Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Super weer dat flares gebeuren! Zal eens informeren, heb een collega die ook bij een profi vuurwerk bedrijf bijklust, heeft kennis van de F16 EN vuurwerk! Ik zeg das een goeie! Zal t eens aan m vragen volgende week en dan breng ik jullie evt met elkaar in contact!

Derk vliegt veel F3A, en niet zo vaak met jets, zag je dat bij hem de figuren soepeler af gingen?

Als je pixel matrix LCD schermpjes verzierd hebt [telefoons? horloges?]
wil ik wel eens proberen daar scrollende puntjes en andere onzin op te proggen.

of een folie 'loop' zoal op die reclameborden langs de weg,
met een motortje achter je instrumentenbord laten scrollen.

Laatst bewerkt:
Tsja, da's weer de andere kant van het sprectrum. Zijn figuren zijn subliem gepositioneerd en gevlogen, echter mist hij dan weer wat schaalvlieg ervaring en kreeg hij voor scale-realism weer wat minder. Het is dus een combinatie van factoren. Tis wel feit dat veel hoog geplaatste schaal vliegers ex-F3A ploten zijn, je hebt dan natuurlijk wel een groot voordeel. Echter heb ik niet de tijd en ambitie om er een F3A carriere naast te houden.....;).

Als je pixel matrix LCD schermpjes hebt, [telefoons? horloges?] wil ik wel eens proberen daar scrollende onzin op te proggen.
Hmmm, interessant! Ik heb nog geen schermpjes maar weet wel dat ze er zijn. Ik heb op de stand van Emcotec prototypes gezien en hij wil wel een passende variant voor m'n F16 bouwen maar dat zal wel een emcotec prijsje worden ben ik bang.... Zelf maken altijd leuker, misschien moeten we eens babbalen.

Grt,

Ik heb ze al gezien bij Jolmer, super scherp en daar werd een tekenfilmpje op afgespeelt. Komt er later bij mij ook in :rolleyes: dubbele sets en een camera op het hoofd van de mee vlieger, Top Gun minie haha.
(Contact hem maar eens)

Ik heb het filmpje van de Russen zitten bekijken maar wat mij opvalt tijdens het vliegen(en ook op de grond) dat als de rolroeren in beeld zijn dat ze constant bewegen in neutraal stand.
Als hij uitslag geeft is het weg!

Heeft dit te maken met de flexabiliteit van de vleugel,heeft de aansturing iets wat speling of(ik durf het bijna niet te denken)zit er een gyro aangesloten op de rolroeren.

Mvgr Hans

bewegende servo's

Hans, die servo's zijn zenuwachtig omdat ze weten wat die hele Yak-business heeft gekost en dus niet mogen falen :-)

Greetz,
Frank

Bij schaal is t weer wat anders..
Een echte F16 kan niet door een mens in de lucht gehouden worden!
En dat zal wel erger zijn in schaal..

dat klopt, maar de gewichtsverdeling is ook niet met elkaar te vergelijken he! De 1:1 heeft zn motor in de kont en een model kun je de motor al veel meer richting t zwaartepunt leggen!

Is dat dan niet verboden op wedstrijdvliegen?
Bij het F4C vliegen mag er geen gyro gebruikt worden!!!

Mvgr Hans

Hi scalefans,

Ook ons reglement is aangepast en inbouw van elektronische apparatuur is niet meer verboden. Voor de wedstrijdvliegers wel van belang om dit reglement goed te kennen!
Waarschijnlijk heeft het veel te maken met de moeilijkheid van controle erop. Bij de internationale wedstrijden heb ik hier al veel over gehoord. Zelfs een vlieger die zei dat hij zo mooi vloog omdat hij heel snelle servo's had, ja ja ..:confused:
Er is tegenwoordig apparatuur te koop waar in de ontvanger al drie gyro's zijn ingebouwd en ook zijn er servo's met een geïntegreerde gyro, ga er maar aan staan. Overigens, bij de British Nationals werd het reglement F4C gehanteerd maar zij verbieden de gyro's.

Groeten,

Bert

Hoewel ik in jullie schaalsector totaal geen ervaring heb moet ik bij de bedoelde schermpjes spontaan denken aan de micro schermpjes zoals deze in de zoeker van de 'oude' VHS camera's zonder uitklap-display zaten. Is dat misschien een passende oplossingsrichting?
pict0546jpg.jpg

Deze camera's zijn vast voor een habbekrats op rommelmarkten en marktplaats te vinden.

Als je kleine goedkope simpele schermpjes wil, kijk dan ook eens naar die foto lijst sleutelhangers. Klein, light en goedkoop. Wel statisch beeld, of een slideshow oid. Kan je de hele cockpit mee voorzien :)

Een gyro hoort in je vingers te zitten!!!
:yes:
Tsja, da's helaas niet helemaal waar, sommige schommelingen kun je niet tegenop sturen. Mijn F15 kan bijvoorbeeld wat schommelig vliegen bij turbulent weer, kan ik niet tegenop sturen en is ook onmogelijk, het model vliegt zéér fijn en makkelijk maar is windgevoelig, kan Berto beamen denk ik. Ook in het echt moeten wij corrigeren voor windvlagen maar dat zie je van buitenaf vaak bijna niet omdat de schommelingen relatief klein zijn....maar ze zijn er wél!

Ik ben zelf wel voorstander voor gyro's, je wordt er absoluut geen beter piloot van maar maakt het rustige/strakke schaal aanzicht veel mooier. Sommige modellen zijn stabieler dan anderen, de F16 is vrij stabiel en heefd ze bijna niet nodig. Bij wedstrijd figuren positioneren, schaal snelheid vliegen en smooth realistisch vliegen is waar schaal vliegen om draait en dáár kan een gyro je niet mee helpen. Dezelfde windvlagen die echte 1/1 vliegtuigen voelen krijgen wij "modelletjes" ook en de aerodynamische reactie zal altijd veel groter en niet schaal zijn, een gyrootje help je dan een beetje.

Maarrrr, dat zal in het schaal wereldje wel altijd een controversieel puntje blijven......;)

@ Bert; die engelsen zullen altijd wel apart blijven ha ha ha! ;) Hebben ze eindelijk internationaal afgesproken dat het niet verboden is, moeten die lui weer hun eigen regels hebben...., lijkt grote luchtvaart wel!

Groetjes,
Gerald

kan Berto beamen denk ik.
Philip zelf raad dan ook aan om minimaal op de rudders een gyro te zetten, maakt het vliegbeeld veel rustiger met een beetje turbulent weer (moet je natuurlijk wel rudders hebben ;-) ).

Als je kleine goedkope simpele schermpjes wil, kijk dan ook eens naar die foto lijst sleutelhangers. Klein, light en goedkoop. Wel statisch beeld, of een slideshow oid. Kan je de hele cockpit mee voorzien :)
Inderdaad, aan zoiets zat ik ook al te denken, zie afbeelding hieronder, je schijnt ze ook te hebben met bewegende beelden. Dan een kwestie van het juiste filmpje er op zetten. Echter ben ik totaal niet electronisch aangelegd maarik hoor dat enkele andere dat wel zijn....;)

Groetjessss
pfn11802100_sk_lg.jpg

Back