Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Taraa!Mannetjes dan???![]()
Jaques, je was me net voor, gelukkig heb ik al een setje diamant vijltjes...…En nu afwachten of er iemand iets zegt over de spantjes. Die noemen ze nl. niet "vrouwtjes" maar......
Diamant-vijlensetje voor de eerste die dit weet en hier meldt![]()
Deze mannetjes worden ook wel Tarmen genoemd Piet!Jaques, je was me net voor, gelukkig heb ik al een setje diamant vijltjes...…
Maar ik ben benieuwd of iemand ook de originele naam weet van deze 'mannetjes'...…??
Dat is correct. Maar eigenlijk moet je zeggen dat de tarmen ook wel mannetjes worden genoemd, want 'tarmen' is de eigenlijke naam, waar de Hollanders mannetjes van hebben gemaakt. Niet echt belangrijk natuurlijk, maar gewoon leuke 'weetjes"Deze mannetjes worden ook wel Tarmen genoemd Piet!
Zonder meer erg aardig van je Hans, maar misschien kun je er iemand anders blij mee maken, want zelf heb ik zelfs twee setjes diamant-vijltjes liggen, dus ruim voorzien. Nogmaals bedanktPiet,
Eigenlijk heb jij ook een setje vijltjes verdiend! Wanneer je dit wilt even in een pb je adres doorgeven.
Nog een weetje over het galjoen:
De ruimte tussen de tarmen/mannetjes en het rooster werd wel gebruikt om gevangenen in op te sluiten. Lijkt me geen pretje...
Kluishouten???? Volgens mij zijn dat de “slooiknieen”, wel op blijven letten HansKlein klusje gedaan. De kluishouten en kluisgaten zijn aangebracht. Bekijk bijlage 296382