Coenen een Sebart Angel 50E gekocht. Daar moet ik nog wat garnituur bij kopen maar met zo'n model kan ik wat vaker door de week en in de winter trainen. Ook kun je er figuren mee oefenen die je met een jet niet zo snel doet. Binnenkort wat meer daarover.

Groetjes,
Gerald
 
je staat ook in de airsportsmail (blad van de KNvvl) het is een mooi artikel geworden :thumbsup:

angel is een goede aanschaf heb er zelf ook een maar vliegt de f16 ook zo licht en strak?
 
Hoi Gerald.

De flares heb je zeker al even afgekeken van Vitaly.


Groeten Han.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je staat ook in de airsportsmail (blad van de KNvvl) het is een mooi artikel geworden :thumbsup:

angel is een goede aanschaf heb er zelf ook een maar vliegt de f16 ook zo licht en strak?
Tnx!:cool:

De angel is totaal geen vergelijk met de F16 maar het voorkomt dat ik tijdens winter seizoen roestig wordt. Daarnaast is het meeste waar ik aan moet werken het positioneren van de figuren en niet zozeer schaal vliegen want dat lukt me wel. Ik krijg voor "flight realisme" altijd hoge scores maar de individuele figuren laten me nog wel eens na qua plaatsing en precisie. Tevens, omdat ik al meer dan 10 jaar helemaal niets anders meer vlieg dan jets ben ik het gebruik van rudder aan het verleren. Met een angel continue rudder spelen kan dat voorkomen.

@Han, yesss. Heb hem gevraagd wat hij gebruikt en dat is het standaart systeem van maxtronic Maxotronic - Modellbauzubehör Da's best prijzig spul en ik wi nog steed uitzoeken of ik dat niet zelf kan maken. Schijnt niet zo heel complex te zijn, grootste probleem is om de kruidbolletjes en andere ingedienten ergens los te krijgen..... Ik zie niet direct op hun site de flare box die ik op jetpower zag en onder Vitaly z'n kist zag hangen, ze hebben echter maar één maat wat voor mij veel te groot is. De box is ongeveer 6x8cm met ongeveer 30 flares. Dat ding alleen al kost iets van 150 euries en kan niet her gebruikt worden......duur geintje! We gaan er mee aan de slag, paar pyrotechnische bedrijfjes aan schrijven.

Grtz,
Gerald
 
Ja ja de pyrotijd breekt weer aan ;), die kruidbolletjes in een Romeinse kaars zijn +/- 4.5 mm en het mooie is ze kosten ook nog weinig voor veel.

Ben weer niet op JP geweest, stond dit x op de open dagen alleen was de Orange Jumper net een week er voor in groot onderhoud gegaan op Woensdrecht.
Ben je nog van plan om een demo te geven op LWD of gaat de kist in de motteballen voor volgend jaar :rolleyes:.

Grt,
Peter
 
Hoi Peter, je kist zag er goed uit op de foto's bij leeuwarden, je bent lekker opgeschoten! Kweet nie of ik er nog een keer kom, seizoen is bijna voorbij, nog één NK te vliegen, daarna nog een enkele keer wat vrij vliegen/scheuren op Deelen en dan nog een demootje ergens in december op volkel. Leeuwarden is zo'n takke eind weg voor mij...... Ja pyro tijd volgt weer, we gaan weer eens aan de slag om wat bij elkaar te knutselen.

Grtz,
 
Back
Top