De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Ssst niet verder vertellen

:pc:

SST niet verder vertellen:

Germt maakt schoon schip, en begint met een schone lei een nieuw bouwverslag over de Wappen von Hamburg.:yes:

SST echt niet verder vertellen hoor!

:pc:

Dus koffie en gebak voor Germt als hij weer in de gelagkamer komt:proost:

Andy

Ik bemoei me niet graag met andermans discussies, maar ik vind het bijzonder kinderachtig dat volwassen mensen op deze manier met elkaar omgaan! Ik heb daarom ook besloten om mij in het vervolg alleen maar bezig te houden met mijn eigen schip de Victory en haar bouwverslag.
Ik dacht dat bouwverslagen op forums zoals dit vragen om reacties en dus ook kritiek. Maar blijkbaar is dat dus niet zo. Als je géén kritiek kan verdragen dan vind ik dat je je verslag niet hier moet neerzetten!
Ik heb respect voor Germt en vind dat hij heel netjes bouwt, maar ik vind ook dat Harm een punt had over de schaal van sommige zaken zoals de roosters e.d. Mede omdat in het bouwverslag geoppert werd om historisch correct te bouwen. Dan kun je dit soort kritiek verwachten. Als dit soort dingen eindigen in scheldpartijen, dan zijn we lekker bezig hier. In ieder geval om een lang verhaal wat in te korten, ik ben géén lid geworden van dit forum om deze onzin mee te maken. Maar om een mooie hobby te delen met andere die de zelfde hobby hebben. Maak elkaar niet af, maar help elkaar! Nu is er een mooi bouwverslag van het Wappen von Hamburg weg en dat is zonde en vooral ook kinderachtig!! Met Vriendelijke Groet Piet(san)

Ik dacht dat bouwverslagen op forums zoals dit vragen om reacties en dus ook kritiek. Maar blijkbaar is dat dus niet zo. Als je géén kritiek kan verdragen dan vind ik dat je je verslag niet hier moet neerzetten!
Ik heb respect voor Germt en vind dat hij heel netjes bouwt, maar ik vind ook dat Harm een punt had over de schaal van sommige zaken zoals de roosters e.d. Mede omdat in het bouwverslag geoppert werd om historisch correct te bouwen. Dan kun je dit soort kritiek verwachten. Nu is er een mooi bouwverslag van het Wappen von Hamburg weg en dat is zonde en vooral ook kinderachtig!! Met Vriendelijke Groet Piet(san)

Piet,
Tja, dat was weer te verwachten natuurlijk.
Kritiek kan ik best verdragen hoor, zo te lezen heb jij daar een andere mening over, en vindt je dus eigenlijk dat ik mijn verslag hier dus niet neer moet zetten.
Voorbeeld; de roosters, dat was gegronde kritiek, en in mijn verslag staat dat ik zou proberen deze te vervangen door roosters met kleinere openingen, en de trappen, want die zaten in dezelfde discussie, is simpelweg geen andere optie, ze staan zelfs niet op de tekening, maar horen er wel!
Inderdaad, ik probeer Historisch juist te bouwen, maar ben wel gebonden aan de kit, als ik scratch zou bouwen is er veel meer mogelijk.
Dat er nu een mooi verslag van de WvH weg is, klopt.
Ik lees daar ook dat jij dat vooral kinderachtig vindt, en omdat ik er voor koos het verslag weg te halen, slaat dat kinderachtig dus op mij.
Maar goed, dat is jouw mening, en die mag je hebben.

Waar ik al bang voor was, en dat zei ik gisteravond al tegen Puffin (de mod) dat door al dit geharrewar mijn naam een deuk op zou lopen, omdat je blijkbaar niet mag reageren als er in mijn optiek woorden worden gebruikt die niet door de beugel kunnen, en mijn bouwverslag ernstig vervuild wordt
Samen hebben we dan ook gekozen voor de optie om een nieuw verslag te starten met een korte samenvatting van het oude verslag tot nu toe, en daarna verder te gaan.

Kortom; kritiek oké mits gefundeerd natuurlijk.
Scheldpartijen (ongenuanceerd taalgebruik) NEE.

Ik ga nu eerst maar eens een paar weken lekker op vakantie en boete doen :rolleyes: denk ik (de smiley mag je letterlijk nemen) want blijkbaar moet er toch steeds weer iets over gezegd worden.

Groeten Germt

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Piet:
Het probleem is niet dat er kritiek, bouwadviezen of duidelijke verschillen in smaak bouwstijl of bouwkwaliteit zijn.
Het probleem is vooral dat er ordinaire scheldpartijen via PB's verstuurd werden. Die PB's zie je niet op het forum dus denk iemand die die PB's niet gehad heeft al snel "....waar gaat dit over?".

Wat mij betreft:
Ik hoop dat het ophoudt, ik kom er in ieder geval niet meer op terug.
Een scheepslading zand erover.

Ik ga weer bouwen:teacher:

Andy

Laat maar zitten Andy.

Hetgeen ik al zei, dat ik een stempel als iemand die niet tegen kritiek kan en toch niet luisterd opgedrukt krijg, was te verwachten.
Ik blijf hartgrondig bij mijn stelling dat dat volkomen onjuist is, maar als je dat stempel eenmaal hebt kom je er ook niet meer vanaf.
Begrijp mij a.u.b. goed, dit is géén verwijt aan Piet, Harm of wie dan ook.
Ongetwijfeld zijn er toch een hoop mensen die dat blijven vinden, en sommigen kennen de gebeurtenissen die zich op de achtergrond hebben afgespeeld niet.
Dan moet ik mij afvragen of het opstarten van een nieuw bouwverslag nog wel zin heeft, er zijn dan toch mensen die denken; ik zal maar niet reageren, want hij is eigenwijs en luisterd tóch niet.
Dan gaan we aan de funktie van een bouwverslag voorbij, en kan ik dus niks bij leren

Ik was al begonnen met het maken van een inleiding waarin ik zou stellen, dat dit een nieuw verslag is vanwege de vele "vergissingen" die er in stonden, en om relevante foto's te selecteren uit mijn eigen archief, om op die manier de "toestanden" achter ons te laten.

Mijn stelling is dan ook om géén nieuw bouwverslag op te starten om de bovenstaande motivatie, op mijn oude verslag zit een slot, en kan wat mij betreft verwijderd worden.

Mijn wens voor dit toch mooie forum is dan ook, voor je reacties plaatst, lees je eerst in, en zorg dat je alle feiten op een rijtje hebt, anders kan het maar zó fout gaan.
Foute conclusies kun je als ze eenmaal op papier staan en in het forum zichtbaar zijn niet meer herstellen, en kunnen een blijvend eigen leven gaan leiden
En helaas is dat nu gebeurd:(

Germt

Dat moeten wel hele schunnige pb's zijn geweest! Jammer dat je die niet toelicht, valt e.e.a. mischien te snappen, ik ben het spoor tenminste volledig bijster. Wél heb ik de nodige handreikingen naar jou toe gezien en ook de complimenten en positieve meningen zijn toch niet van de lucht, blijkbaar heeft het gros hier het beste met je voor!

Ik hoop dat het je duidelijk is dat jouw inbreng op dit forum zeer wordt gewaardeerd, je hebt een sympathieke manier van schrijven, je mag trots zijn op je vaardigheden en, niet op de laatste plaats, ben je één van de dragende leden van dit forumgedeelte, in ieder geval in mijn beleving.

Ik heb na lang twijfelen, en na getipt te zijn door FredRaket, besloten mij op dit forum aan te melden. Dat twijfelen kwam voort uit ontwikkelingen op een ander forum, een beetje vergelijkbaar met jouw situatie hier.
Ondanks mijn minimale inbreng voel ik mij lekker op dit forum, de sfeer is goed en het enthousiasme en de kennis werkt aanstekelijk.

Wat mij bij elk forum daarentegen stoort is het gemak waarmee mensen afscheid nemen als hun "een scheet dwars zit"! Het maakt blijkbaar niet uit een forum te verzieken alleen maar om een punt te maken. Ik stoor mij hiet kapot aan, is dat nu het enigste wat men kan bedenken?
Zouden we altijd moeten doen: Je zit met een aantal goeie vrienden op een terras, er komt een vage bekende aanlopen en die zegt dat je T-shirt de verkeerde kleur heeft, waarop jij opstaat en pissig naar huis gaat onderwijl roepend: "Ik wil jullie nooit weer zien!"

Germt, ik heb enorm veel waardering voor je prestatie's als modelbouwer, ik hoop ooit half zo goed als jou te worden. Maar zolang bovenstaande speelt ,denk ik dat ik dat moet doen waar een modelbouwer goed in is en dat is...modelbouw. Voor mij voorlopig geen fora meer, politiek ligt me niet...

Germt, mijn reactie is NIET persoonlijk aan jou gericht. Ik vind het jammer dat je je deze zaken zo aantrekt, niemand vind kritiek leuk. Maar om je bouwverslag te stoppen dat vind ik zonde, want zoals ik al aangaf, je bouwt erg mooi en precies. En ikzelf heb ook al aanvaringen gehad enkel omdat ik een vraag stelde? Het mag echter geen reden zijn om je aan dergelijke dingen zodanig te storen dat je er de brui aangeeft. Dit is nu eenmaal een forum met heel veel verschillende mensen en evenveel meningen. En ik ben van mening om jezelf wel te verdedigen maar ook om sommige zaken naast je neer te leggen en je eigen ding te blijven doen! En dat is precies wat ik ga doen in het vervolg. Ik bouw een prachtig schip en dat wil ik delen met andere liefhebbers. En als iemand het anders doet als ik OK, geen probleem. Dat wil niet zeggen dat ik het fout doe, maar gewoon anders. En tot slot; zonder kritiek leer je nooit iets in het leven. (ik hoop dat je doorgaat met je verslag van het WvH)
Groet Piet

Ik hoef het niet lang te maken maar vind het onvergeeflijk als Germt zou stoppen.
niet alleen omdat ik nu ook het Wvh bouw alhoewel ik uit het verslag van Germt natuurlijk heel veel nuttige info haal.
Dit telt natuurlijk ook voor de mede WvH bouwers maar ook voor ieder ander hier op het forum want alle tips en trucs komen op 'n gegeven moment voor iedereen van pas.
Als iets soms niet helemaal historisch correct is wat maakt dat uit en wie is wie om zich daar mee te bemoeien, tenslotte maakt de bouwer dat zelf uit al zal hij zijn hele model paars schilderen met groene zeilen, hooguit kun je dan zeggen dat je het niet mooi vind en dan ligt het aan de bouwer zelf wat hij er alsnog mee doet.
Verder vind ik dat als wie dan ook PB's krijgt met scheldpartijen o.i.d deze gewoon met naam en toe naam in zijn verslag moet posten met het verzoek aan de leiding om deze persoon met onmiddellijke ingang te royeren.
Germt, ik hoop dat jij dat ook gaat doen en denk er dan bij dat dit waardeloze en jaloerse figuren zijn die o zo graag bij jou in de schaduw zouden willen staan maar helaas het niveau niet hebben.

ik heb zelf na het gedoe op het andere forum al besloten me niet meer in discussies te mengen en alleen me met mijn eigen verslag bezig te houden en ongepast commentaar te negeren. helaas is dat een werkwijze die nodig lijkt te zijn.

Ik ben het volledig met je eens Dick. Vooral het gegeven dat iemand die pb-tjes met grof en beledigend taalgebruik stuurt met naam en toenaam op het forum moet en hier ook van verwijdert moet worden. Dit zegt trouwens wel iets over Germt want hij doet dat dus niet. Je hebt namelijk mensen met eergevoel.
Helaas zie ik hier op het forum werkelijkheid worden wat Jan beschrijft. Ik ben nog geen half jaar lid van dit forum. Ik volgde namelijk een hele tijd als kijker en lezer het forum en heb na een bepaalde de conclusie getrokken dat dit een leerzaam forum was met goede bouwers en bouwers waar ook een flinke dosis zelfspot en humor bij aanwezig was. Dus: lid geworden. En nu dit. Volwassen kerels van 40+. Wat ontzettend jammer!!

Grt Kees

Forum Historische zeilschepen.

Nu het ik vanmiddag mijn volgende project aangeschaft de king of the Mississippi. waar hoort dit bouwverslag nu ergens thuis. dit is namelijk historische zeilschepen en ja dat is de Mississippi niet.?????

Forum Historische zeilschepen.

Nu het ik vanmiddag mijn volgende project aangeschaft de king of the Mississippi. waar hoort dit bouwverslag nu ergens thuis. dit is namelijk historische zeilschepen en ja dat is de Mississippi niet.?????

Je kan "The King" natuurlijk van een zeiltje en een kiel voorzien en het bouwverslag hier plaatsen.;)
Anders zou je het in "bouwverslagen-schepen":
Bouwverslagen - Schepen - Modelbouwforum.nl
kunnen plaatsen.

Andy

Ik zou hetgewoon hier doen Robert,afheeft ze geen zeilen hystorisch is ze wel.:D

vanmiddag de bouwdoos opgehaald bij de kombuis, daar ook nog even staan kijken naar een mooi afgebouwd model met een klein beetje verhuisschade,ik had al eens ergens gelezen dat dit jouw kunstwerk was en dat klopte dus ook wist Ton te vertellen.:D
Dit is ook een schitterend model om eens te bouwen.

Wat is dit nu allemaal??? ik ben een aantal weken er van tussen (niet verder gebouwd en hier niet veel kunnen kijken wegens teveel andere werkzaamheden) en er is al ruzie in het nieuwe subforum??
@Germt: doodjammer dat je het verslag gestopt hebt en nog veel jammerder dat we (de "leken") op je expertise geen beroep meer kunnen doen. Persoonlijk heb ik veel aan je opmerkingen en suggesties gehad, ook al heb ik ze niet allemaal perfect kunnen opvolgen. Maar ik begrijp je wel, ik zou ook geen pb's met verwijten accepteren. Ik blijf hopen dat je je nog bedenkt.
@iedereen: we zijn allemaal bezig met onze hobby. Iedereen probeert zijn eigen boot(je) zo goed mogelijk te krijgen en het naar zijn eigen normen zo goed mogelijk te doen. We leggen er ook allemaal ons hart en ziel in. Bedenk dan ook eens dat als je kritiek geeft die heel makkelijk persoonlijk opgevat wordt: je trapt op iemands hart als je klakkeloze kritiek levert, en al helemaal als die om één of andere reden onterecht is. Wie dat bewust doet hoort hier niet thuis. Wie dat onbewust doet of gedaan heeft kan zich alleen maar van harte excuseren.
Ik hoop dat dit (sub)forum voldoende gezond verstand heeft om niet te ontaarden in over en weer verwijten sturen.
Vanaf half mei weer wat tijd om te gaan bouwen en dan zeker weer updates en vervolg van bouwverslag.

grts
Johan

Back