De Zeven Provincien 1665 (Kolderstok, 1:72) BOUKE

Ziet er goed uit Bouke knap hoor

*waar* week je die lange latten in ..... (wat gebruiken jullie??)

ik zag dat Marc hier al op geantwoord heeft maar hij bedoelt dit:
D5BBA9CD-903E-4FDC-A200-D94BFF207037.jpeg E164DFEC-344C-4538-9558-4A0EAEE7FF6C.jpeg
Ideaal, hang ik opzij aan mijn werktafel, water en latjes erin en wat later buigen maar, geen of minimaal geknoei valt niet om dus wat wil je nog meer
Succes verder

Ik week ook in een PVC regengootje, 1m lang en voor en achter een eindstuk erop.

Ja deze zat ik vanmiddag te bedenken als een optie. Daar kan het latje ook weer in als je nog een keer moet weken (en dat gaat in een wijnfles niet meer als er eenmaal een bocht in zit :-))
Vanwege lockdown zal ik wellicht ergens een stuk van de dakgoot moeten slopen ;-) :-) :-)

Om lange latten te weken, zonder liters water te gebruiken, heb ik een stuk kabelgoot, breedte 2 cm, hoogte 1 cm, lengte, naar believen. Uiteinden met een stukje plastic en silicone afdichten. Bij gebruik wel op een perfect platte ondergrond leggen bv raamkozijn. Maar het is inderdaad uitzonderlijk dat een meterlange lat over de ganse lengte moet geweekt worden.

Ja deze zat ik vanmiddag te bedenken als een optie. Daar kan het latje ook weer in als je nog een keer moet weken (en dat gaat in een wijnfles niet meer als er eenmaal een bocht in zit :))
Vanwege lockdown zal ik wellicht ergens een stuk van de dakgoot moeten slopen ;-) :) :)
Heb je niet ergens een bad in huis. Laat daar een laagje water inlopen.

Een latje in mn bad, ja is een idee maar wellicht ietwat onpraktisch ;-)

Ik heb een stuk 3/4” waterleiding gevonden naast de boiler, daar zometeen een eind cap op zetten, dan zijn we een heel eind.

Voor het tussendoor weken ga ik een verfbak (die voor een roller) gebruiken

IMG_9206.JPG

Sent from my iPhone using Modelbouwforum.nl

Vraagje voor de admiraal Hans en Kaptein Hans:

Klopt de bijbehorende voorbereiding van de kanon’s?

IMG_9208.JPG

Omdat er niet zoveel messing 1.2 mm staaf is, wil ik het even zeker weten voor ik al die in stukken knip [emoji51][emoji15]

En wordt dezelde messing staaf dikte gebruikt voor alle kanon’s

De staafjes staan nl niet vermeld op de inhoud’s ljst, dus het is even gokken

Nou Bouke dat is een mooie week- kamer geworden zeg, ik vind het zo lekker werken en weinig geknoei.
Succes verder

Vraagje voor de admiraal Hans en Kaptein Hans:

Klopt de bijbehorende voorbereiding van de kanon’s?

Bekijk bijlage 361713

Omdat er niet zoveel messing 1.2 mm staaf is, wil ik het even zeker weten voor ik al die in stukken knip [emoji51][emoji15]

En wordt dezelde messing staaf dikte gebruikt voor alle kanon’s

De staafjes staan nl niet vermeld op de inhoud’s ljst, dus het is even gokken

Die staaf is er voor bedoeld hoor Bouke..

Kinderarbeid inschakelen? Is een idee, zij hebben van die lekker smalle vingertjes, in plaats van onze kolenscheppen.
Maar die vingertjes zij dan weer niet lang genoeg voor het optuigen, en missen ze voldoende oog-hand coördinatie en moeten ze hun fijne motoriek nog afstellen.
Dus voorlopig doe ik het nog zelf, met de hulp van een paar pincetten en veel krachttermen :)

Back