De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

:confused::confused::confused:
Er staat een boek van Witsen op voor € 50,00
En een 1e originele druk, de echte uitgave dus voor € 12.500:confused::confused::confused:
Dus als iemand nog wat kleingeld overheeft??

Germt

Er staat een boek van Witsen op voor € 50,00
En een 1e originele druk, de echte uitgave dus voor € 12.500:confused::confused::confused:
Dus als iemand nog wat kleingeld overheeft??

Op de eerder door Wim genoemde link staat zowel de gescande als de uitgetypte versie. Die gescande vind ik helemaal onleesbaar, van die uitgetypte begrijp ik tenminste af en toe nog wat.

Ik had trouwens ook zoiets met het boek "The Yacht America" uit 1925. Dat was in beperkte oplage gedrukt, en alle exemplaren door één of meer van de 3 auteurs gesigneerd. Voor de door alle 3 de auteurs getekende exemplaren wordt tussen de paar honderd tot zelfs enkele duizenden dollars gevraagd. Ik kocht een bescheiden (door alleen de laatste auteur getekend) exemplaar voor 90€.

Groet,

Ad

Het eerste exemplaar is een foto-mechanische herdruk, de tweede, duurdere is een origineel exemplaar uit 1690.
Jammer, mijn WvH is uit 1667, was dus al gebouwd, ik heb dus niks aan het origineel uit 1690, maar anders.....;);)

Germt

De zeven provincien

Nieuw, nu €99,95
Op marktplaats staan er nu nog 2
1 x € 75,00
1 x € 85,00
De mijne was € 60,00 (incl. verz.) maar dan moet je wel wat proberen te handelen :banana::banana:

Germt

Deze ontbrak nog in mijn verzameling :) Bedankt voor de tip Germt. Mijn kastje staat tot jouw beschikking :grin:
Fred

Deal, maar alleen als ik er dan af en toe even in mag kijken:cool:

Germt

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de liefhebbers van geschiedenis:
leesboekje "De Schipbreuk vd Batavia" - Simon LEYS - 125 blz.
ISBN 90-450-0598-0 / uitgeverij Atlas

Vandaag gekocht bij boekhandel De Slegte - Gent (B) voor slechts 2,5 €.
Misschien ook te krijgen in de andere filialen in Nl & B

Beste Fred, aan dat schip ga ik écht niet beginnen hoor, is veel te moeilijk voor mij, maar dat is natuurlijk wel een geweldige uitdaging voor jou, kom op je kunt het;)

Germt

Voor de liefhebbers van geschiedenis:
leesboekje "De Schipbreuk vd Batavia" - Simon LEYS - 125 blz.
ISBN 90-450-0598-0 / uitgeverij Atlas

Vandaag gekocht bij boekhandel De Slegte - Gent (B) voor slechts 2,5 €.
Misschien ook te krijgen in de andere filialen in Nl & B

Dat boekje is hier nieuw en tweedehands te krijgen bij www.bol.com
€ 4,95

Spreken jullie in geheimtaal.;)

Groetjes,
Frankwin

Gaat over de Friedrich Wilhelm zu Pferde. Die lijkt veel op de Wappen von Hamburg, heeft een vergelijkbare schaal, en kan misschien nog wel mooier worden dan de WvH, het was namelijk het schip van de Brandenburgse keurvorst himself. De doos is van Euromodel, en hoewel prima materiaal ziet het er naar uit dat je zelf stap voor stap alles uit moet denken en daarnaast behoorlijk veel moet scratchen. Nu is Germt in mijn ogen al lang een meesterbouwer, dus voor hem een kleine stap, maar voor mij een reuzesprong. Nou ja, een kit in een doos is voor mij ook leuk om naar te kijken, he :) O ja, het kastje waar we het over hebben is een ladenkastje dat uitpuilt van typische fittings voor een modelboot: van hout, van messing etc, de hele rimram vind je daar in. Dat kistje bleek op de bootjesdag een magnetische uitwerking te hebben op de aanwezigen. Maar kapitein Fred kon plunderen voorkomen en de muiterij werd de kop ingedrukt :) Kielhalen was dus niet nodig.
Fred

Dat boekje is hier nieuw en tweedehands te krijgen bij www.bol.com
€ 4,95

Ik kan ook het boek van Mike Dash van harte aanbevelen. Staat ook bij bol.com in de lijst en verkrijgbaar vanaf 8 euro. Dat boek is enorm smullen en hoewel geschiedenis leest het als een roman. Ik weet verder dat Paul Verhoeven de wens heeft om dit boek ooit te verfilmen. Dat lijkt me een spektakel te worden, en het bloed zal van het beeld spatten. Een planning is hier echter nog niet voor.
Fred

Ha zit dat zo.
Die matrozen(houtwormen) toch,maar goed dat er een kapitein aanwezig was.
Mooi schip trouwens.

Groetjes,
Frankwin

Tip

:teacher:Een tip voor de liefhebber van 17de eeuwse Hollandse schepen:teacher:

Het boek "De Zeven Provinciën"van Dik is momenteel volop te koop voor € 60 bij De Slegte. In nieuwstaat inclusief tekeningen! De originele nieuwprijs was ongeveer € 200
Een kleine lastigheid is dat het boek alleen via een omweg op de website van De Slegte te vinden is.
Ga eerst naar de site van www.boekwinkeltjes.nl zoek daar het boek en dan vind je alle locaties van De Slegte waaer het boek op voorraad is.

:fadein: Andy :fadein:

Ik heb hem ook binnen gekregen vandaag:cool:
Ik was € 61,90 kwijt inclusief verzenden, het is ECHT een schitterend boek.

Germt

Laatst bewerkt door een moderator:
:teacher:Een tip voor de liefhebber van 17de eeuwse Hollandse schepen:teacher:

Het boek "De Zeven Provinciën"van Dik is momenteel volop te koop voor € 60 bij De Slegte. In nieuwstaat inclusief tekeningen! De originele nieuwprijs was ongeveer € 200
Een kleine lastigheid is dat het boek alleen via een omweg op de website van De Slegte te vinden is.
Ga eerst naar de site van www.boekwinkeltjes.nl zoek daar het boek en dan vind je alle locaties van De Slegte waaer het boek op voorraad is.

:fadein: Andy :fadein:

Bedankt voor de tip Andy,
veel over gehoord nu ook maar 1 besteld.

Heb nog even bij boekwinkeltjes.nl gekeken, maar ze zijn nu allemaal weg!!!

Germt

Back