De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

MSB Journal

Voor de liefhebbers; er is weer een nieuw MSB journal uit op Model Ship Builder
Links in het venster vindt je een menu, klik dan MSB Journal aan.
www.modelshipbuilder.com
Voor degenen die het niet kennen: dit is a.h.w. een modelbouwblad specifiek voor schepen zoals de onze, maar wel in het engels.
Deze journals zijn te downloaden.
Ook alle vorige verschenen nummers zijn nog te downloaden.
Verdraaid handige info.

Germt

bedankt voor de tip dat er weer een nieuwe uit is. ze hebben de draad weer opgepakt na een beperkte oplage vorig jaar.

Germt, ik wil je niet doen watertanden maar de modellen die op The Lumberyard staan.........;) Ik zat nog even wat verder te kijken op MSB en kwam de bewuste site weer tegen. En wat gaaf dat je dus in verschillende houtsoorten kunt bouwen. Ben benieuwd waar jij je volgende model vandaan gaat halen en welk model het wordt. Maar je hebt nog even te gaan geloof ik. :yes::yes::yes:

Grt Kees

Ben benieuwd waar jij je volgende model vandaan gaat halen en welk model het wordt. Maar je hebt nog even te gaan geloof ik. :yes::yes::yes:

Grt Kees

Ik heb ze ook weer even bekeken Kees, dat is inderdaad watertanden.
Eerlijk gezegd ben ik over mijn volgend project nog niet uit, er gewoon zoveel moois.:cool:
Overigens blijf ik het jammer vinden dat er geen mooie goed kit is van de 7 Provinciën:(
Maar inderdaad, voorlopig heb ik nog werk voor zeker 1,5 jaar hoor:)

Germt

Germt

De Zeven Provincien: ja als daar een kit van was dan wist ik het wel. :p Ik heb nog een mooie site voor je en ik denk dat Jan het ook wel leuk zal vinden om daar even rond te kijken want de Wasa staat er ook op.
Googelen op: Martin Ships. Dan in het menu aan de linkerkant het schip aanklikken dat je wilt bekijken. Bekijk de Zeven Provincien maar eens Germt en dan weer watertanden. :banana::banana:

Grt Kees

Dat zijn mooie foto's Kees.
Vooral de foto's waar de brug over de kuil te zien is.
Ik durf te stellen dat dit een goede replica is. (Het kleurenschema weet ik niet) De brug wordt in het boek "de Zeven Provinciën" maar summier beschreven, en op modellen zie je die brug maar zelden.
De WvH heeft ook zo'n brug, dus voor mij extra interessant:cool:

Germt

mooie website Kees, heb deze opgeslagen in mijn favorieten.
dit is echt de wereldtop en doet me denken aan een speciale editie van de modelbouwbeurs in Dortmund een paar jaar geleden waar toen ook de WK statische scheepsmodelbouw plaats vond, dat was toen pas echt genieten, helaas vergeten toen om een lege geheugenkaart in mijn camera te stoppen, zodat ik niet al te veel gefotografeerd heb toen.

ze mogen zoiets wel weer eens herhalen in Dortmund, maar niet tegenstaande ga ik daar toch eind volgende week naar toe, om weer eens lekker rond te struinen. (helaas is het aandeel klassiek steeds kleiner aan het worden daar)

Ik heb deze ook opgeslagen bij mijn favorieten Jan. Ik ben puur toevallig tegen deze website aangelopen. Deze knaap kan wel bouwen he? Ik ben zelf niet zo'n voorstanders van die blinkende nageltjes maar toch... Ik heb gezien dat niet alle ornamenten van de Wasa kloppen maar het totaalplaatje is wel bijzonder gaaf. Kijk alleen maar eens naar de afwerking van het dek. :cool: Ik heb toevallig afgelopen weekend zitten speuren op het web naar beurzen in Duitsland en dan met name beurzen waar ook een flinke hoeveelheid statische modelbouw aanwezig zou zijn. De afloop was een flinke kater. Niets bijzonders gevonden. Ik merk nu dat het jou ook opgevallen is dat er terugloop is. Een jaar of 20 geleden ben ik voor het laatst naar een modelbouwbeurs geweest :oops: (Arnhem?) en daar stond toen heel veel statische modelbouw. En wat voor Germt mooi was geweest, ook admiraliteitsmodellen. Jammer dat het vorig jaar in de Jaarbeurs is afgeblazen. Germt, jij heb nu mooi kunnen zien hoe een romp er met veel nageltjes uit ziet. Wellicht heb je er iets aan bij je definitieve keus. Ik dacht dat ik er iets over op je topic had gelezen.

Grt Kees

Germt, jij heb nu mooi kunnen zien hoe een romp er met veel nageltjes uit ziet. Wellicht heb je er iets aan bij je definitieve keus. Ik dacht dat ik er iets over op je topic had gelezen.

Grt Kees

Klopt Kees, er komen iig wel nagels in de berghouten, als ik die zware krengen er op krijg tenminste ;)
Maar verder zijn het bijzonder mooie modellen hoor:cool:

Germt

Germt, je was een tijdje geleden op zoek naar een tafeltje waar je de WvH op zou kunnen zetten als je met de tuigage zou gaan beginnen. ;) Op Marktplaats staat onder "statafel in hoogte verstelbaar" een ronde statafel met een diameter van 80 cm, laagste stand 74 cm en hoogste stand 117 cm. Hij is verrijdbaar met een rem op 2 van de 4 poten en in hoogte verstelbaar met ondersteuning van een gasveer. :p Misschien dat de diameter wat klein is maar daar zou je wel wat op weten te vinden. Kosten: € 50,00.

Grt Kees

Potdorie Kees, volgens mij heb jij alles gelezen in dit subforum:cool:
Maar het klopt inderdaad.
Ik heb ondertussen zelf een verhoogd werkblad gemaakt. Als ik deze op mijn werktafel (ik woon klein, is dus ook de eet/leestafel in mijn woonkamer) zet, staat hij mooi op hoogte en kan ik er om heen lopen.
Super dat je hier even over mee hebt gekeken hoor, toch bedankt;)

Germt

Goed opgelost Germt, het was al weer even geleden dat ik het las maar ik dacht:ik laat het toch even weten. En ja, als je moet woekeren met de ruimte wordt je vindingrijk! ;)

Grt Kees

Een knie, kunstknie kniebeschermer die ken ik.
Maar een slooiknieën.:confused:

Groetjes,
Frankwin

De slooiknie is een liggend kniestuk tussen boeg en galjoen ter verhoging van het zijdelingse verband van de constructie

full

Germt

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de liefhebber
Nu te downloaden met spotnet diverse modelbouwboeken
o.a. meerdere delen van Anatomy of the ship

Ik denk dat je gelijk hebt, er waren onaangename types die hem niet met rust konden laten en ook mij met een ordinaire scheldpartij via een PB hadden gestuurd. Bij mij bleef het tot nu toe bij één keer maar bij Germt leek het door te blijven gaan.....

Helaas

Back