De Zeven Provinciën Hans

Wat vinden jullie? Ik zit al een tijdje er over na te denken om de onderste 2 berghouten zwart te maken. Het bepaald natuurlijk direkt de uitstraling van de 7p.
20181014_100731.jpg

Je kunt ze zwarten met je azijn oplossing. Zijn ze heel donker eiken. Staat op zich wel goed

Dat steekt inderdaad wel mooi af tegen de rest Hans, laat je de romp verder ongeverfd??
Het is de bedoeling het eiken verder alleen blank te lakken. Wel wordt het onder de waterlijn ivoor geschilderd. Er zitten meer dan kleur elementen op de 7p en het naturel van het eiken is prima. Ik ga hier geen kleurlak verder op zetten. De fortuining krijgt overigens wel een blauwe kleur en ik hoop uiteraard dat ik hier een mooie kleursamenstelling mee ga krijgen. Als het eiken hier uit de toom gaat vallen kan ik altijd nog besluiten om er een kleurlak over te zetten. We zien wel. De komende uren eerst maar een beslissing nemen over het zwarten van die berghouten en hoe ik dat aan ga pakken. Het goedje met de azijn-oplossing werkt goed en wordt mooi zwart. Het nadeel is als je iets raakt naast het berghout dit ook direkt zwart is.

Laatst bewerkt:
De keuze voor de houtsoort eiken is een juiste keuze geweest. Zeker na het lakken vind ik dit prachtig om te zien en versterkt mijn keuze om verder aan de romp geen kleurlak te gaan toepassen.

De keuze voor de houtsoort eiken is een juiste keuze geweest. Zeker na het lakken vind ik dit prachtig om te zien en versterkt mijn keuze om verder aan de romp geen kleurlak te gaan toepassen.

Ik zelf twijfel ook nog steeds wat te doen. Als ik jouw hele mooie romp zie versterkt dat mij alleen maar om idd niks of heel weinig te doen qua verven en kleur.

Echt een mooie schuit :worship: ben je aan het maken.

Back