De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Ik heb goede ervaringen met een stoomapparaat om behang te verwijderen. Het handvat op een plastic bak ( in mijn geval een oude foto ontwikkelbak van 40x 50 cm) met daarop een deksel met een gat ter grootte van het handvat van de stomer.
Werkte perfect, juist voor wat grotere delen.

de behang stomer is volgens mij zeker één van de betere oplossingen en hij kan ook 70 min blijven stomen voor de waterbak leeg is,.heb ik vernomen
hij is ook niet te duur in aankoop ( rond de 30 a 40 € )
als de winkels terug open zijn zoek ik een stoofpijp van 1 m te gaan halen en deze misschien aan de behangstomer te hangen , met een lengte van 1 m moet ik normaal toe komen.

denk er aan zoiets als dit te maken,maar dan misschien met de behang stomer in plaats van een stoomstrijkijzer

Ik ben al geruime tijd bezig met de bouw van het voc schip de Prins Willem.
Nu doet zich het probleem voor, dat ik wat materiaal tekorten heb met name: de messing raksleden met 2 of 3 gaatjes.
Deze worden om en om met glaskralen aan de ra’s bevestigd.
Mijn vraag is of er iemand is die weet hoe ik aan die messing plaatjes kan komen.

Nu doet zich het probleem voor, dat ik wat materiaal tekorten heb met name: de messing raksleden met 2 of 3 gaatjes.
Mijn vraag is of er iemand is die weet hoe ik aan die messing plaatjes kan komen.
Ik zie ze meestel in hout. Maar je kan bij corel zelf contact opnemen (ik neem aan dat je model van corel is) en anders bij cornwall modelshop in Engeland

Ben ook met de PW bezig, had eveneens te weinig onderdelen. Mailen naar info@corel-srl.it
Het beste is om de nummers van de ontbrekende onderdelen in de mail te vermelden.
Suc6
Mink

Even een vraag.
In heel wat afleveringen heb ik de bouw (scratch) van het schip van Barentz beschreven. Nu wil ik dat opzoeken in de bouwverslagen, maar het blijkt onvindbaar. Weet iemand hoe dat kan??? De laatste keer moet vorig jaar zijn geweest, of anders het jaar daar voor.
Constant

vandaag mijn dag in "sociale afzondering" doorgebracht met het bijlezen van het forum.
door omstandigheden lang niet meer alles bijgelezen.

volgend weekend toch maar eens kijken om weer wat te gaan bouwen, helaas is mijn hobbyruimte nu omgebouwd tot thuiskantoor.

Had ook mijn vakantieplanning aangepast voor Sail 2020, maar zou me inderdaad verbazen als het doorgaat.

Over 2 jaar maar plannen om weer naar Antwerpen te gaan, was me de vorige keer ook goed bevallen en veel rustiger dan in Amsterdam.

Sent using Modelbouwforum.nl mobile app

Back