De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Wij hebben ergens in augustus 3 dagen hotel en bootjeskijken in Amsterdam geboekt. M'n gevoel zegt dat ook dat wel eens niet door kan gaan.
Tja Mees het word er allemaal niet beter op hoor, blij dat we het afgelopen weekeind ons caravannetje nog hebben kunnen stallen, zowat bijna bij jou in de achtertuin naast de brug aan dat meertje tegen de Bergsche Maas aan...... ;)
Nu maar kijken hoe lang we er naar toe mogen blijven gaan, dit voor de broodnodige afwisseling momenteel

Tja rare tijden, onwerkelijk allemaal, hoor net dat een buurman van ons het niet gehaald heeft, yep die ziekte met de grote C.....

Jongens blijf allemaal gezond zodat we elkaar kunnen ontmoeten op een ontmoetingsdag maar..

Wie zong het ook al weer:

We’ll meet again
Don’t know where
Don’t know when
............

Ik gebruik dat nooit meer. Het trekt je draad dubbel door de opening. Bij stof is dat geen probleem. Ook niet om een draadje door het oog van een naald te steken, waar het tenslotte voor gemaakt is.
Maar voor houten blokken vind ik het waardeloos, omdat je het gat 2x zo groot moet boren als de dikte van het touwtje, anders trek jet dit tooltje kapot. Ik spreek uit ervaring.

Beter is het uiteinde van je draadje met een minidrupje secondenlijm in te strijken (ongeveer 1 cm). Na enkele seconden kan je dan een puntje snijden aan het koordje en kan je het door een gaatje krijgen dat slechts enkele tienden van een millimeter groter is dan de diameter van het koord.

Wil je dit echter liever proefondervindelijk vaststellen, dan zit dit inderdaad in elke naaiset.

Ik gebruik dat nooit meer. Het trekt je draad dubbel door de opening. Bij stof is dat geen probleem. Ook niet om een draadje door het oog van een naald te steken, waar het tenslotte voor gemaakt is.
Maar voor houten blokken vind ik het waardeloos, omdat je het gat 2x zo groot moet boren als de dikte van het touwtje, anders trek jet dit tooltje kapot. Ik spreek uit ervaring.

Beter is het uiteinde van je draadje met een minidrupje secondenlijm in te strijken (ongeveer 1 cm). Na enkele seconden kan je dan een puntje snijden aan het koordje en kan je het door een gaatje krijgen dat slechts enkele tienden van een millimeter groter is dan de diameter van het koord.

Wil je dit echter liever proefondervindelijk vaststellen, dan zit dit inderdaad in elke naaiset.
En zo is het maar net...

Vandaag hadden wij 15cm sneeuw. Ik moet verhuizen naar iets warmer. Het is nu aan het smelten. All mijn bloeiende narcissen (ongeveer 2000) zitten eronder. I hate this f---king weather. Some of you than ask me why do I live here. I married an American and she happened to be from the Chicago area.

Little history about me and I will not make it long.
Mijn vader was diplomaat by Buitenlandse zaken. Dus elke 2 of 3 jaar naar een ander land. Toen ik 21 jaar was had ik al in 8 landen gewoond en het was vooral in de tropen. Lekker warm.
Na mijn ir diploma (in de USA) heb ik nog verder in het buitenland gewoond. Voor Ballast Nedam in Saudi-Arabië en Kuwait als landschaps architect.

Nu dus Chicago en wij hebben ook SAIL. Vooral de Amerikaanse schepen. Baltimore, Lynx en veel schooners. Voorige keer het Viking schip. The bark Europa is er altijd en de Bounty, voor dat ze zonk. Het zal nooit zo mooi zijn als in Nederland. In 1985 was ik op vacantie in NL en toen was er ook SAIL. De eerst denk ik.

If you read this sofar, thank you.
Marcus

Back